فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران:

بخشی از خطوط ۶ و ۷ مترو امسال افتتاح می‌شود

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: با کمک دولت بخشی از خطوط ۶ و ۷ متروی تهران و همینطور ایستگاه فرودگاه امام خمینی‌(ره) امسال افتتاح می‌شود.

بخشی از خطوط ۶ و ۷ مترو امسال افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد احمدی ‌بافنده در جمع خبرنگاران درباره سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو اظهار داشت: نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های تخصص شهرداری تهران واقع بوستان گفت‌وگو از 23 تا 25 آذر برگزار می‌شود.

    وی افزود: روزانه در مترو تهران 3 میلیون سفر در حال حاضر ساماندهی می‌شود که قرار است با 300 رام قطار در آینده به 10 میلیون سفر برسد، لذا با توجه به اینکه باید در صنعت مترو خودکفا شویم، سومین نمایشگاه تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو نیز برگزار می‌شود.

    احمدی‌بافنده گفت: باید بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی کشور در بهترین شرایط استفاده کنیم و به تعامل برای رشد و ارتقاء صنعتمان به خصوص در بخش ریلی نیاز داریم.

    وی افزود: در حال حاضر 150 قطعه‌ساز در سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو ساماندهی شده‌اند و فضای 4 هزار متری نمایشگاه آماده شده است تا در صنعت مترو از ظرفیت‌های داخلی بیشتر استفاده شود.

    احمدی‌بافنده به استانداردسازی صنعت ریلی کشور اشاره کرد و گفت: امروز در کشورمان یکسری استانداردهای داخلی داریم و در کلانشهرهای مختلف در حوزه مترو اقداماتی صورت گرفته است و هر کدام استاندارد خاص خود را دارند به گونه‌ای که 5 تا 6 مدل قطعه به عنوان قطعات مترو وارد و یا ساخته می‌شوند که اگر یک استاندارد ملی در این صنعت داشته باشیم بهتر می‌توانیم برای بومی‌سازی قطعات اقدام کنیم و از یک مدل هماهنگ نیز استفاده می‌شود بنابر این تولیدکننده نیز بیشتر رغبت به ساخت قطعات می‌کند.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان داشت: بومی‌سازی قطعات و همچنین استانداردسازی آنها در مترو بسیار ضروری است و باید وابستگی ما به دیگر کشورها برای تولید قطعات کمتر شود و از توان داخلی برای این امر استفاده کنیم لذا برگزاری چنین نمایشگاهی کمک می‌کند تا بیشتر از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

    وی درباره ارتباط بیشتر با دانشگاه‌ها در ساخت قطعات نیز اظهار داشت: بدون ارتباط با دانشگاه‌ها قطعاً در تولید داخلی موفق نخواهیم بود و بزرگ‌ترین قرارداد ما با دانشگاه صنعتی شریف است.

    وی با اشاره به اینکه صنعت مترو به عنوان یک صنعت دانش‌پایه مطرح است،‌گفت: نیاز است جامعه دانشگاهی ما و شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه ورود پیدا کنند و از ظرفیت‌های لازم استفاده کنند.

    احمدی‌بافنده یادآور شد: 8 کلانشهر کشور بر اساس مصوبه وزارت کشور درگیر حوزه حمل و نقل ریلی هستند و هزار کیلومتر مترو در کشور باید ساخته شود ولی نسبت به یک یکپارچه‌سازی مترو در کلانشهرها اقدامی صورت نگرفته است و امروز ناوگان و سیستم با یکدیگر تفاوت دارد.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با تأکید بر اینکه یکپارچه‌سازی باید در مترو اتفاق بیفتد، گفت: در حال حاضر در کلانشهرهای مختلف مترو به صورت متفاوت ساخته می‌شود لذا باید وزارت کشور در این خصوص ورود کند و نسبت به یکپارچه‌سازی اقدام کند.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه مقدار ساخت مترو تولید داخل است،‌گفت: در حوزه غیرریلی 30 تا 40 درصد توان ساخت داخلی است. در حال حاضر 630 پله برقی در مترو فعال است و 8 برند مختلف در مترو پله‌برقی دارد ولی خیلی از آنها استانداردهای مطلوب را ندارد و اگر برند داخلی بتواند به استانداردهای مطلوب برسد، قطعاً نیاز دیگر متروهای کشور می‌تواند تأمین کند.

    احمدی‌بافنده درباره استفاده از درهای حائل (PSD) در سکوهای مترو اظهار داشت: استفاده از این وسیله تنها برای جلوگیری از خودکشی‌هایی که بعضاً در مترو اتفاق می‌افتد نیست بلکه استفاده‌ةای دیگر نیز دارد و در این خصوص نیز با شرکت‌های ایرانی مذاکراتی داشته‌ایم.

    وی ادامه داد: برای استفاده از مترو باید فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد و در این زمینه آموزش‌های شهروندی را تقویت کرده‌ایم.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره افتتاح خط 6 و 7 مترو اظهار داشت:‌ در خط 6 شمال‌غرب به جنوب‌شرق متصل می‌شود و با دستور شهردار تهران امیدواریم بتوانیم در سال جاری بخشی از خطوط 6 و 7 مترو و همین طور مترو فرودگاه امام خمینی (ره) را افتتاح کنیم.

    وی افزود: البته افتتاح این خط به کمک‌های دولت نیاز دارد و بزرگ‌ترین مشکل، ناوگان است که با توجه به اینکه دولت به مترو بدهکار است، ولی برای ترخیص قطارها اقدام به تهاتر نیز نکرده‌اند.

    احمدی بافنده بیان داشت: در صورتی که خط 6 و 7 مترو راه‌اندازی شود به کاهش تراکم خط یک نیز کمک می‌کند و این اقدام در صورتی است که مشکل ناوگان مترو حل شود.

    وی درباره خانم‌های شاغل در شرکت بهره‌برداری مترو اظهار داشت: باید شأن خانم‌ها رعایت شود و بنابر تخصصی که دارند در کارها از آنها استفاده شود، نباید یک خانم به عنوان منشی یک آقا به کار گرفته شود و در حال حاضر در مترو خانم‌ها به عنوان منشی یک مدیر آقا استفاده نمی‌شوند.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا خانم‌ها به عنوان راهبر قطار استفاده نمی‌شوند،‌گفت: توصیه نمی‌کنم خانم‌ها در راهبری وارد شوند چرا که عوارضی برای آنها خواهد داشت، ولی در خط 6 مترو یک خانم را به عنوان رئیس مرکز فرمان کل خط انتخاب کرده‌ایم.

    وی یادآور شد: در حال حاضر 150 رام قطار نیاز داریم تا ناوگان مترو بتواند در خطوط مختلف با کاهش سرفاصله قطار به مردم خدمت‌رسانی کند.

    احمدی‌بافنده در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا لنت‌های قطارهای مترو دارای آلودگی است،‌گفت:‌ از لنت‌های استفاده شده آزبست حذف شده است و آلیاژ این لنت‌ها فولادی است بنابر این آلودگی خاصی را ندارند.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره اینکه چرا این نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار نشده است،‌گفت:‌ سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو تخصصی است و جمعیت کمی را دارد بنابر این اگر در سال‌های آینده این نمایشگاه فراگیرتر و بزرگ‌تر شود قطعا در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو