فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۱۶ آذر ۹۵

خودرویی ها؛ یک روز مثبت یک روز منفی

عصر خودرو- جو مثبت گروه خودرویی تنها یک روز دوام آورد و امروز بیشتر نمادهای گروه در درصدهای منفی معامله شدند، در معاملات این روزها گروه را یک روز با اقبال و صف خرید و یک روز همراه با صف فروش یا منفی می توان دید و این نشان از عدم تعادل در گروه خودرو می باشد.

خودرویی ها؛ یک روز مثبت یک روز منفی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، مدتی است گروه خودرویی وارد یک سیکل نوسانی شده و به صورت یک روز درمیان مثبت و منفی است، این گروه به دلیل کمبود نقدینگی رمقی برای آغاز رشد خود ندارد، بر این‌اساس شاخص کل گروه در معاملات روز سه‌شنبه با کاهش 102 واحدی تا سطح 18 هزار و 805 واحد افت کرد.
    ادامه روند رکودی این گروه در اثر توقفهای طولانی مدت نمادهای اصلی و سردرگمی سهامداران موجب کاهش انگیزه خریداران و در نهایت افت ‌ارزش و حجم معاملات شده، به‌طوری‌که در معاملات امروز در مجموع ‌ 92 میلیون سهم به ارزش  10 میلیارد تومان داد و ستد شد که گرچه حجم معامله 52 میلیون و ارزش 2 میلیارد تومان از دیروز بیشتر شده است اما باز هم راضی کننده نیست، با این حال در بازار روز گذشته اکثر شرکت‌ها با رنگ سبز مواجه شدند؛ اما امروز اکثرخودرویی ها پشت چراغ قرمز بورس توقف کردند.
    در گروه خودرو و ساخت قطعات  باز هم معاملات منفی و کم‌حجم را شاهد بودیم، دو ماه است گروه خودرو در رکود به سر می‌برد و نمادهای آن غالب روزها در بازه منفی معامله می‌شوند.
    گرچه امروز گروه خودرویی اکثرا معاملات کم فروغ، متعادل و منفی را تجربه کردند، با این حال نمادهای ختراک و خشرق علی رغم جو منفی گروه صف خریدهای سبکی تشکیل دادند و تا آستانه حاشیه 5 درصد مثبت پیش رفتند.
    در مقابل خودرو با 1 درصد کاهش تا قیمت پایانی 2,711 ریال اصلاح کرد و با 26 میلیون پرحجمترین گروه بود، از 20 نماد معاملاتی امروز تنها 6 نماد سبز پوش بودند که ان هم به جز دو نمادی که صف خرید بودند 4 نماد باقی مانده همگی زیر 0.5 درصد مثبت بودند، 14 نماد دیگر کاهش قیمت داشتند که از این بین خنصیر با 3 درصد  و خدیزل 3.8 درصد بیشترین کاهش قیمت را در گروه داشتند،خفناور هم که چند وقتی بود پشت سر هم صف خرید می شد امروز با افت 2 درصدی در قیمت پایانی 3,184 ریال به کار خود پایان داد.
    از منظر تکنیکال به گفته کارشناسان، در حال حاضر گروه خودرو در موج 4 اصلاحی به سر می برد و به نظر می‌رسد  فاصله کمی تا پایان موج 4 خودروییها  و شروع موج 5 صعودی باقی مانده باشد، شاخص کل و شاخص خودرو همواره  با همگرایی بسیار بالایی با یکدیگر حرکت کرده اند لذا رشد شاخص کل و  جا ماندن شاخص خودرویی در هفته های اخیر در یک دوره زمانی میان مدت جبران خواهد شد، از دید بنیادین نیز عملکرد دو غول بزرگ خودروساز در 8-9 ماه ابتدایی از منظر تولید و فروش مناسب بوده است.
    براساس اخبار کدال زیان خالص 6 ماهه خبهمن از 21 میلیارد ریال به 70 میلیون ریال کاهش یافته که آن هم منجر شده زیان هر سهم از 4 ریال به صفر برسد. زیان تلفیقی هر سهم خزر 28 درصد از مدت مشابه سال قبل بیشتر شده و به 69 ریال رسیده، خکاوه نیز با انتشار اطلاعیه ای سهامداران خود را برای پنجشنبه هفته بعد به مجمع عمومی فوق العاده جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه 535 میلیارد و 712 میلیون ریالی از محل جذاب مازاد تجدید ارزیابی داراییها دعوت کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو