فونیکسریمکسبهتام

تجمیع اطلاعات ۵۵ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور

عصر خودرو- رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه رویه‌های بتنی انجام شده است گفت: ورود این مرکز به مبحث رویه‌های بتنی با وجود مزایای آن بسیار موثر بوده که براساس آن می‌توان پروتکل‌های مختلفی را تعریف کرد.

تجمیع اطلاعات ۵۵ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، محمد شکرچی‌زاده در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر وزارت راه و شهرسازی و رونمایی از راهنمای کاربردی سازه‌های بتنی پرمقاومت در راستای سند چشم‌انداز بتن 1404 اظهار داشت: در خصوص رویه‌های بتنی اقدامات خوبی با ورود مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شد و می‌توان بر اساس آن پروتکل‌های مختلفی تعریف کرد.

    رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی گفت: اطلاعات 55 هزار کیلومتر از جاده های کشور برداشت شده به این معنی که اطلاعات شان به لحاط میزان خرابی جاده جمع آوری شده است.

    وی افزود: دیدگاه اولیه وزیر راه وشهرسازی مبنی بر همکای با دانشگاه‌ها به طور کامل اتفاق نیفتاده است و امیدواریم سال آینده وضعیت بهتری نسبت به شرایط فعلی داشته باشیم.

    معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اهمیت بتن پر مقاومت و استفاده از آن در ساخت امور زیربنایی بیان داشت: سالانه بیش از 5 میلیارد دلار هزینه بتن در کشور می‌شود. در حالی‌که کشورهای مجاور از وضعیت بهتری در این زمینه برخوردار هستند.

    شکرچی‌زاده افزود: اگرچه در امور تحقیقاتی به بتن با مقاومت 50 مگاپاسکال دست یافته‌ایم اما در عمل میزان مقاومت بتن حدود 20 مگاپاسکال است.

    وی تصریح کرد: بتن 50 مگاپاسکال به عنوان شاخص مقاومت و تاثیرگذار در سراسر کشور خواهد بود که اسناد آن رونمایی خواهد شد.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه این مراسم و ضمن تبریک هفته پژوهش به محققان وزارت راه وشهرسازی با اشاره به وضعیت تحقیق و پژوهش در حوزه این وزارت‌خانه بیان داشت: ما در مقایسه با سایر حوزه‌ها همچون انرژی شرایط مناسبی نداریم؛ این در حالی است که سرمایه‌گذاری در تحقیقات در حوزه نفت بیش از 12 برابر ما بوده است.

    شکرچی‌زاده تصریح کرد: به طور قطع جلوگیری از وقوع تلفات جاده‌ای در هر نیم ساعت بدون انجام تحقیقات امکان‌پذیر نیست. همچنین بیش از 5 میلیارد دلار اتلاف انرژی در ساختمان‌ها رخ می‌دهد که این مسئله نیز بدون تحقیق و پژوهش قابل رفع و رجوع نیست.

    به گفته این مقام مسئول ایران جزو حادثه‌سازترین کشورهای جهان است و برای جلوگیری از تخریب و تلفات در برابر زلزله‌های 5 تا 6 ریشتر به یک برنامه تحقیقاتی جامع نیاز است.

    معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه وزیر راه وشهرسازی نگاه مثبتی همواره به پژوهش داشته است خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد باید مسیر پژوهش مورد ارزیابی قرار گیرد البته همکاران ما در مرکز تحقیقات به مفهوم بازاریابی R&D رسیده‌اند و هم‌اکنون با توجه به نبود منابع پایدار برای تحقیقات در حال تعریف پروژه‌های پژوهشی در نهادها و دستگاه‌های دیگر جهت جلب مشتری هستند.

    وی با اشاره به پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی موفق در سال جاری خاطرنشان کرد: پروژه PMS یا همان سامانه مدیریت روسازی راه‌ها سرانجام پس از چندین بار خیز برداشتن وزارت‌خانه طی سال‌های گذشته، امسال در 55 هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور به منظور دستیابی به شاخص ارزیابی IRI به بهره‌برداری رسید. هم‌اکنون می‌توانیم از هریک از راه‌های استان‌ها یک ضریب براساس شاخص داشته باشیم.

    شکرچی‌زاده در ادامه بیان داشت: در زمینه زلزله نیز وضعیت گسل‌های تهران و محدوده‌های آن‌ها نهایی شد و اقداماتی که سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران پیش برده بود با محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تعیین و به شهرداری‌ها ابلاغ شد که بر اساس آن دیگر حق ساخت بیمارستان و ساختمان‌های 12 طبقه بر روی این گسل‌ها وجود نخواهد داشت.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به پروژه رده‌بندی قیر PG اشاره کرد و گفت: این پروژه که از سال 91 مطرح شده بود در این دوره به روند قابل توجهی پیش رفت و هم‌اکنون در حال ساخت آزمایشگاه PG هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو