فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۱۴ دی ۹۵

سنگینی زیان بر دوش سهامداران خودرویی

عصر خودرو- امروز سه شنبه ۱۴ دی ماه شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات از ابتدای معاملات شروع به کاهش کرد و در پایان ۳۰۸واحد معادل ۱.۷۲ درصد کاهش یافت و به مقدار ۱۷ هزار و۵۶۶ واحد رسید، این عدد شاخص یادآور شاخص خودرویی در بهمن ماه سال قبل است از آن زمان تا دیروز خودرویی ها در کانال ۱۷ هزارتایی قرار نگرفته بودند، به این ترتیب بازدهی گروه از اول سال تا به امروز ۳۴ درصد افت کرد.

سنگینی زیان بر دوش سهامداران خودرویی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در این روز سهامداران خودرویی تعداد 148 میلیون سهام را به ارزش 18میلیارد تومان در 11 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند، در این بین نماد خساپا با 105 میلیون حجم معامله و ارزش 12 میلیارد تومان صدر نشین گروه بود.
    در پایان معاملات امروز نماد خساپا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد، خساپا امروز کاهش 2.72 درصدی قیمت پایانی در 1,145ریال داشت، با این حال حقوقی مثل دیروز به حمایت از سهم پرداخت.
    دیروز ورنا 4 میلیون و سرمایه گذاری نیوان ابتکار 1 میلیون خریدار خساپا بودند ولی سهم به دلیل بازگشایی بدون دامنه نوسان تا 15 درصد افت کرد، امروز نیز حقوقی 36 درصد معادل 38 میلیون خریدار و فقط 8 درصد یا 8.7 میلیون فروشنده بود.
    تنها نماد مثبت امروز گروه خودرویی نماد خشرق بود که آن هم در نزدیکی صفر تابلو معامله شد، منفی ترینهای امروز نیز نمادهای ختوقا4.58 درصد، ختور 4.22 درصد، خریخت 3.61 درصد و خرینگ 2.94 درصد کاهش قیمت پایانی بودند، از طرفی نمادهای خفناور با 4.59 درصد افت در قیمت پایانی 2،765 ریال و خکمک با 4.8 درصد کاهش در قیمت 1,092 ریال صف فروشهای امروز بودند.
    در این روز نماد خودرو معادل 1.76 درصد کاهش در قیمت پایانی 2,684 ریال را تجربه کرد، گفته می شود خودور در کف کانال نزولی و روی حمایت در حرکت است و با کاهش قیمت سهم به زیر 265 تومان حمایتش را اوز دست خواهد داد.
    امروز خبرهایی مبنی بر کاهش52.6 درصدی تولید انواع اتوبوس در نماد خاور به گوش رسید، گفته می شود 19 دستگاه اتوبوس این شرکت آذر ماه سال گذشته به 9 دستگاه  در آذرماه امسال کاهش یافته است، لازم به ذکر است نماد خاور از یکم آبان به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف است.
    سازمان هنوز نمادهای متوقف متوسط ولی تاثیر گذار مثل خاور، خزامیا ،خکاوه را بازگشایی نکرده ممکن است بازگشایی نماد خساپا پس از باز شدن و اصلاح این نمادها صورت بگیرد، باید دید که اهالی سازمان بورس چه برنامه هایی را در سر دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو