فونیکسریمکسبهتام

گلایه درویش از سنگ‌اندازی اداره برق در راه مترو

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه از عدم پرداخت پول مترو از سوی دولت گلایه کرد.

گلایه درویش از سنگ‌اندازی اداره برق در راه مترو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هابیل درویش صبح امروز در مراسم افتتاح ایستگاه مترو حسین‌آباد با بیان اینکه امروز صدوششمین ایستگاه مترو افتتاح می‌شود، گفت: شاکر هستیم که امروز شاهد هستیم به لطف خدا به قول خودمان که هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح شود، عمل کرده‌ایم.

    وی با اشاره به ویژگی‌های خط سه مترو به طول 37 کیلومتر گفت: با بهره‌برداری کامل از خط سه مترو شاهد افزایش بیش از یک میلیون سفر خواهیم بود.

    مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه خط 3 یک خط ویژه است چراکه جنوبی‌ترین نقطه تهران را به شمالی‌ترین نقطه متصل می‌کند، گفت: این ایستگاه دارای تجهیزات کاملی است و با توجه به جنس خاک که ریزشی بود، توانستیم با تغییر روش در حین کار این ایستگاه را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

    درویش با بیان اینکه در مقطعی عدم تامین پله برقی یکی از دغدغه‌های بزرگ شهرداری بود، تصریح کرد: امروز با پیگیری شهردار تهران، همه پله برقی‌های مورد نیاز خریداری شده و در انبار نگهداری می‌شود که با افتتاح هر ایستگاه، پله برقی‌های آن نیز به طور کامل نصب می‌شود.

    وی با بیان اینکه امسال برای ساخت و توسعه مترو بیش از 2000 میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: امیدوار بودیم هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم، اتفاقی در تخصیص اعتبارات از سوی دولت بیفتد اما این مهم نشد و با وجود آنکه در ماه آذرماه قرار داریم و دولت باید 50 درصد هزینه‌های مترو را متقبل می‌شد اما هنوز یک ریال هم به ما داده نشده است و این در حالی است که سنگین‌ترین پروژه عمرانی را در کشور می‌سازیم.

    مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه همزمان 100 کیلومتر تونل در حال ساخت است که اقدامی بزرگ محسوب می‌شود، گفت: امیدواریم دولت نگاه ویژه‌ای به مترو داشته باشد چراکه مترو یک کار مردمی، عامل‌المنفعه و در راستای توسعه عدالت است.

    درویش با بیان اینکه با ساخت هر ایستگاه سالی 10 هزار میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود، افزود: نمی‌خواستم این مطلب را بگویم اما می‌گویم که امسال نه تنها دولت پولی نداده بلکه چندصد میلیارد تومان به زور چماق در  قالب جریمه مالیات و با ممنوع‌الخروج کردن اعضای هیات مدیره و تعطیلی کار، دریافت کرده است و ماهی 200 میلیارد تومان ناچار شدیم بدهیم اما این در حالی است که مالیات برای سال 89 بوده است.

    وی با بیان اینکه منطقی در این کار وجود ندارد و می‌گویند باید پرداخت شود، گفت: خودتان می‌دانید که با چه مصیبتی پول می‌گیریم و اگر خودکشی کنیم و خودمان را زیر ماشین بیندازیم بهتر است از اینگونه پول گرفتن و حالا نه تنها دولت به مترو کمک نمی‌کند بلکه می‌خواهد پول هم بگیرد و این در حالی است که این پول‌ها را شهرداری به ما داده نه دولت که می‌خواهد در قالب عناوین مختلف آن را بگیرد.

    مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه مدعی شد که  6 ماه است که پول در دست دارم به اداره برق می‌روم و آنها برق برای مترو را نمی‌دهند ما بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند حمایت هستیم و این اقدامات سبب غیرتی شدن کارگران شده است چراکه می‌خواهند زودتر این پروژه به پایان برسد تا مردم از آن استفاده کنند.

    درویش با بیان اینکه تا پایان سال صددرصد خط 3 تکمیل می‌شود، اظهار کرد: امیدوارم حداقل یک گوش شنوایی وجود داشته باشد که بگوید درویش این حرف‌هایی که زدی برچه اساسی بوده، چراکه ما می‌خواستیم از این دستگاه‌ها به یک جایی شکایت کنیم اما نتوانستیم و دوست داریم حداقل یک دستگاه نظارتی بگوید این حرف‌هایت را که می‌گویی بر چه اساسی است تا با مستندات بگویم که اداره برق، برقی به ما نمی‌فروشد و دولت نیز از پولی که شهرداری به ما می‌دهد می‌خواهد مالیات بگیرد که انصافا پذیرش این مساله سخت است و همه سیستم را دچار مشکل کرده، چراکه مجبور شدیم پول شهرداری را که به سختی جور می‌شود، به جاهای دیگر بدهیم.

    وی با بیان اینکه با این حال احداث 100 کیلومتر مترو به رفتن به پاسگاه و دادگاه می‌ارزد، گفت: 2000 کارگر گمنام مشغول فعالیت هستند و این آزار و اذیت‌ها سبب غیرتی شدن آنها شده است.

    مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه امروز در مترو دو فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی محقق شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در ساخت ساختمان‌های مترو و ایستگاه‌ها صددرصد بومی شده ایم و حتی توان آن را داریم که از نظر فنی و مهندسی صادرات داشته باشیم.

    درویش با بیان اینکه هدف‌گذاری ما بومی‌سازی 85 درصدی تجهیزات است، گفت: تا به حال توانستیم 60 درصد قطعات را بومی کنیم و این در حالی است که بیش از 200 تولیدکننده داخلی برای مترو کار می‌کنند و امروز در مرحله‌ای قرار داریم که می‌توانیم واگن‌هایمان را نه تنها برای سایر کلانشهرها بلکه به دیگر کشورها نیز صادر کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو