فونیکسریمکسبهتام

عرضه بنزین ارزان تر از سوی جایگاه های زنجیره ای

آغاز طرح برندینگ از ابتدای بهمن ماه

عصر خودرو- محمدرضا مظلومی، مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآورده های نفتی در نشست خبری که به منظور تشریح دستورالعمل اجرایی طرح احداث جایگاه های زنجیره ای برگزار شد، اظهار داشت: ما با بهره گیری از نظریات و الگوهای انجمن های صنفی جایگاه داران و تجربه سایر کشورها دستورالعملی تدوین کردیم که در ابتدای سال نهایی شد و براساس آن در نیمه اول سال دستورات لازم صادرشده و برای شناسایی شرکت های صاحب صلاحیت فراخوان داده شد.

آغاز طرح برندینگ از ابتدای بهمن ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، وی افزود: در حال حاضر 26 شرکت مجوز فعالیت دریافت کرده اند که پنج شرکت نیز مجوزشان در دست صدور است و امیدواریم با تکمیل این زنجیره و براساس دستورالعملی که در تاریخ 2995 برای مناطق صادر کردیم برندها مراجعه کرده و فعالیت خود را در اجرایی کردن این روند آغاز کنند تا بتوانند مسئولیت توزیع سوخت را انجام دهند.

    مظلومی تصریح کرد:  برای شناسایی این شرکت های ستادی با استفاده از الگوهای تعبـیه شــده، شرکت ها در چندین قالب ازجمله توان مالی، سابقه اجرایی، فرآیند کسب و کار و استفاده ازتکنولوژی روز مورد ارزیابی قرار می گیرند و هر شرکتی که بتواند 68 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کند، فعالیت خود را آغاز کند.

    وی ابراز امیدواری کرد که با این تعداد برند بتوانیم رسالت شرکت ملی پخش را در ارتباط با واسپاری به انجام برسانیم.

    وی یادآور شد: تاکنون بیش از 50شرکت مراجعه کرده اند و 36 شرکت مدارک خود را ارائه داده و از این تعداد 31 شرکت انتخاب شده اند و چند جایگاه نیز مدارک شان تکمیل شد، و مراحل نهایی خود را طی می کنند. همچنین 20تقاضای جدید واصل شده که به مرور آنان را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآورده های نفتی همچنین گفت: اگر شرکت های خارجی هم برای حضور در برندسازی مراجعه کنند از نظر ما منعی وجود ندارد.

    وی ادامه داد: شرکت های صاحب صلاحیتی که محدودیتی برای خرید، ساخت یا تحت پوشش قرار دادن جایگاه ندارند با توجه به اینکه اکثریت جایگاه های شرکتی توسط سازمان خصوصی سازی تعیین تکلیف شده و به بخش خصوصی واگذار شده اند، ما مشکلی برای تحت پوشش بردن این جایگاه ها نداریم.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 3600 جایگاه سوخت مایع درکشور وجود دارد که از این تعداد 191 جایگاه دولتی و شرکتی و بقیه تحت پوشش بخش خصوصی هستند و عملا شرکت های صاحب صلاحیت می توانند تمامی آنها را تحت پوشش خود قرار دهند.

    مظلومی با بیان اینکه تاکنون یک برند CNG نیز مجوز فعالیت دریافت کرده، تصریح کرد: برندهای سوخت مایع در صورت جوینت شدن با شرکت های مجاز که تایید شده باشند، می توانند جایگاه های CNG را نیز تحت پوشش قرار دهند.

    وی ادامه داد: در طرح برندسازی درجه بندی اعمال نمی شود، اما برندها براساس سطح بندی ای که صورت می گیرد فعالیت خود را انجام خواهند داد؛ به این ترتیب برند هایی که فراتر از فعالیت خود یعنی اجرای طرح کهاب، سوختگیری توسط متصدیان، ارائه خدمات جانبی، سوپرمارکت یا کارواش را داشته باشند می توانند جزو سطح یک محسوب شوند.

    وی درباره جایگاه قرینه گفت: این مسئله مستلزم این است که معماری و شهرسازی از قبل به گونه ای طراحی شده باشد که مسیرهای خاصی پیش بینی شده باشد و اکنون وزارت نفت با انتخاب شرکت های صاحب صلاحیت این مشکل را به گونه ای حل می کند که کار جایگاه سازی روان تر شود و در حداقل فضای ممکن جایگاه با ابعاد کوچک ساخته شود و با تعامل خوبی که با شهرداری ها برقرار کرده امیدواریم شهرداری زمین هایی را که امکان واگذاری برای احداث جایگاه توسط شرکت های صاحب صلاحیت فراهم است در اختیار این بخش قرار دهد.

    مظلومی با اشاره به اینکه با برندسازی، مشتریان تغییرات شگرفی را شاهد خواهند بود، افزود: کیفیت سوخت استاندارد است و اگر شرکت های صاحب صلاحیت بتوانند سوخت را با قیمت کنونی وارد و عرضه کنند، مشکلی وجود ندارد.

    وی در ادامه از نهایی شدن پرونده و صدور مجوز برای پالایشگاه های اصفهان، شیراز و تبریز برای عرضه مستقیم بنزین خبر داد و گفت: ما محدودیتی برای اینکه این پالایشگاه ها بنزین را در چه محدوده ای عرضه کنند، نداریم ولی صرفه اقتصادی این است که در محدوده منطقه جغرافیایی خودشان فعالیت کنند.

    این مقام مسئول اظهار داشت: پالایشگاه ها در کنار تولید، عرضه را نیز به عهده می گیرند، ما در نهایت پیش بینی می کنیم که همین شرکت های صاحب نشان در آینده پالایشگاه نیز بسازند و واردات و وظیفه تامین را خودشان انجام دهند و در حال حاضر این زمینه برای شرکت های پالایشی وجود دارد که تولیدکننده و توزیع کننده باشند.

    وی با بیان اینکه نرخ فروش بنزین نرخ مصوب کشوری و با قیمت 1000 تومان کنونی خواهد بود، در ادامه گفت: شرکت ها اگر توجیه اقتصادی داشته باشند، می توانند بنزین را به شرط عرضه با قیمت کنونی و رعایت استانداردها وارد کنند.

    مظلوی گفت: برای نامگذاری هم اگر منافاتی با قوانین کشوری نداشته باشد ما مشکلی از این بابت نداریم.

    وی در ادامه اظهار داشت: برندها محدودیتی بابت تعداد تحت پوشش قرار دادن جایگاه ها ندارند، ولی در کل 20 درصد جایگاه های کشور، 30 درصد جایگاه های هر استان و 50درصد جایگاه های هر شهرستان می تواند به شرکت های صاحب صلاحیت واگذار شود.

    مدیر بازرگانی شرکت پخش از آغاز به کار طرح برندسازی از ابتدای بهمن ماه خبر داد و افزود: یکی از اهدافی که ما در این طرح دنبال می کنیم، ارتقای خدمات در قبال هزینه ای است که از مشتری دریافت می کنیم یعنی جداسازی فرآورده از عرضه خدمات است که اکنون در دل قیمت فرآورده مستتر است.

    وی تصریح کرد: نحوه ارائه خدمات در ورودی جایگاه ها عنوان می شود و مشتری تصمیم می گیرد که وارد جایگاه شود یا خیر و می داند چه نوع خدماتی در هر جایگاهی ارائه می شود و بابت خدمات مازاد بر سوختگیری چه هزینه ای باید بپردازد.

    مظلومی همچنین اعلام کرد که تامین سوخت هواپیماها هم به بخش خصوصی واگذار می شود و اکنون مراحل نهایی تدوین دستورالعمل را طی می کند و تا پایان ماه جاری استعلام انتخاب شرکت ها را خواهیم داشت.

    وی اظهار داشت: در طرح پایلوت که در اصفهان اجرا شده، مشکل دسترسی خودروها به سوخت کم شده و این فضای رقابتی باعث شده از 12 شب تا 6صبح 20 تومان کمتر از نرخ رایج کشوری سوخت عرضه  شود که از ترافیک روزانه نیز کاسته می شود و ممکن است این رویه به دیگر جایگاه ها هم تعمیم یابد و اکنون تهران و تبریز هم پیشنهاد کرده اند که با 20 تومان ارزان تر عرضه می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو