فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۱۳ دی ۹۵

سیلی سرخ لیدر نارنجی پوش بر شاخص خودرویی

عصر خودرو- با اتمام ساعات معاملات امروز دوشنبه ۱۳ دی ماه، شاخص کل گروه خودرو با ۹۰۶ واحد کاهش در مدار ۱۷ هزار و ۸۷۵ واحدی قرار گرفت، عقب گرد امروز شاخص به کانال ۱۷ هزار واحدی و افت نزدیک ۵ درصدی بازدهی گروه در یک روز کاری پس از بازگشایی نماد خساپا اتفاق افتاد.

سیلی سرخ لیدر نارنجی پوش بر شاخص خودرویی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، سهامداران خودرویی که 70 روز را در انتظار بازگشایی خساپا به سر بردند، امروز شاهد بازگشایی این نماد با افت 14,77 درصدی قیمت پایانی به دلیل معامله سهم  بدون محدودیت دامنه  نوسان بودند، این درحالیست که عده ای از صاحبنظران معتقدند با توجه به عدم رویدادی خاص در شرکت سایپا، نباید نماد آن امروز بدون محدودیت نوسان باز می شد.
    اما نکته قابل تامل توقف مجدد نماد خساپا در چهارشنبه همین هفته برای برگزاری مجمع فوق العاده جهت انتخاب هیات مدیره است.
    به این ترتیب در معاملات امروز در حالیکه رفته رفته روند صعودی گروه تحت تاثیر خبر بازگشایی سایپا و همچنین خبرهایی مبنی بر توقف ثبت سفارش واردات خودرو  داشت جان بیشتری می گرفت به یکباره و بعد از بازگشایی نماد "خساپا" روند به گونه ای دیگر تغییر کرد چرا که لیدر نارنجی پوش بورس با روند معاملاتی خود بعد از بازگشایی همه را غافلگیر کرد.
    در معاملات امروز، نماد خساپا  با  190 واحد ریزش، بیشترین  اثر منفی در افت شاخص بورس و گروه را برجای گذاشت.
    همچنین امروز خساپا با حجم 163 میلیون و ارزش معاملات 19 میلیارد تومان صدر نشین گروه بود، پس از آن خودرو با حجم تقریبا 16 میلیون و ارزش معامله 4 میلیارد تومان قرار داشت، حقوقی خودرو در این روز 40 درصد معادل 6 میلیون فروشنده بود ولی سرمایه گذاری ملی با خرید 2 میلیون سهام به حمایت از شرکت برخاست، لذا امروز خودرو با کاهش 0.55 درصدی در قیمت پایانی 2،732 ریال به کار خود خاتمه داد.
    گفتنی است در این روز تحت بازگشایی لیدر گروه، ارزش کل معاملات گروه به 28 میلیارد تومان افزایش یافت که ناشی از دست به دست شدن 217 میلیون سهام خودرویی در 12 هزار نوبت معاملاتی بود.
    در این روز نمادهای خکمک، خلنت و خفنر همانند روند کلی بازار با افت قیمت سهم حتی تا نزدیکی کف قیمت های مجاز روزانه همراه شده بودند، هر 3 نماد در میانه بازار صف فروش تشکیل دادند اما نهایتا فقط خکمک صف فروش کم حجم خود را در قیمت پایانی 1,147 ریال حفظ کرد.
    در مقابل نماد خموتور تا نزدیکی سقف مجاز روزانه با رشد 4.78 درصدی در قیمت پایانی 2,630 ریال پیش رفت و صف خرید سبکی با حجم معامله 585 هزار تشکیل داد.
    از طرفی سازمان بورس درمورد خکاوه شفاف سازی کرد تا در روزهای آتی آماده بازگشایی شود، سازمان به قصد خساپا برای فروش این شرکت زیانده در شهریورماه با عرضه به قیمت هر سهم 1,630 ریال به صورت عمده در بورس  موافقت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو