فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی گروه خودرو

معامله گران خودرویی از لاک احتیاط بیرون آمدند

عصر خودرو- در هفته ای که گذشت میانگین شاخص کل گروه خودرو با ۵۷۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به مدار ۱۸ هزار و ۹۲۲ واحدی عقب گرد کرد، اما حجم معاملات ۱۲ میلیون و میانگین ارزش معاملات ۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

معامله گران خودرویی از لاک احتیاط بیرون آمدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه «خبری عصر خودرو» ، فضای خودرویی ها در هفته جاری علی رغم انتشار خبر تصویب تحریم های داماتو در آغاز هفته، مثبت تر از قبل بود. خبر تمدید تحریمهای 10 ساله سنای آمریکا تنها یک روز بازار را با هیجان منفی رو به رو کرد، طوریکه آغاز هفته شاهد صف فروش در نمادهای بسیاری و عقبگرد شاخص تا مدار 18 هزار واحدی بودیم.
    در این روز همچنین وزیر صنعت لبنان در مراسم افتتاح رسمی نمایندگی مرکزی شرکت خودروسازی سایپا در این کشور، خواستار همکاری با ایران برای تولید خودرو شد که باتوجه به مهمتر بودن تمدید تحریمها چندان مورد توجه سهامداران قرار نگرفت.
    روز دوم هفته امضای قرارداد 30 میلیون یورویی میان ایران و فرانسه به عنوان بزرگترین قرارداد جوینت‌ونچر در صنعت قطعه‌سازی ایران نقل محافل شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت هم آماری از تولید سه خودروساز بزرگ کشور منتشر کرد که بسیار امیدوار کننده بود، براین اساس در 8 ماهه امسال نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته به ترتیب خپارس 81.5 درصد، خساپا و خودرو هم 44 درصد رشد تولید را تجربه کرده بودند، لذا وضعیت خودرویی ها از به شدت منفی به متعادل و منفی تغییر یافت.
    اما آخرین روز هفته وضعیت خودوریی ها مثبت شد که این وضعیت تحت تاثیر شنیده ای مبنی بر اینکه فروش بلوک خگستر توسط ایران خودرو به مجموعه بانک پارسیان در مراحل نهایی قرار دارد، رقم خورد، لذا نماد خودرو جان دوباره ای گرفت و با صف خرید 6 میلیونی در قیمت پایانی 2,839 ریال این روز را به پایان برد.
    مهمترین اخبار کدال این هفته شامل تعدیل منفی 4 درصدی خریخت در گزارش بودجه 6 ماهه حسابرسی شده  بود، درمورد خریخت هم اعلام شد که در فعالیت 8 ماهه 25 درصد در تولید و 28 درصد در فروش عقب تر از بودجه است.
    در این هفته طبق گزارش کدال، نماد خپویش به دلیل برگزاری مجمع فوق العاده جهت انتخاب اعضای هیات مدیره و تصمیم گیری در خصوص اصلاح اساسنامه متوقف شد.
    همچنین زیان خالص 6 ماهه خبهمن از 21 میلیارد ریال به 70 میلیون ریال کاهش یافته که آن هم منجر شده زیان هر سهم از 4 ریال به صفر برسد.
    خکاشا  نیز سهامدارانش را برای انتخاب اعضای هیات مدیره در تاریخ 28 آذرماه به مجمع فوق العاده دعوت کرد، هیات مدیره خاذین خبر از مرحله دوم افزایش سرمایه به میزان  29 درصد از محل مطالبات و آورده نقدی داد، خفناور هم پس از بازدهی 40 درصدی سهم در خصوص عدم نیاز به تعدیل سود هر سهم سال مالی 95  سخن گفت.
    گفتنی  است، موارد گفته شده به تفکیک و با جزییات بیشتر در قابل جداول زیر ذکر شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو