فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/ ۲۹ آذر ۹۵

بلوک پارسیان خودرویی ها را تکان نداد

عصر خودرو- امروز سهامداران خودرویی به سادگی از کنار خبر انتشار آگهی مزایده بلوک پارسیان توسط ایران خودرو گذشتند و نه تنها این خبر را نادیده گرفتند بلکه خودرو و زیرمجموعه هایش منفی معامله شدند، لذا به جز نماد خپارس، اکثر نمادهای گروه خودرویی معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند.

بلوک پارسیان خودرویی ها را تکان نداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، امروز شاخص کل گروه حدود 16 واحد افت کرد و در مدار 19 هزار و 146 واحدی ایستاد، همچنین سهامداران خودرویی تعداد 92.8 میلیون سهم به ارزش معاملاتی 13 میلیارد تومان را در 7 هزار نوبت دست به دست کردند.
    علی رغم جو منفی گروه، امروز خپارس و حق تقدمش مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت، خپارس تا چند قدمی سقف مجاز روزانه قیمت ها پیش رفت و در پایان با صف خرید 12 میلیونی در قیمت پایانی 933 ریال به کار خود خاتمه داد.
    با این حال حق تقدم خپارس صف سنگین تری تشکیل داده بود این نماد که تا صف 125 میلیونی جلو رفته بود در پایان ساعات معاملات قدری از حجم صفش کاسته شد و با 96 میلیون صف خرید و 9.64 درصد رشد در قیمت پایانی 91 ریال بسته شد.
    از 23 نماد معاملاتی امروز 19 نماد با کاهش قیمت مواجه بودند و تنها نمادهای خپارس،خلنت،خنصیر و خشرق سبز پوش بودند که از بین این نمادها نیز خشرق در نزدیکی صفر تابلو معامله شد، خنصیر تنها 0.7 درصد رشد قیمت داشت، خلنت هم امروز با رشد 4.9 درصدی و با قیمت 3,431 ریال به گردونه معاملات بازگشت ولی در پایان با 2.6 درصد رشد در قیمت پایانی 3,353 ریال به کار خود خاتمه داد.
    از بین منفی های امروز، نمادهای ختراک و خکمک صف فروش بودند، خکمک که امروز بازگشایی شد با افت 11 درصدی  قیمت پایانی بسته شد، این نماد در ابتدا با قیمت 1,274 ریال به گردونه معاملات بازگشت ولی تا قیمت پایانی 1,231 ریال تنزل کرد، خفناور دیگر نمادی بود که صف فروش تشکیل داده بود اما نهایتا صف خود را جمع کرد، خریخت،خمهر و خزر نیز تا 4 درصد منفی پیش رفتند اما صف نشدند، مابقی متعادل و منفی بودند.
    همچنان فضای انتظار و رکود در بازار موج می زند و حجم و ارزش معاملات نیز باز هم به مقادیر حداقلی خود رسیده است، شاید انتشار گزارشات عملکرد 9 ماهه شرکتها با تعدیل های مثبت احتمالی، بتواند تا حدودی از این فضای رخوت بکاهد.
    از طرفی فعالین بازار سرمایه که از ماجرای قرارداد فیات و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی دل خوشی از مدیران "خودرو" ندارد، توجه زیادی به خبر فروش بلوک 33 درصدی بانک پارسیان نشان نداده اند، شاید ریشه این بی اعتمادی در نحوه مدیریت  بازیگر خودرو یعنی شرکت سرمایه گذاری سمند باشد.
    این بار"خودرو"  با مصوبه شورای پول و اعتبار و فشارهای بانک مرکزی اقدام به فروش بانک پارسیان کرده است، ولی باید دید این بار عزم مدیران ایران خودرو برای فروش بلوک پارسیان جدی است یا مثل سالهای قبل بی نتیجه می ماند.
    قابل ذکر است،سرمایه گذاری سمند بازیگر ایران خودرو در سه روز گذشته 10 میلیون سهام خودرو خریده، سرمایه گذاری ملی نیز دیروز 2 میلیون خریدار بود، لذا احتمالا باید منتظر اخباری از درون ایران خودرو بود.
    از طرفی اخبار حاکی از آن است که تحریم های فروش، تهیه یا انتقال کالاها و خدمات مربوط به بخش خودروسازی ایران از فهرست تحریم ها خارج شدند.
    در حوزه کدال نیز  تایید زیان 24 ریالی هر سهم خاذین در صورت مالی 6 ماهه توسط حسابرس مورد توجه قرار گرفت، همچنین خکاشا اعضای هیات مدیره اش را معرفی کرد که شامل اشخاص حقوقی از جمله سایپا، نیوان ابتکار و پارس خودرو بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو