فونیکسریمکسبهتام

چگونه عاشق یک خودرو می‌شوید؟

عصر خودرو- در دنیای فناوری افراد از راه‌های متنوعی تحت‌تاثیر تبلیغات مختلفی قرار دارند که باعث می‌شوند نظر آنها نسبت به یک برند تغییر کند و طرفدار خاص یک برند شوند.

چگونه عاشق یک خودرو می‌شوید؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این موضوع در دنیای ماشین‌ها هم وجود دارد و باعث می‌شود شما بر اساس الگوریتم‌های خاصی که در ارائه اخبار مربوط به یک برند ممکن است در نظر گرفته شوند، طرفدار یک برند خاص شوید. می‌توان گفت تعصب در صنعت خودرو‌سازی و تلفن همراه بیشتر نمایان است. در دنیای تلفن‌های همراه رقابت سر‌سختی میان دو غول تلفن همراه‌ساز؛ سامسونگ و اپل وجود دارد که خبرهای آتش گرفتن مدل‌های جدید یکی از این شرکت‌ها موضوع داغی است که این روزها در همه‌جا پراکنده شده است. این مساله می‌تواند تاثیر منفی بر محبوبیت یک برند داشته باشد و باعث کاهش ارزش برند شود. البته روی افرادی که قبل از این ماجراها انتخاب کرده‌اند که طرفدار یک برند شوند ممکن است حتی بی تاثیر باشد.

بر اساس تحقیقاتی که روی تاثیر پذیری افراد از طریق شنیدن اخبار مثبت و منفی در شبکه‌های اجتماعی (فیس‌بوک) روی 700 هزار نفر صورت گرفته است مشخص شده است که افرادی که در معرض اخبار منفی بیشتری قرار داشته‌اند، اثرات این اخبار منفی را در مطالب خود نمایان کرده‌اند و افرادی که در معرض اخبار مثبت و امیدوار‌کننده قرار داشته‌اند، این حس را در مطالب خود انعکاس داده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد افراد نسبت به مطالبی که می‌بینند و می‌خوانند واکنشی ناخودآگاه دارند و می‌توانند تحت‌تاثیر مطالبی که دریافت می‌کنند عواطف خود را شکل دهند و این موضوع همان اصل تاثیر‌پذیری است که برندهای معروف دنیا از این موضوع به خوبی استفاده می‌کنند و باعث می‌شوند که طرفدارانی پروپا قرص پیدا کنند. در دنیای ماشین‌ها هم هستند افرادی که طرفدار یک برند خاص هستند و همواره تعصب خاصی هم روی محصولات شرکت مورد علاقه‌شان دارند. عموما افرادی که طرفدار یک برند می‌شوند توجهی نمی‌کنند که کارشناسان در رابطه با آن خودرو ساز یا یک محصول چه می‌نویسند و چه نظری دارند و به‌شدت غرق در علاقه و احساسات خود هستند و از نظر آنها این تولید‌کننده هرچه بسازد بهترین است.

اگر شما جزو این دسته از افراد هستید باید بدانید که ممکن است طرفداری شما ناشی از تاثیرات رسانه‌ای باشد و بر اساس اطلاعات و تحلیل خود شما نباشد. اما ‌سوال‌ مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که برای اولین‌بار چه کسی و چگونه اولین بذر طرفداری را در دل شما کاشته است که هیچ نظری نمی‌تواند نظر شما را تغییر دهد و نمی‌توانید دست از طرفداری بردارید؟ رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند و باعث می‌شوند افراد نسبت به یک محصول یا تولید‌کننده نظر مثبت یا منفی داشته باشند و اولین اطلاعات را به افراد جامعه تزریق می‌کنند. یکی از روش‌هایی که تولیدکنندگان می‌توانند طرفداران متعصبی پیدا کنند، استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی در رسانه‌ها و مخصوصا فضای مجازی است. این تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند خود را فراتر از آنچه که هستند نمایش دهند و باعث شوند افرادی که هنوز در یک حوزه خاص طرفدار برندی خاص نشده‌اند، به‌تدریج نسبت به آن برند تمایل نشان دهند و حتی مصرف‌کننده آن شوند و خود را از سایر منابع اطلاعاتی دور می‌کنند و فقط اخبار مربوط به علاقه خود را دنبال می‌کنند. این بهترین اتفاقی است که یک تولید‌کننده خودرو‌ساز می‌تواند به آن دست پیدا کند و اگر این افراد خود مصرف‌کننده آن محصول هم باشند باز موضوع هیجان‌انگیز‌تر پیش می‌رود و به اصطلاح خوش به‌حال تولید‌کننده می‌شود چرا‌که تبلیغ‌کنندگانی متعصب پیدا کرده‌اند که با تمام وجود به تبلیغ می‌پردازند.

موضوعی که اهمیت دارد این است که افراد بدانند که اگر طرفدار یک محصول یا برند خاصی هستند آیا این انتخاب بر اساس اطلاعات و دانشی است که خود با تحقیق از منتقدان و طرفداران به‌دست آمده یا فقط از کانال‌ها و شبکه‌ها و منابعی که طرفدار این برند هستند به‌دست آمده است؟ پاسخ به این سوال‌ می‌تواند باعث شود که دیدگاه درست‌تری نسبت به یک موضوع داشته باشیم و دست از جانبداری یک‌طرفه برداریم. در دنیای پر رقابت امروزی صاحبان محصولات و برندها به ابزار مختلفی دسترسی دارند و می‌توانند از راه‌های خلاقانه و هوشمندانه‌ای خود را بدون اینکه شما احساس کنید تبلیغ کنند. نتایج تحقیقات اجتماعی – مهندسی نشان می‌دهد که در رده خودروهای بالاتر از 38 هزار دلار، تفاوت‌های فنی به حدی نیست که مصرف‌کننده معمولی متوجه آن شود. به همین دلیل نقش تعصب به یک برند است که موجب می‌شود شما برای آن برند محاسن متفاوتی از دیگر همکلاسانش بتراشید. وراثت هم نقش مهمی در علاقه‌مندی شما به یک خودرو در آینده دارد. البته وراثت به معنی انتقال از طریق ژن‌ها است، علاقه به یک یا چند مدل و برند خاص می‌تواند از پدر به فرزند منتقل شود. کافیست پدر یا فرد دیگری در خانواده شما طرفدار یک خودرو باشد و شما هم از طریق او با این برند آشنا شده و شیفته آن شوید. یک راه دیگر مواجهه اول شما با یک خودرو متفاوت است. این مساله هم بیشتر در کودکی اثر می‌گذارد. زمانی که شما با یک خودرو متفاوت از دیگر خودروهای اطرافتان برخورد می‌کنید، احتمال زیادی دارد که آن خودرو به ایده‌آل شما تبدیل شود. مثلا اینکه اولین‌بار فراری را ببینید یا لامبورگینی، در شکل‌دهی آینده خودرویی شما نقش زیادی دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو