فونیکسریمکسبهتام

سرانجام طرح گسترش خودروهای برقی به کجا رسید؟

عصر خودرو- با گسترش آلودگی‌های زیست محیطی ضرورت افزایش استفاده از انرژی‌های پاک همچون برق اهمیت بیشتری می‌یابد و در این خصوص راهکارهایی همانند جایگزینی برق به جای سوخت‌های فسیلی در خودروها مطرح شده است.

سرانجام طرح گسترش خودروهای برقی به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، با گسترش آلودگی‌های زیست محیطی ضرورت استفاده از انرژی‌های پاک بیش از پیش دیده می‌شود، به همین خاطر جهانیان طی برنامه‌ریزی مدون و مشخص به دنبال افزایش سهم انرژی‌های پاک برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی هستند.

    در کشور ما نیز با افزایش آلودگی ها به ویژه آلودگی هوا که به یکی از حاشیه های مهمتر از متن هر ساله فصل سرما تبدیل شده، استفاده از انرژی های پاک اهمیت بیشتری گرفته است.

    کارشناسان و مسئولان مرتبط با این حوزه برای رفع مشکل دست به ارائه پیشنهادهای مختلف زده اند که دراین میان استفاده از خودروهای برقی به جای خودروهای سوخت فسیلی یکی از این راهکارها بوده است.

    به طور قطع گسترش این فناوری نیازمند زیرساخت لازم است که بخش اعظم آن به تامین برق این دست از خودروها در سطح شهر باز می گردد.علاوه بر این ظرفیت تولید برق کشور نیز علاوه بر تامین امور جاری باید توان تامین برق این وسایل را نیز داشته باشد.

    حمید چیت‌چیان وزیر نیرو به عنوان متولی اصلی تامین برق در خصوص خودروهای برقی در کشور گفت: وزارت نیرو پیشنهاد دهنده آن است که در کلانشهرها و شهرهایی که آلوده هستند، سوخت خودروهایی را که بنزین سوز است با خودروهای برقی یا هیبریدی جایگزین کنیم.

    وی در ادامه به توانمندی وزارت نیرو در تامین برق این وسایل اشاره و بیان کرد: این موضوع در طول یک برنامه سه ساله یا پنج ساله در شهرهایی که آلودگی بالایی دارند، اجرا شود و ما برق مورد نیاز آن را تامین کنیم.

    چیت چیان در خصوص قیمت برق محاسبه شده برای این خودروها گفت: هزینه برق این خودروها به طور قطع با هزینه سوخت و انرژی حمل و نقل و انرژی گرمایش منزل متفاوت تر خواهد بود.

    به گفته وزیر نیرو درحال حاضر حدود 76 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داریم در حالی که مصرف برق در شبانه روز یکسان نیست و در نیمه شب مصرف به شدت کاهش می یابد که در این ساعت ها امکان شارژ خودروهای برقی با قیمت بسیار مناسب به وجود می‌آید.


    این عضو کابینه دولت در پایان با اعلام اینکه البته باید ایستگاه‌های خاصی در تمام نقاط شهر درنظر گرفت تا افرادی که از خودروهای برقی استفاده می کنند بتوانند آن را شارژ کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند به اقتصاد صنعت برق کمک کند و هم آلودگی شهرها کاهش یابد و به ارتقای ایمنی شهرها و رفاه بیشتر شهروندان نیز از این طریق کمک می‌کنیم.

    وزیر نیرو با بیان اینکه امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه بتوانیم این پیشنهاد را در دولت و سایر مراجع به تصویب برسانیم تا کشور بتواند از مزیت صنعت برق استفاده کند، یادآور شد: بخشی از زیرساخت‌ها برای این پیشنهاد آماده شده و بخش دیگر باید ایجاد شود.

    پیشتر نیز علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو از آغاز مهندسی معکوس نخستین خودرو سبز در کشور خبر داده بود تا در آینده نزدیک شاهد توسعه خودروهای خورشیدی و الکتریکی در کشور باشیم.

    در این میان نیز شرکت های دانش بنیان بارها از توان داخلی از تولید این دست از خودروها خبر داده بودند.

    به طور قطع سهم برق به عنوان یکی از سوخت های پاک شناخته شده در سبد مصرفی انرژی آینده جهان افزایش چشم گیری خواهد داشت و در این میان ما همچنان سرخوش به استفاده از انرژی های فسیلی، استفاده از انرژی های نو را در حد صحبت و سمینار و پروژه تحقیقاتی پیش خواهیم برد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو