فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲۸ آذر ۹۵

خودرو شاگرد تنبل بورس تهران

عصر خودرو- امروز معاملات گروه خودرویی در اکثر قریب به اتفاق نمادها با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند، در پایان اولین روز معاملاتی هفته با دادوستد تعداد ۶۶.۶ میلیون سهم و حق تقدم خودرویی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان در۶ هزار نوبت، شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات بورس ۱۰۶ واحد افت کرد و به ارتفاع ۱۹ هزار و ۱۶۱ واحد عقب نشینی کرد.

خودرو شاگرد تنبل بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این روزها فعالیت در بورس تهران بسیار کمرنگ شده و روند کسل کننده ای در بازار حاکم است، از جمله امروز بازار در گروه خودرویی‌ها شاهد درجا زدن قیمت سهام با غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود هرچند که روندی متعادل در گروه و نماد معاملاتی خودرو به عنوان  پیشرو این گروه با کاهش 0.79 درصدی در قیمت پایانی2,883 ریال را شاهد بودیم، این نماد با 15 میلیون حجم و ارزش معاملاتی 4 میلیارد تومان از نظر معاملات در صدر گروه قرار داشت.
    در شروع بازار گروه خودرو معاملاتی اکثرا مثبت داشتند که با گذشت زمان اکثرا متعادل و منفی شدند، در این بین بیشترین افزایش قیمت امروز مربوط به نماد خنصیر  با رشد 4 درصدی قیمت پایانی بود، بیشترین کاهش قیمت را نیز نمادهای خچرخش، خکار، ختراک و خزر تجربه کردند.
    در مجموع خودرویی ها امروز هم معاملات منفی را پشت سرگذاشتند ، صف خرید خنصیر عرضه شد . در نماد خگستر هم لحظات رنج مثبت تا حاشیه قیمتی صفر تابلو بودیم، امروز از 21 نماد معاملاتی فقط 4 نماد سبزپوش بودند.
    طی معاملات امروز، نماد معاملاتی خپارس پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و حق تقدم شرکت پارس خودرو با توجه به اعلام دوره پذیره نویسی، بدون محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند.
    به نظر می رسد تا قبل از بازگشایی نمادهای متوقف و شروع به کار رییس جمهور جدید آمریکا ؛ بورس کماکان روند نسبتا متعادل خودش را ادامه خواهد داد، در چنین وضعیتی کلیت بازار سهام در شرایط انتظار، رخوت و فقر نقدینگی به سر می برد.
    گفتنی است، در آستانه یکسالگی برجام چهار قرارداد قطعی در حوزه تولید خودرو منعقد شده که ظاهرا کرمان موتور با تولید آی10 یا آی 20 و ایران خودرو با تولید 2008 در زمستان سال جاری، محصول برجام را برای مردم به بازار عرضه خواهند کرد.
    در حوزه کدال نیز حسابرس خگستر در 6 ماهه نخست امسال به ازای هر سهم سود 62 ریالی محقق کرد که با گزارش حسابرسی نشده تفاوتی نداشت، حسابرس خمهر نیز سود هر سهم صورت مالی 6 ماهه را با پوشش 48 درصدی بودجه مورد تایید قرار داد. از طرفی زیان هر سهم 268 ریالی خکمک مورد تایید حسابرس قرار گرفت، لذا زیان این شرکت نسبت به سال قبل 198 درصد رشد کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو