فونیکسریمکسبهتام

خودروهایی که در ۲۰۱۶ تولیدشان متوقف شد (+عکس)

عصر خودرو- استون مارتین نیز باید به دنبال به روز کردن خودروهایش می‌گشت. اما از طرفی مدیریت منابع باعث شد تا نسلی از خودروهای خوب این خودروسازی از رده خارج شوند.به همین دلیل DB۱۱ جای خودروهای از رده خارج را گرفت.

خودروهایی که در ۲۰۱۶ تولیدشان متوقف شد (+عکس)
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ،در هر سال مدل‌های جدیدی در دنیای خودرو به دنیا معرفی می‌شود، خودروهایی که معمولا در تصاویر و تبلیغات هیجان‌انگیز، زیبا، لوکس و پرگزینه ظاهر می‌شوند. اما هر ساله گروهی از خودروها نیز از صحنه بازار محو شده و دیگر تولید نمی‌شوند. در سال 2016 نیز به سنت هر ساله با بسیاری از خودروها خداحافظی کردیم.

    در سال 2016 با بسیاری از خودروها وداع کردیم که برخی از آنها یک شگفتی بزرگ برای دوستداران اتومبیل به شمار می‌آید. البته برخی از مدل‌های جدید جایگزین مدل‌های قدیمی می‌شوند. اما در برخی موارد با برخی از خودروسازان در سال 2016 وداع کردیم.

    آئودی R8 ئی-ترون از جمله خودروهایی است که در سال آینده در نمایندگی‌های خرید و فروش نخواهیم دید.

    خودروهایی که در 2016 با آنها خداحافظی کردیم

    هرگز به نظر نمی‌رسید که یک ابرخودروی تمام الکتریک در بازار امروز جایی داشته باشد. بسیاری بر این باورند این خودرو از زمان خود جلوتر است و عده‌ای معتقدند این خودرو به این زمان تعلق ندارد. واقعیت این است زمانی که به آئودی R8 ئی‌ترون فکر می‌کنید از آن انتظاری مانند یکی از مدل‌های جذاب برندش را دارید اما آئودی R8 ئی‌ترون این انتظارات را برآروده نمی کند.

    مطمئنا قیمت 1.1 میلیون دلاری این خودرو نیز خریداران را به وحشت می‌اندازد.

    بی‌ام‌‌و Z4

    خودروهایی که در 2016 با آنها خداحافظی کردیم

    عمر بی‌ام‌و Z4 با آماده شدن خودروسازی بی‌ام‌و برای تولید Z5 به پایان رسید.

    جانشین آینده این خودرو روی یک پلت‌فرم توسعه یافته در همکاری تویوتا سوار خواهد شد. بی‌ام‌و و تویوتا همکاری گسترده‌ای را برای ساخت Z5و سوپرا اغاز کرده‌اند. اما اعلام کرده‌اند این دو اتومبیل رقیب یکدیگر محسوب نخواهند شد. سوپرا در ساختار کوپه و Z5 در قالب یک کروک ساخته می‌شوند.

    بیوک ورانو

    خودروهایی که در 2016 با آنها خداحافظی کردیم

    مانند بسیاری از خودروسازان، بیوک تصمیم گرفت تا تمرکز خود را روی ساخت شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اوورها قرار دهد. بنابراین تولید سدان ورانو در سال آینده متوقف خواهد شد.

    اما این مدل در اروپا موفق ظاهر شد و به همین دلیل نام آن را در بسیاری از کشورهای دنیا خواهیم دید. از طرفی جنرال‌موتورز بنا بر واقعیت‌های بازارو طرفداری مردو از شاسی‌بلندها، اعلام کرد که تولید ورانو را در اکتبر 2016 متوقف خواهد کرد.

     

    تویوتا اف‌جی کروزر

    خودروهایی که در 2016 با آنها خداحافظی کردیم

     

    شرکت خودروسازی تویوتا پس از 10 سال تولید و عرضه شاسی بلند تویوتا FJ کروزر، چندی پیش خبر از توقف تولید این هامر آسایی در ماه اوت 2016 میلادی داد. شرکت خودروسازی تویوتا دلیل توقف تولید این شاسی بلند آفرودی خود را فروش ضعیف آن توصیف کرده است و آن را ترمزی برای بهره‌وری تویوتا دانست. از این رو شرکت سازنده برای بازنشسته کردن این شاسی بلند پیر پس از 10 سال فعالیت مستمر، تصمیم به توقف تولید آن گرفت. این موضوع فاجعه‌ای بزرگ برای آفرودسواران محسوب می‌شود.

    فیات کرایسلر 200

    خودروهایی که در 2016 با آنها خداحافظی کردیم

    کرایسلر از زمانی که کمک‌های مالی دریافت کرده کاملاً تغییر کرده و با شروع شراکت با فیات نامش نیز به گروه خودروسازی فیات-کرایسلر تبدیل شده است؛ و حالا این کمپانی منحصراً روی تولید شاسی بلندهای جیپ و پیکاپ تراک‌های رم تمرکز کرده و تولید مدل‌های کرایسلر 200 را متوقف خواهد کرد.

    دوج وایپر

    خودروهایی که در 2016 با آنها خداحافظی کردیم

    پس از شایعات فراوان که حدود 8 ماه طول کشید، دوج در ماه‌های قبل اعلام کرد که قطع تولید وایپر صحت دارد و سوپراسپرت نام و آشنای آمریکایی از خط تولید خارج شد. طبق اعلام دوج پس از توقف تولید وایپر و طی مدت کوتاهی، چندین نمونه‌‌ سفارشی از این خودرو و در تعداد محدود به فروش رسیده است. درپی کندی رشد فروش، کاهش قیمت و برنامه فیات‌کرایسلر مبنی بر تولید نکردن خودروهای سواری در آمریکای شمالی، بقای این خودرو زیر سوال رفت.

    کرایسلر تاون اند کانتری

    خودروهایی که در 2016 با آنها خداحافظی کردیم

    اما ون‌ها هم داستان جالبی دارند. ون‌های شخصی طرفداران خاصی دارند. در این میان مدل‌های جدید و رقابت خودروسازان مدل‌هایی مانند تاون اند کانتری را از رده خارج می‌کنند. کرایسلر در نظر دارد در سال 2017 مدل‌های جدیدی را آمارده بازار کند و به همین دلیل از تولید این مدل جدید صزف نظر کرده است.

     

    دوج دارت

    خودروهایی که در 2016 با آنها خداحافظی کردیم

    با وجود فروش نه چندان بد و نه چندان خوب دوج دارت، گروه سازنده اعلام کرد قصد دارد از منابع و ظرفیت‌های کارخانه‌ای خود بهتر استفاده کند و به همین دلیل از تولید این خودرو سواریی نیز منصرف شد.

    لندروور دیفندر

    خودروهایی که در 2016 با آنها خداحافظی کردیم

    لندروور به سمت لوکس‌سازی حرکت کرد. دیسکاوری تمرکز عمده این خودروسازی را به خود اختصاص دادند. خودروهایی که به دلیل قابلیت‌های آفرودی بالا می‌توانند توجه همگان را به خود جلب کرده و نگاه‌ها را از دیگر خودروها بربایند.

    و اما استون مارتین DB9

    خودروهایی که در 2016 با آنها خداحافظی کردیم

    استون مارتین نیز باید به دنبال به روز کردن خودروهایش می‌گشت. اما از طرفی مدیریت منابع باعث شد تا نسلی از خودروهای خوب این خودروسازی از رده خارج شوند.به همین دلیل DB11 جای خودروهای از رده خارج را گرفت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو