فونیکسریمکسبهتام

فولادگر:

شرکت های خودرو ساز باید قیمت خودروهای ساخت داخل را بصورت شفاف اعلام کنند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های خودرو ساز باید قیمت خودروهای ساخت داخل را بصورت شفاف در پایگاه اطلاع رسانی خود قرار دهند و قیمت فروش نمایندگی ها نیز نباید با قیمت کارخانه تفاوت داشته باشد.

شرکت های خودرو ساز باید قیمت خودروهای ساخت داخل را بصورت شفاف اعلام کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  خانه ملت، حمیدرضا فولادگر روز سه شنبه افزود: تفاوت قیمت خودروهای ساخت داخل بین کارخانه و نمایندگی ها سبب ایجاد سوداگری در بازار خودرو می شود.
وی با اشاره به گرانی خودروهای تولید داخل در روزهای اخیر گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس بعنوان یکی از بازوان نظارتی مجلس بر قیمت گذاری و نظارت براجرای صحیح فروش براساس قیمت های کارخانه ها نظارت می کند.
نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگی شرکت های خودروساز باید قیمت محصولات خود را بصورت صریح و شفاف در پایگاه اطلاع رسانی خود قرار دهند تا حباب ایجاد شده در بازار خودرو شکسته شود.

** گرانی خودرو به بهانه افزایش قیمت دلار هیچ توجیهی ندارد
فولادگر با اشاره به اینکه گرانی خودرو به بهانه افزایش قیمت دلار هیچ توجیهی ندارد، ادامه داد: قیمت گذاری خودرو باید از طریق عرضه و تقاضا و با اجرای صحیح اصل 44 و ایجاد فضای رقابتی در حوزه صنعت خودرو اجرا شود .
وی افزود: اگر مقرر شده که نظارت دولت براین بخش حاکم شود، قیمت ها باید بر اساس معیارهای شورای رقابت یا سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین شود.
نماینده اصفهان با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو براساس روال مشخص و با نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و معیارهای شورای رقابت مشخص می شود، تاکید کرد: خودروسازان موظفند از روند قیمت گذاری خودرو تبعیت کنند.
وی تصریح کرد: آنچه که مشخص است اینکه قیمت خودرو مشکل ساختاری دارد و ما همیشه شاهد مناقشاتی برسر قیمت خودرو بوده ایم که مصرف کنندگان از این اتفاق همیشه متضرر شده اند.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درحال حاضر خودروسازی در کشور وضع نامشخصی دارد و بین بخش دولتی و خصوصی درکشاکش است، تصریح کرد: شرایط امروز بیانگر نابسامانی در صنعت خودرو است اما مبرهن است که اگر شورای رقابت افزایش قیمت خودرو را تایید نکند، افزایش قیمت خودروها غیرقانونی است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط