فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۲۰ آذر ۹۵

عقب نشینی آرام دماسنج خودرویی ها در پی عرضه صف خگستر

عصر خودرو- روند معاملات امروز گروه خودرویی شروعی امیدوار کننده داشت و از دقایق ابتدایی نماگر بازار تحت تاثیر جو مثبت ناشی از صف خرید خگستر رشد کرد، اما در ادامه با عرضه صف خگستر گروه مجددا روند نزولی در پیش گرفت.

عقب نشینی آرام دماسنج خودرویی ها در پی عرضه صف خگستر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خگستر که در مرحله پیش گشایش آماده تشکیل صف خرید سنگینی بود با شروع معاملات در همان لحظات ابتدایی 6 میلیون صف شد، اما میانه بازار صف نماد عرضه شد، بر همین اساس امروز در حالی شاخص کل در ابتدای ساعت معاملات رشد کرد اما در دقایق پایانی به عقب نشینی 16.5 واحدی رضایت داد و در عدد 19 هزار و 177 قرار گرفت.
    لحظات پایانی نیمه اول معاملات بازار منفی شد، علاوه بر خگستر، نمادهای ختراک و خفناور نیز در نیمه اول معاملات صف خرید بودند که این دو نماد نیز با عرضه صفهایشان مواجه شدند، در بین منفی ترینهای امروز خموتور به تنهایی صف فروش شد، خمرکه و خرینگ نیز در حاشیه 4 درصد منفی معامله شدند، خودرو که در ابتدا تا 2 درصد رشد قیمت معاملاتی را  تجربه کرد امروز را با افت 1.4درصدی قیمت معامله (پایانی افت 0.35 درصدی) در قیمت 2,829 ریال به پایان رسانید.
    نماد خاذین که در صفر تابلو معامله می شد در خاتمه نزول 3 درصدی قیمت معامله (پایانی افت 0.21 درصدی) و رسیدن به قیمت 958 ریال را دید، ختوقا هم از صفر تابلو در ساعات اول نهایتا به 3 درصد افت قیمت رسید، خبهمن نماد دیگری بود که در صفر تابلو داشت معامله می شد ولی آخرکار 2 درصد قیمت معامله اش پایین رفت.
    در توقف سریالی نمادهای بورسی که شامل توقف نمادهای بسیاری از گروه خودوریی نیز می شود افت حجم و ارزش معاملات دور از انتظار نیست، لذا امروز سهامداران خودرویی تعداد 67 میلیون سهام را با ارزش معاملات 15.5 میلیارد تومان دست به دست کردند.
    با وجود تکذیب بلوک خگستر این نماد در ابتدا صف خرید سنگین داشت گرچه نهایتا سهامداران به تکذیب منبع اگاه لبیک گفتند و صف عرضه شد لیکن بارها مشاهده شده که منبع اگاه تکذیب کرده ولی خبر اصلی در کدال منتشر شده است، از طرفی زمزمه هایی مبنی بر بسته شدن  نماد خودرو به گوش می رسد.
    در حوزه اخبار عضو انجمن تولید خودرو پاکستان اعلام کرد این کشور قصد دارد خط مونتاژ محصولات شرکت خودروسازی 'کیا موتورز' کره جنوبی را با همکاری ایران راه اندازی کند.
    همچنین معاون‌ نعمت‌زاده از قرارداد ایران با پژو دفاع تمام‌قد کرده، وی اظهار داشته قرارداد ایران خودرو و پژو یک قرارداد جوینت ونچر است به این معنا که 50 درصد آن متعلق به پژو و 50 درصد آن متعلق به ایران خودرو است و قرار است با هم تولید را انجام دهند، قبلا یک مدل خاصی از پژو به ایران آورده می شد و بعد کم کم ساخت داخل آن افزایش می یافت، این بار ما به سراغ یک شرکت مشترک رفتیم که همیشه میخواهد خودروهای بروز تولید کند.
    در قرارداد هم آمده که قرار است محصول مشترک را از خودروی 208 ، 2008 و 301 شروع تا دیگر خودروهای بروز ادامه دهند. ساخت داخل آن هم از 40 درصد شروع می شود و به 75 درصد می رسد. 30 درصد آن را صادرات می کنند و آر اندی هم مشترک دارند.
    همچنین، چندی پیش خبری مبنی بر این منتشر شد که ایران خودرو در حال مذاکره با فیات ایتالیا است تا بتواند برخی محصولات این کمپانی مطرح را در ایران عرضه کند حال با ورود نخستین دستگاه Fiat Tipo به ایران زمزمه‌های عرضه این سدان کوچک ایتالیایی از طرف ایران خودرو شنیده می‌شود که انتشار تصاویر متعددی از خودرویی خاص در محوطه ساپکو  این احتمال را قوی تر کرده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط