فونیکسریمکسبهتام

استاندارد سازی گذرگاه های عابر پیاده

عصر خودرو- پلیس راهور در حال استانداردسازی گذرگاه های عابر پیاده در کلانشهرهاست تا میزان تلفات عابران پیاده به حداقل ممکن برسد، اما این موضوع کافی نیست و برای عابران هم باید فرهنگسازی انجام شود.

استاندارد سازی گذرگاه های عابر پیاده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ داوود قاسمیان، رییس پلیس ترافیک شهری با اعلام این خبر، افزود: طبق آمار ٩ ماهه اول سال جاری، استان های آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان، مازندران و تهران بزرگ بیشترین تعداد مرگ و میر عابران پیاده را به خود اختصاص داده اند.

    رییس پلیس ترافیک شهری با بیان این که ساماندهی گذرگاه های عابر پیاده آغاز شده است، توضیح داد: این ساماندهی شامل خط کشی و برجسته نمودن گذرگاه ها به خصوص در مدخل ورودی میادین در تقاطع ها، نصب کاهنده های سرعت قبل از ورود به گذرگاه ها و همچنین تعبیه سرعت گیرهاست که قبل از آنها تابلو و علایم مناسب را قرار داده ایم.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه کانالیزه کردن مسیر تردد عابران در مسیرهای پرتردد و پرترافیک با استفاده از خط کشی و چراغ معابر و موانع فیزیکی انجام شده گفت: همینطور پل های مکانیکی به منظور سهولت تردد عابران ایجاد شده و در حال گسترش اند که نسبت به زمان گذشته ارتقا پیدا کرده و نیاز به آموزش های لازم و فرهنگسازی برای استفاده از آنها داریم.

    سرهنگ قاسمیان در پاسخ به این سوال که استانداردسازی گذرگاه های عابر پیاده در چه مرحله ای است، گفت: ما نمی توانیم بیان کنیم که استانداردسازی همه معابرمان برابر اصول است. در ابتدای مسیر هستیم اما عابران باید مد نظر داشته باشند که به هنگام عبور از معابر دارای وظایفی هستند. به طور مثال به طور ناگهانی وارد معابر خودروها نشوند یا هنگام عبور از خیابان افراد خردسال را حتما تحت پوشش و هدایت خودشان قرار دهند.

    رییس پلیس ترافیک شهری در پایان گفت: همچنین راننده ها در هنگام نزدیک شدن به گذرگاه های عابر پیاده باید از سرعت خود بکاهند و در معابر شهری بیشتر متوجه عبور عابرین باشند تا تصادف با عابران پیاده به حداقل ممکن برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو