فونیکسریمکسبهتام

باران و برف ادامه دارد

۷ استان در مه‌گرفتگی غلیظ

عصر خودرو- مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه هفت استان کشور دچار پدیده مه‌گرفتگی شده‌اند، گفت: علت این مه‌گرفتگی همراه شدن بارشها با جبهه هوای گرم بوده که در ساعتهای آینده رفع می شود.

۷ استان در مه‌گرفتگی غلیظ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، احد وظیفه درباره آخرین وضعیت جوی کشور در سه روز آینده اظهار کرد: سامانه بارشی که از غرب وارد کشور شده امروز (یکشنبه) نیز به فعالیت خود ادامه داده و بارشهای برف و باران در ساعتهای آتی نیز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی ادامه می‌یابد.

    وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز به‌تدریج بارش در غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال غرب کاهش می‌یابد و شدت بارشها در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی ایجاد خواهد شد.

    مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: بارشها در 24 ساعت آینده در زاگرس مرکزی تداوم می‌یابد و این گستره رفته‌رفته شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد.

    وظیفه عنوان کرد: سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود و سامانه بارشی دیگری جایگزین آن خواهد شد که بارشهای باران و برف را برای برخی مناطق به‌دنبال دارد.

    وی افزود: سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری، بارش باران و برف در استانهای واقع در زاگرس مرکزی و سپس جنوب غرب، غرب و رفته‌رفته در در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال غرب به‌وقوع می‌پیوندد.

    مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور بیان کرد: طی سه روز آینده، بارشهای باران و برف در جنوب غرب و غرب کشور با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

    وظیفه عنوان کرد: همچنین بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

    وی دمای هوای تهران را پنج درجه بالای صفر دانست و گفت: تبریز با 10 درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با 30 درجه بالای صفر گرمترین نقاط کشور محسوب می‌شوند.

    مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره پدیده مه‌گرفتگی در تهران و سایر مناطق کشور اظهار کرد: پدیده مه‌گرفتگی که از ظهر امروز شدت گرفته به‌سبب همراه شدن بارشهای باران با جبهه گرم ایجاد شده است و در ساعتهای آینده رفع می شود.

    وظیفه گفت: در حال حاضر استانهای تهران، آذربایجانهای غربی و شرقی، قزوین، کردستان، ایلام و مرکزی دچار این پدیده شده‌اند که این مشکل ارتباطی به آلودگی هوا ندارد و در ساعتهای آینده نیز از سطح استانهای مذکور عبور می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو