فونیکسریمکسبهتام

برگزاری جلسات مشترک مترو با معاونت علمی ریاست جمهوری

عصر خودرو- معاون علمی و فناوری رییس جمهور از نمایشگاه مترو بازدید کرد.

برگزاری جلسات مشترک مترو با معاونت علمی ریاست جمهوری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در بازدید از سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو با بیان اینکه مترو تهران توانسته در سال‌های اخیر کارنامه خوبی از خود به جای بگذارد، گفت: ما از گذشته‌های دور علاقه‌مند به همکاری با مترو بوده‌ایم.

    وی با بیان اینکه توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و کارکردن با آنها یکی از نیازهای اساسی کشور است که خوشبختانه هر روز این ارتباط در حال توسعه است، گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که در مترو تهران در شرکت‌های دانش بنیان توجه زیادی می‌شود و شاهد هستیم که سیستم‌های جدید مترو عمدتا تولید داخل هستند.

    معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه باید اهتمام ویژه‌ای در ساخت قطعات ایران به خصوص در ناوگان حمل و نقل داشته باشیم گفت: باید برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای استفاده از قطعات و تولیدات ایرانی قرار بگیرد که خوشبختانه در مترو این مهم محقق شده است و علاوه بر تاکید مترو بر استفاده از تولیدات داخلی شاهد پیوند مترو با شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم که این مساله از داخلی‌سازی مترو مهم‌تر است.

    ستاری با بیان اینکه باید دانش فنی و قطعه‌سازی داخلی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید تلاش زیادی صورت بگیرد تا تولیدات داخلی کیفیت‌شان افزایش یافته و به عنوان یک کالا مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرند.

    معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه ما در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، گفت: مدیرعامل مترو درخواستی درخصوص تسهیل در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از محصولات آنها داشته است که برهمین اساس باید جلسات مشترکی برگزار شود تا این موانع برطرف شود.

    ستاری افزود: ورود به دانش فنی بسیار مهم‌تر از موضوع داخلی‌سازی است و باید داخلی‌سازی را با تمام ریسکش بالا برد اما نباید آن را فدای ایجاد اشتغال یا هر موضوع دیگری کرد.

    به گزارش ایسنا، همچنین دکتر احمدی‌بافنده مدیرعامل شرکت‌بهره برداری مترو تهران نیز با بیان اینکه مترو تهران عزم خود را جزم کرده است تا از تولیدات داخلی استفاده کند، گفت: خوشبختانه سطح استانداردهای مترو از راه‌آهن بیشتر است و امیدواریم با افزایش حمایت‌هایی که از این صنعت می‌شود، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر باشیم.

    مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه باید هزینه‌های تحقیقات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان سرشکن شوند تا قیمت تمام شده کاهش یابد، گفت: ما در حوزه تامین و ساخت قطعات داخلی تنها مشتری شرکت هستیم و این سبب می‌شود که برای تولیدکننده به صرفه نباشد و باید در جلسات مشترک این مشکل را مرتفع کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو