فونیکسریمکسبهتام

احداث ۵۳۹ کیلومتر پروژه‌ راهسازی در چارچوب اقتصاد مقاومتی

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای ‌حمل‌ونقل کشور در بازدید عباس آخوندی از غرفه‌های عرضه کننده فناوری‌های نوین از آغاز عملیات اجرای ساخت راه‌های بتنی در ۶ماه اخیر خبر داد .

احداث ۵۳۹ کیلومتر پروژه‌ راهسازی در چارچوب اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، خیر الله خادمی  گفت: هم اکنون حدود 5/5 کیلومتر به ضخامت 27 سانتی‌متر بدون رویه آسفالتی در یک لایه زیر بار ترافیک قرار دارد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور در خلال بازدید عباس آخوندی از غرفه‌های عرضه کننده فناوری‌های نوین در نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل‌ونقل و صنایع وابسته، به ارایه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اجرای روسازی بتنی در کشور اظهار داشت: پس از انتقال فناوری از خارج که 18‌ماه پیش انجام شد، فرایند تولید با مشاوران خارجی به دقت مورد بررسی قرار گفت. 

    وی با اشاره به این که آغاز عملیات اجرایی ساخت راه‌های بتنی 6 ماه پیش شروع شد، گفت: تا این لحظه حدود 5/5 کیلومتر زیر بار این رویه جدید رفته که با ضخامت 27 سانتی‌متر بدون رویه آسفالتی در یک لایه انجام می‌شود و هم اکنون زیربار ترافیکی است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همواری رویه توسط دستگاه ارزیابی می‌شود و همواری آن با آسفالت یکی است به طوری که قبل از شکل گیری بتن به ضخامت یک سوم مقطع برش می‌خورد و درزهای ایجاد شده از طریق انبساط بتن خود را نشان می‌دهند و با مشاهده نمونه آن می‌توان از جزئیات بیشتر آن مطلع شد. 

    گفتنی است، خیرالله خادمی 11 مرداد همزمان با آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم باند دوم محور گناباد- قاین- بیرجند از اجرای عملیات روسازی بتنی در 40 کیلومتر از این محور خبر داده بود.

    نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل‌ونقل و صنایع وابسته؛ ارایه عملکرد در حوزه زیرساخت بر مبنای اقتصاد مقاومتی

    د‌ر ادامه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه ضمن با اهمیت دانستن ارایه عملکرد دولت به مردم گفت: نمایشگاه فرصت مناسبی برای گزارش اقدامات دولت به افکار عمومی است تا در بوته نقد مردم نقاط ضعف و قوت عملکرد دستگاه‌های دولتی مشخص شود.

    خیراله خادمی افزود: نگاهی به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به ما نشان می دهد که تحقق بیشتر بندهای ذکر شده در آن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم منوط به توسعه زیرساخت های حمل و نقل در سراسر کشور است که این امر نشان از وظیفه خطیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در برهه حساس کنونی دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی وجود شبکه حمل و نقل کارآمد و ایمن را  بستر لازم جهت ارتباط و ترانزیت کالا و خدمات از کشورهای دیگر عنوان کرد و اظهار داشت:  این تعاملات به ارز آوری و درآمدزایی در کشور در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود و به همین علت استراتژی شرکت ساخت و توسعه بر ارتقاء و توسعه طرح های مسیر کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب و اتصال سراسر نقاط کشور به کریدورهای اصلی و بین المللی استوار است.

    خادمی ادامه داد: تلاش ما بر این است که با شناسایی گلوگاه‌های حمل ونقل جاده‌ای در کریدورهای اصلی و تلاش برای رفع آنها، کارایی شبکه حمل و نقل افزایش یابد. بررسی پتانسیل بزرگراه‌های قابل تبدیل به آزادراه و برنامه ریزی برای عملیاتی نمودن آن نیز برنامه دیگری است که به افزایش میزان آزادراه‌ها به عنوان استاندارترین راه جاده‌ای کمک خواهد کرد.

    وی توجه به اهمیت حمل و نقل ریلی در دنیای امروز به عنوان راه ارتباطی ایمن و سبز را از دیگر برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:  از دیگر اولویت های شرکت ساخت و توسعه برنامه ریزی کاهش سهم حمل ونقل جاده ای و توجه ویژه به توسعه ظرفیت های حمل ونقل ریلی به منظور افزایش سهم بار و مسافر است.

    استفاده از فن آوری های نوین در احداث زیر ساخت های حمل ونقل با بازنگری در طرح های مطالعاتی از دیگر برنامه های ذکر شده توسط معاون وزیر راه و شهرسازی در راستای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان شد.

    خادمی ادامه داد: لازمه تحقق این امر توجه خاص به امر پژوهش و آموزش است تا سطح دانش فنی در شرکت ارتقا یابد و بستر لازم برای آشنایی با نوآوری ها و دستاوردها فراهم شود. تمامی تلاش ما بر این است که با توجه به کمبود منابع و اعتبارات، با استفاده از فناوری های نو و با بهر ه گیری از خلاقیت و توان جامعه جوان مهندسی کشور علاوه بر کار آفرینی، در میزان هزینه ها نیز صرفه جویی کنیم.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اظهار داشت:  این شرکت  به عنوان یکی از پیشگامان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در میان دستگاههای دولتی، با تکیه بر توان مهندسان داخلی توانسته است هزار 539 کیلومتر از انواع پروژه ها را در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا، افتتاح و  تعدادی را در آینده نزدیک به بهره برداری برساند.

    وی یادآور شد: این پروژه ها همگی به عنوان مسیرهایی استراتژیک در سراسر کشور شناسایی و در اولویت اجرا قرارگرفته اند که بهره برداری از آنها تاثیرات چشمگیری را در توسعه اقتصادی، تسهیل ترافیک و افزایش ایمنی به دنبال خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو