فونیکسریمکسبهتام

جاده ای که به کابوس مردم ورامین تبدیل شده است؛

داستان ترسناک جاده مرگ

عصر خودرو- جاده آبباریک به داستان ترسناک خانواده های ورامینی تبدیل شده، جاده ای که جوانان این منطقه را پرپر و پدران و مادران را در سوگ فرزندان خود سیاه پوش کرده است.

داستان ترسناک جاده مرگ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  حکایت جاده آبباریک و جان باختن شهروندان و مردم جنوب شرق استان تهران در این محور همچنان ادامه دارد و علیرغم کشته و مجروح شدن ده ها نفر طی ماه های اخیر، اقدام موثری از سوی مسئولان برای کاهش حوادث صورت نمی پذیرد.

    جاده آبباریک به داستان ترسناک خانواده های ورامینی تبدیل شده، جاده ای که جوانان این منطقه را پرپر و پدران و مادران را در سوگ فرزندان خود سیاه پوش کرده است.

    خبرگزاری مهر بر اساس رسالت خود به موضوع جاده آبباریک پرداخته اما همچنان آمار بالای کشته و مجروحان حوادث جاده ای در این محور، دل شهروندان ورامینی را به درد آورده است.

    جاده ای که به کابوس مردم ورامین تبدیل شده است

    محمد فولادی آخرین قربانی جاده آبباریک طی روزهای اخیر بوده است و با توجه به تفاوتی مسئولان در تعریض پروژه جاده آبباریک، احتمالا طی روزهای آتی شاهد بروز حوادث ناگوار دیگری در این محور خواهیم بود.

    شهروندان و مردم ورامین که به شدت از عدم اجرای پروژه تعریض جاده آبباریک ناراحت و نگران هستند و برخی از آنان نیز جوانان و بستگان خود را در این محور از دست داده اند، تأکید دارند که سکوت مسئولان در برابر این حوادث پذیرفتنی نیست.

    علی وزیری یکی از شهروندان و رانندگان ورامینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جاده آبباریک وضعیت مناسبی ندارد و با توجه به عبور و مرور کامیون و وسایل سنگین از این محور، وقوع حوادث افزایش یافته است.

    وی افزود: رانندگانی که با جاده آبباریک که در برخی نقاط کم عرض و در برخی نقاط عریض می شود، آشنا نباشند با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند و عده ای نیز جان خود را در این مسیر از دست می دهند.

    وزیری ادامه داد: هم اکنون جاده آبباریک به کابوس مردم ورامین تبدیل شده و مردم این منطقه از سکوت و بی تفاوتی مسئولان عصبانی و ناراحت هستند و باید مدیران دولتی بویژه مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این زمینه پاسخگو باشند.

    حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین که تاکنون چندین بار در خطبه های نماز جمعه از عملکرد مسئولان دولتی در اتمام پروژه تعریض جاده آبباریک انتقاد کرده است در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی روزهای اخیر یکی دیگر از جوانان برومند و متدین ورامین در محور آبباریک جان خود را از دست داد.

    وی افزود: جوانان و شهروندان ورامینی، سرمایه های این منطقه محسوب می شوند که در سایه بی تفاوتی مسئولان دولتی آسیب های جدی را در محور آبباریک متحمل شده اند.

    محمودی با انتقاد از عدم اجرای پروژه تعریض جاده آبباریک ادامه داد: روزانه صدها وسیله نقلیه سبک و سنگین در کنار خودروهای باربری از این جاده عبور می کنند اما شاهد هستیم که این محور به حال خود رها شده و کسی پاسخگوی کشته و مجروح شدن مردم نیست.

    جاده آبباریک به حال خود رها شده و کسی پاسخگوی کشته و مجروح شدن مردم نیست

    امام جمعه موقت شهرستان ورامین اضافه کرد: به صراحت اعلام می کنم که وزیر راه و شهرسازی و مسئولان متولی در این حوزه باید جوابگوی خون جان باختگان جاده آبباریک باشند.

    وی با تأکید بر این نکته که خانواده های فراوانی در سایه بی تفاوتی مسئولان داغدار شده اند، بیان داشت: پدران و مادران فراوانی، فرزندان خود را در این محور از دست داده و کودکان زیادی نیز در سایه بی توجهی مسئولان، یتیم شده اند.

    مسئولان وزارت راه به تعهدات خود در پروژه جاده آبیاریک عمل نکرده اند

    سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با انتقاد از بی توجهی مسئولان به جاده آبباریک اظهار داشت: به طور مستمر برای تأمین اعتبار جاده آبباریک پیگیری های لازم را انجام داده ایم.

    نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مکرر خود با وزیر راه و شهرسازی و معاون این وزارتخانه افزود: چندین بار با وزیر راه و شهرسازی و معاون وزارت راه درباره جاده آبباریک رایزنی شده است.

    وی با تأکید بر این نکته که قول های داده شده از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی تحقق پیدا نکرده است، ادامه داد: علیرغم اینکه چندین بار وزیر راه و شهرسازی و مسئولان این وزارتخانه، قول مساعدت دادند اما در مقام عمل شاهد اتفاق خاصی نبوده ایم.

    چندین بار با وزیر راه و شهرسازی و معاون وزارت راه درباره جاده آبباریک رایزنی شده است

    نقوی حسینی با اشاره به برگزاری جلسه ای در استانداری تهران با موضوع جاده آبباریک اضافه کرد: جلسه ای در استانداری تهران برگزار و اهمیت اجرای پروژه تعریض جاده آبباریک به مسئولان گوشزد شد.

    نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مصوبات جلسه برگزار شده در استانداری تهران یادآور شد: در جلسه ای که در استانداری تهران برگزار و معاون استاندار تهران نیز حضور داشت، مصوب شد تا مبلغ 40 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه تزریق شود.

    جاده آبباریک به دلیل حوادث ناگواری که در آن رخ داده به جاده مرگ معروف شده است و جان مردم این منطقه را در سکوت مسئولان می گیرد

    وی با انتقاد مجدد از عدم اجرای تعهدات مسئولان دولتی برای تعریض جاده آبباریک متذکر شد: وزیر راه و معاون وی قول دادند که فاز نخست این جاده به اتمام برسد و هر چه زودتر عملیات عمرانی در این محور را به اتمام برسانند اما شاهد اقدامی در این زمینه نیستیم.

    نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس  شورای اسلامی که از فوت جوان ورامینی در محور آبباریک متأثر بود، تأکید کرد: جاده آبباریک به دلیل حوادث ناگواری که در آن رخ داده به جاده مرگ معروف شده است و جان مردم این منطقه را در سکوت مسئولان می گیرد.

    استیضاح وزیر راه را به دلیل کم کاری در اجرای پروژه جاده آبباریک امضا کردم

    نقوی حسینی با تأکید بر این نکته که وزارت راه و شهرسازی با عملکرد خود باعث وقوع حوادث ناگواری در کشور شده است، یادآور شد: استیضاح وزیر راه و شهرسازی به مجلس تقدیم شده است و بنده نیز به دلیل بدقولی های مسئولان این وزارتخانه و کم کاری در اجرای پروژه جاده آبباریک، آن را امضا کردم.

    به هر ترتیب در سایه بی تفاوتی مسئولان دولتی، هر روز شاهد حوادث ناگواری در جاده آبباریک هستیم، حوادثی که تا یک عمر خانواده های ورامینی را داغدار و فرزندان خردسال را یتیم کرده است.

    اگرچه ده ها نفر تاکنون در جاده آبباریک که به جاده مرگ معروف شده، جان خود را از دست داده اند، اما با بی تفاوتی مسئولان هر روز بر آمار جان باختگان این محور افزوده می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو