فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۲۲ آذر۹۵

حکمفرمایی فضای منفی در میان خودرویی ها

عصر خودرو- امروز نیز روند نزولی گروه خودرویی در بورس تهران ادامه پیدا کرد و سهامداران شاهد افت قیمت و کاهش تقاضا بودند به طوری که در نهایت شاخص کل گروه با افت ۱۹۲ واحدی تا ۱۸هزار و۸۱۹ واحد عقب نشینی کرد.

حکمفرمایی فضای منفی در میان خودرویی ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، امروز بازدهی خودرویی ها 1 درصد کمتر شد و سهامداران این گروه کانال 19 هزار واحدی را مجددا واگذار کردند، با این حال در بازار امروز وضعیت حجم و ارزش معاملات نسبت به روز قبل بهبود یافت و در مجموع 55میلیون سهم خودرویی به ارزش  12 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار گروه خودرو و ساخت قطعات به سطح 17.5 هزار میلیارد تومان رسید.
    از این رو معاملات گروه خودرویی که در لحظات ابتدایی کم حجم و در حاشیه مثبت انجام می شدند به تدریج به روال منفی روزهای پیش بازگشت.
    علی رغم جو منفی حاکم بر گروه خودوریی تنها سهمی که امروز صف فروش تشکیل داد نماد حق تقدم خفناور بود، خمحرکه که در میانه بازار صف فروش بود نهایتا صف خود را جمع کرد و با 4 درصد افت در قیمت پایانی 1,781 ریال به کار خود خاتمه داد.
    امروز گروه خودرو متعادل و نسبتا پر عرضه ظاهر شد، از 20 نماد معاملاتی 16 نماد قرمز پوش و 4 نماد باقی مانده نیز افزایش قیمت پایانی ناچیزی داشتند، پس از خمحرکه نماد خگستر با 4 درصد افت بیشترین کاهش قیمت پایانی را تجربه کرد.
    خودور هم به عنوان لیدر گروه و پرحجم ترین و با بیشترین ارزش با حجم 22 میلیون و ارزش معاملاتی حدود 6 میلیارد تومان با 2 درصد کاهش در قیمت پایانی 2,714 ریال و 22  واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس امروز را به پایان برد.
    به این ترتیب با ایجاد فضای منفی و شاخص سازی در بورس تهران بار دیگر مردم بی اعتماد شده‌اند و نسبت به فروش سهام خود و خروج از این بازار اقدام کرده اند.
    امروز نیز همانند روزهای گذشته حقوقی ها با احتیاط بیشتری نسبت به داد و ستد سهم اقدام کردند و این حقیقی ها بودند که روند بازار را در دست گرفتند.
    در ماه جاری شاهد افزایش دوباره اعتبارات در شبکه‌ کارگزاری‌ها هستیم، اعتباراتی که اشخاص حقیقی اصلی‌ترین مخاطب آن هستند، لزوم تسویه سریع این پول‌ها (اعتبارات) عامل مهمی برای شدت گرفتن نوسانات قیمتی است.
    همچنین توقف‌های طولانی مدت اکثر نمادهای خودرویی از جمله خساپا به عنوان لیدر گروه و فضای ابهام در تالار شیشه‌ای موجبات ناامیدی مجدد سهامداران خودرویی را فراهم آورده است لذا در جو حاکم حقیقی‌ها عطای سرمایه گذاری در این بازار را به لقایش ببخشیده اند.
    خساپا باید صورت های مالی و اطلاعات مربوط به پیش بینی سود حسابرسی شده را به همراه گزارش 6 ماهه زیرمجموعه هایی مانند نیوان ابتکار ارایه دهد تا امکان بازگشت آن به تابلو معاملات بورس فراهم شود، در این میان مدیران این شرکت هم به سازمان بورس اعلام کرده اند پیگیری ها برای تهیه و انتشار اطلاعات در حال انجام بوده و به زودی ارایه می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو