فونیکسریمکسبهتام

افزایش ظرفیت جابجایی مسافر در مترو تهران با ورود ٦٥ واگن

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: ظرفیت ناوگان مسافربری مترو تهران با ورود ۶۵ دستگاه واگن و لکوموتیو جدید افزایش می یابد.

افزایش ظرفیت جابجایی مسافر در مترو تهران با ورود ٦٥ واگن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر احمدی بافنده با بیان اینکه با ورود این واگن ها، ظرفیت ناوگان مترو تهران بالغ بر 225 هزار نفر در روز افزایش می یابد افزود: واگن های جدید، بهمن ماه وارد خطوط پرمسافر می شوند.
وی با تاکید براینکه ورود این واگن ها به ما کمک می کند تا اورهال واگن های قدیمی در خطوط را آغاز کنیم تصریح کرد: امروز 5 رام قطار جدید از نوع AC  (معادل 35 واگن یک طبقه)، 4 رام قطار اورهال شده از نوع AC و DC (معادل 28 واگن یک طبقه)، یک دستگاه لکوموتیو اورهال شده و یک دستگاه واگن دوطبقه اورهال شده به شرکت بهره برداری مترو تهران تحویل داده شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران تصریح کرد: در تلاش هستیم با ورود واگن های جدید به ناوگان مترو تهران، فاصله گذر قطارها در برخی خطوط کاهش یابد.
احمدی بافنده با تاکید بر اینکه میزان مسافر در نیمه جنوبی خط سه بیش از نیمه شمالی است خاطر نشان کرد: با بهره برداری از قطارهای جدید می توانیم به بخشی از انتظارات مردم در این خط پاسخ داده و فاصله گذر قطارها در نیمه جنوبی خط سه را که اکنون هر 15 دقیقه یکبار است کاهش دهیم.
وی در ادامه به خط 4 مترو تهران اشاره کرد و گفت: خط 4 به همراه خط 2 دروازه های ورودی شرق و  غرب مترو پایتخت محسوب می شوند و بار مسافری زیادی دارند.
دکتر احمدی بافنده همچنین به آغاز عملیات بهسازی خط 5 مترو تهران اشاره کرد و گفت:  خط 5 قدیمی ترین خط مترو تهران است که اکنون بهسازی زیرساخت ها و تجهیزات آن آغاز شده است و امیدوارم با تزریق واگن های جدید و  افزایش ظرفیت جابجایی این خط، بتوانیم به کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران - کرج کمک کنیم.
بر اساس گزارش سایت شرکت بهره برداری مترو، صبح امروز مراسم بهره برداری از ٦٥ دستگاه واگن و لکوموتیو برقی مترو تهران با حضور شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، مدیران عامل شرکت بهره برداری مترو تهران، شرکت مترو، شرکت واگن سازی و سایر مدیران شهری برگزار شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو