فونیکسریمکسبهتام

رانندگان قبل از حرکت از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند

جاده های ایلام مه آلودند

عصر خودرو- رئیس پلیس راه ایلام گفت: بیشتر جاده های ارتباطی این استان در اثر بارش های ممتد ۲۴ ساعت گذشته مه آلود است و رانندگان باید قبل از حرکت نسبت به سلامت وسیله نقلیه خود بویژه از نظر چراغ، برف پاک کن و بخاری اطمینان حاصل کنند.

جاده های ایلام مه آلودند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی و وجود مه رانندگان می بایست در هنگام تردد در نقاط مرتفع و کوهستانی با احتیاط رانندگی کنند.
    وی افزود: موج بارشی که از روز گذشته وارد این استان شده همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و این بارندگی باعث ریزش کوه به صورت جزیی در نقاطی همچون محور دره شهر، گردنه های قلاجه و رنو شده بود که با همکاری نیروهای راهداری و پلیس راه در سریع ترین زمان جاده از وجود سنگ ریزه ها پاکسازی شد و هم اکنون هیچ گونه انسداد ناشی از ریزش سنگ یا رانش زمین در مسیرهای مواصلاتی استان مشاهده نمی شود.
    سرهنگ ناصری با یادآوری اینکه در 24 ساعت گذشته هیچگونه حادثه رانندگی منجر به فوت و یا جرح در جاده های ارتباطی این استان روی نداده است، تاکید کرد: رانندگان با توجه به لغزنده بودن مسیرها از شتاب و عجله در هنگام رانندگی خودداری کرده و با رعایت قوانین و مقررات و اصل حرکت با سرعت مطمئنه سفری ایمن برای خود و همراهان شان به ارمغان آورند.
    رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: محدودیت دید ناشی از مه گرفتگی و بخار شیشه های خودرو از پیامدهای بارندگی است که می طلبد رانندگان با احتیاط کامل در مسیرهای کوهستانی و گردنه ها حرکت کنند و قبل از حرکت از سالم بودن وسیله نقلیه بویژه از نظر برف پاک کن و همچنین سیستم گرمایشی و همراه داشتن زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند تا در هنگام سفر با مشکلی روبرو نشوند.
    وی با اشاره به اینکه خط قرمز پلیس در مسیرهای کوهستانی همراه داشتن زنجیر چرخ است به رانندگان توصیه کرد قبل از حرکت بویژه در مسیرهای کوهستانی و برفگیر نحوه بستن و باز کردن زنجیر چرخ را فرا بگیرند چرا که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 70 درصد رانندگان با روش صحیح نصب زنجیر چرخ آشنا نیستند.
    سرهنگ ناصری ابراز امیدواری کرد در سایه همکاری عموم رانندگان و تلاش های نیروهای پلیس راه شاهد کمترین میزان بروز حوادث رانندگی در فصل زمستان باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط