فونیکسریمکسبهتام

در کره جنوبی انجام می‌شود

صدور جریمه سنگین برای فولکس واگن

عصر خودرو- کره جنوبی به دلیل تبلیغات نادرست درباره آلایندگی خودرو، فولکس واگن را ۳۷.۳ میلیارد وون (۳۱.۸۷ میلیون دلار) جریمه خواهد کرد.

صدور جریمه سنگین برای فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این جریمه نشان می دهد مقامات کره جنوبی حاضر نیستند موضع سخت گیرانه در قبال تقلب این خودروساز آلمانی در تست آلایندگی را ملایم کنند. فولکس واگن از ماه اوت فروش بیشتر خودروهایش در کره جنوبی را متوقف کرده است.

    کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی اعلام کرد از دادستانها درخواست خواهد کرد مقر مرکزی فولکس واگن، واحد کره جنوبی این شرکت و پنج مدیر سابق و فعلی را تحت تحقیقات قرار دهند.

    این رگولاتور اعلام کرد فولکس واگن خودروهایش را به عنوان دوستدار محیط زیست که مطابق استانداردهای آلایندگی هستند، تبلیغ کرده است در حالیکه این خودروها به دستگاهی مجهز بوده اند که میزان آلایندگی آنها را از سطح واقعی کمتر نشان می داد.

    شرکت آئودی فولکس واگن کره اعلام کرد از تصمیم این رگولاتور به طور رسمی مطلع نشده است.

    کره جنوبی پیش از این فولکس واگن را 17.8 میلیارد وون برای تقلب در آلایندگی دیزلی جریمه کرده و یک مدیر این شرکت را به اتهام متعدد از جمله جعل اسناد و نقض قوانین هوای پاک جریمه دستگیر کرد.

    حکم توقف فروش که در اوت صادر شد، رشد این خودروساز آلمانی در کره جنوبی را که تحت سلطه رقیبان کره ای شامل هیوندای موتور و کیا موتورز قرار دارد، متوقف کرده است.

    اگرچه کره جنوبی بازار نسبتا کوچکی برای فولکس واگن است، اما برای برندهای لوکس آئودی و بنتلی این گروه خودروسازی مهم بوده و یکی از بازارهای برخودار از سریع‌ترین نرخ رشد برای همه برندها است.

    فولکس واگن در سپتامبر سال 2015 اقرار کرد از نرم افزاری برای تقلب در تستهای آلایندگی در خودروهای دیزلی استفاده کرده است. این رسوایی اقدامات حقوقی در آمریکا، آلمان، کره جنوبی و سایر کشورها علیه این گروه خودروسازی را بدنبال داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن در آمریکا موافقت کرده است 16.5 میلیارد دلار برای حل و فصل اتهامات مربوط به این رسوایی هزینه کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو