فونیکسریمکسبهتام

نگاهی جامع به بازار انواع فیلتر خودرو در ایران+ جدیدترین فهرست قیمت

فیلتر ایرانی، پادشاه بازار

عصر خودرو- در این مطلب ، تولیدکنندگان و بازار انواع فیلتر خودروهای داخلی و خارجی را بررسی خواهیم کرد؛ بازاری که به لطف گشایش تحریم‌ها حتی یک نوجوان با سرمایه اندک هم می‌تواند در آن فعالیت کرده و البته موفق شود. بازاری که ما آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد شامل ۴ نوع فیلتر هوا، بنزین، اتاق و روغن می‌شود.

فیلتر ایرانی، پادشاه بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب به وضعیت تولیدکنندگان ایرانی در این بازار می‌پردازیم و به چگونگی تصاحب این بازار فیلتر توسط ایرانی‌ها اشاره خواهیم داشت. در انتها نیز ضمن ارائه جدیدترین قیمت انواع فیلتر توصیه‌هایی برای شما در نظر داریم تا با آگاهی کامل و همچنین شناخت کافی به بازار مراجعه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

    تحلیل کلی بازار و قیمت‌ها
    در مورد میزان فروش در بازار باید گفت با اینکه حجم تولیدات در کشور در یک سال اخیر زیاد بوده اما همچنان تقاضای فیلتر ایرانی در بازار دیده می‌شود و با قاطعیت می‌توان گفت رونق در این بازار مشاهده می‌شود. شرکت‌هایی چون ایران فیلتر، پارس و خصوصا سرکان در این حوزه فعالیت گسترده‌ای داشته و تولیدات آنها علاوه بر تمامی کشور به بازار‌های خاورمیانه و کشورهای اطراف نیز نفوذ کرده است. با گشایش تحریم‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری مسئولان در ماه‌های اخیر دستگاه‌های پیشرفته ساخت فیلتر هوا به کشور وارد شده که تولیدکننده را تنها با چالش تهیه کاغذ مناسب و فلز یا پلاستیک دور فیلتر روبه‌رو می‌سازد.
    در سال‌های اخیر با تولید کاغذ باکیفیت فیلتر هوا در داخل کشور این صنعت با مشکل کمتری مواجه است و از طرفی می‌توان گفت با سرمایه‌گذاری اندک و خرید دستگاه‌های لازم و اشتغال‌زایی برای چندین جوان می‌توان تا روزانه 8 هزار فیلتر تولید کرد و چون این قطعه در خودرو مصرفی هست، می‌توان گفت بازار برای جذب این قطعه حیاتی همیشه تشنه است.
    در مورد فیلترهای اسپرت نیز باید گفت مانند فیلترهای خودروهای کره‌ای از خارج از کشور وارد شده و قیمت بالایی دارند. این قیمت بالا باعث شده تا تنها متمولین و آنان که عاشق اسپرت‌کردن خودرو هستند به سراغ این قطعه بروند.
    در مورد فیلتر روغن نیز باید بگوییم فیلترهای ایرانی به کلی بازار را تصاحب کرده و باعث شده فیلتر روغن‌های خارجی را کمتر در قفسه‌های فروشگاه‌ها مشاهده کنیم. فیلترهای روغن ایرانی که سرآمد همه آنها پارس و بهران است، دارای کیفیت مناسبی بوده و نسبت به قیمت پرداختی دارای ارزش بالایی هستند.
    اما در تولیدات داخلی فیلتر یا صافی بنزین و همچنین فیلتر اتاق کمتر دیده می‌شود. فیلتر بنزین موجود در بازار همگی از نوع چینی بوده و اگر خواهان جنس باکیفیت هستید باید به سراغ فیلترهای کره‌ای یا ژاپنی بروید که قیمت آنها در بازار قابل توجیه نیست. همچنین گفتنی است در رابطه با قیمت طبق اظهار نظر فروشندگان بازاری باید گفت این قطعه جزو معدود قطعاتی است که تغییر قیمت چشمگیری در سال‌های اخیر نداشته و همچنین بعید به نظر می‌رسد که در آینده نیز افزایش قیمت شگرفی را تجربه کند. در پایان لازم به ذکر است با توجه به وجود انواع فیلترهای تقلبی در بازار حتما قبل از خرید به لوگوی شرکت سازنده و کیفیت بسته‌بندی توجه ویژه داشته باشید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو