فونیکسریمکسبهتام

زورگیران مسلح رانندگان زن به دام افتادند

عصر خودرو- معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ از دستگیری سه زورگیر مسلح که با تهدید اسلحه کمری اقدام به زورگیری از رانندگان زن در خیابان‌ها کرده بودند، خبر داد.

زورگیران مسلح رانندگان زن به دام افتادند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در ساعت یک بامداد  سیزدهم آذرماه امسال وقوع یک فقره زورگیری به شیوه مسلحانه و در پوشش مسافرکشی به کلانتری 105 سنایی اعلام شد و با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم لیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته که زنی جوان بود پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در بلوار میرداماد به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ شدم، مدتی پس از حرکت خودرو ناگهان سرنشین صندلی جلو با تهدید اسلحه و چاقو اقدام گرفتن گوشی تلفن همراه، انگشترطلا، 300 هزار تومان وجه نقد همراه و در ادامه کارت عابربانک حاوی 13 میلیون تومان و رمز آن کرد . سرانجام مرا در میدان آرژانتین پیاده کرده و با خودرو سمند به شماره انتظامی معلوم از محل متواری شدند.

در ادامه با بررسی پلاک به دست آمده از خودروی سمند سارقان مسلح، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت در شهرستان رامسر است، که مالک خودرو سمند با در دست داشتن پرونده سرقت خودرو به اداره یکم پلیس آگاهی مراجعه کرده و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ نهم شهریور ماه امسال برای مسافرت به شهرستان رامسر رفته بودم که فردای آن روز در تله کابین رامسر خودرویم به سرقت رفت که بلافاصله به پاسگاه مراجعه کردم و در این خصوص پرونده‌ای در پلیس آگاهی شهرستان رامسر تشکیل شد.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته اطلاع پیدا کردند که سارقان مسلح بلافاصله پس از ارتکاب سرقت از مالباخته، در چندین مرحله اقدام به برداشت تمامی وجوه نقد داخل حساب مالباخته کرده‌اند که با شناسایی مراکز برداشت پول از حساب مالباخته و مراجعه کارآگاهان به این مراکز مشخص شد که جوانی حدودا 25 ساله به بهانه تأمین هزینه درمانی همسرش و با ظاهرسازی، در چندین نوبت اقدام به دریافت پول از این افراد کرده است.

مدیر یک جایگاه سوخت در شهرستان کرج – بلوار خلج آباد پس از اطلاع از موضوع پرونده سرقت مسلحانه، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: جوانی حدودا 25 ساله، با مراجعه به دفتر جایگاه سوخت و طرح ادعای مریض بودن همسرش و در حالیکه خود را بسیار مضطرب نشان می‌داد، کارت عابر بانکی را در اختیارم گذاشت و از من درخواست کرد تا در ازای برداشت مبلغ سه میلیون تومان از حساب کارت، این مبلغ را به صورت نقد در اختیارش بگذارم که من نیز با توجه به مشاهده حالت اضطراب این شخص و صرفا به قصد کمک، بدون درخواست هرگونه مدرک شناسایی درخواستش را انجام دادم.

در شرایطی که دستور توقیف خودرو سمند مسروقه و دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شده بود، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرقت مسلحانه یک دستگاه خودرو سواری سانتافه توسط سرنشنیان خودرو سمند تعقیب آنها صورت گرفته است. شاکی پرونده پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان، گفت: به همراه خواهرم به درمانگاه رفته بودیم و پس از انجام اقدامات درمانیِ خواهرم، از آنجا خارج شدیم تا به خانه برگردیم، اما به محض سوار شدن به ماشین، ناگهان یک جوان حدودا 25 ساله سوار صندلی عقب ماشین شد و اسلحه را به سمت خواهرم گرفت و خواست که پیاده شویم، بعد از کمی مقاومت، این فرد از من خواست که حرکت کنم و حدودا سه یا چهار کوچه جلوتر مجددا خواست که توقف کنیم و مرا از ماشین پیاده کرد.

مالباخته ادامه داد: زمان پیاده شدن از ماشین در ماشین را نبستم تا مجبور شود خواهرم را پیاده کند و پس از پیاده شدن خواهرم، سارق پشت فرمان ماشین نشست و ماشین را با خودش برد. در زمان سرقت ماشین متوجه شدم که سارق همدست دیگری دارد که دقیقا پشت سرمان و با یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ به دنبال ما آمده است که پس از سرقت خودرو سانتافه خودرو سمند از محل خارج شد که موفق به برداشتن شماره پلاک آن شدم و با مشاهده واحد گشت کلانتری 150 تهرانسر موضوع را به پلیس اطلاع دادیم و پس از گذشت چند ساعت از سرقت ماشین، از کلانتری با ما تماس گرفته و اعلام کردند که خودرو به صورت رها شده در منطقه ستارخان کشف شده و سارقان تنها اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو شامل کیف دستی‌ شامل 400 هزار تومان وجه نقد، مدارک شناسایی، گوشی تلفن همراه و ... کرده‌اند.

در ادامه رسیدگی به پرونده وقوع سرقت‌های مسلحانه توسط سرنشینان خودرو سمند سفیدرنگ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرقت‌های مسلحانه‌ای از رانندگان خانم و به شیوه ایجاد تصادف سوری در سطح شهر تهران و این بار با یک دستگاه خودرو مگان مشکی انجام شده است. یکی از شکات خانم پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان، گفت: در ساعت دو بامداد چهارم دی‌ماه در اتوبان شهید حقانی با خودرو شخصی در حال حرکت بودم که ناگهان یک دستگاه خودرو مگان مشکی به شماره انتظامی معلوم با دو سرنشین جوان با من تصادف کرد. اما به محض توقف برای بررسی میزان خسارت، یک نفر از آنها سوار صندلی عقب خودرویم شد و با تهدید چاقو و اسلحه کمری اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، کیف حاوی مدارک شناسایی، وجه نقد و دو حلقه انگشتر طلایم کرد و به سرعت از ماشین خارج و با همدستش در خودروی مگان متواری شد. 

یکی دیگر از شکات زن نیز پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد که دقیقا به همین شیوه و شگرد، در بزرگراه یادگار امام (ره) و در یک تصادف سوری مورد سرقت وجوهات نقد و طلا و جواهراتش قرار گرفته است.

با شناسایی دقیق خودرو مگان مشکی و بررسی سوابق خودرو، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت به شیوه مسلحانه در تاریخ 20 آذرماه است و سارقان با ایجاد یک تصادف ساختگی و با تهدید چاقو و اسلحه کمری اقدام به سرقت خودرو از یک راننده خانم در تقاطع قنبرزاده – بزرگراه رسالت کرده‌اند.

با شناسایی تعدادی دیگر از شکات و مالباختگان که عمدتا خانم بوده و دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته بودند و همچنین در ادامه بررسی‌های دقیق پلیسی در خصوص اموال سرقت شده از مالباختگان، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران موفق به شناسایی محدوده تردد متهمان در شهرستان شهریار شدند.

با شناسایی محدوده تردد سارقان در شهرستان شهریار، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با تشکیل چندین تیم نامحسوس به این شهرستان اعزام و طی چندین روز کار شبانه روزی سرانجام موفق به شناسایی خودرو سمند سفید رنگ مسروقه در یکی از کوچه های فرعی در منطقه شادآباد شهریار شدند.

با شناسایی خودرو سمند مسروقه، خودروی مذکور تحت مراقبت نامحسوس کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در چهاردهم دی ماه، دو جوان حدودا 25 و 30 ساله در زمان سوار شدن به خودرو مسروقه دستگیر شدند.

با دستگیری این دو جوان به نام‌های سعید . خ 33 ساله و علی . هـ 26 ساله و بازرسی اولیه از آنها یک قبضه سلاح کمری و ضبط کشف شد.

بلافاصله پس از دستگیری این دو متهم، بازرسی از مخفیگاه آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در بازرسی از مخفیگاه سعید و علی که دارای نسبت خانوادگی دایی و خواهرزاده با یکدیگر نیز هستند، کارآگاهان موفق به کشف مدارک شناسایی و اموال تعدادی از مالباختگان شدند.

دایی و خواهرزاده در همان تحقیقات اولیه عنوان داشتند که دو نفری اقدام به سرقت سمند سفید رنگ از شهرستان رامسر و همچنین سرقت مسلحانه خودرو مگان مشکی کرده‌اند.

در ادامه، سومین عضو گروه به نام حامد . ط که دوست علی بود نیز از سوی همدستانش معرفی و مخفیگاهش در منطقه شادآباد شناسایی و او نیز در همان روز دستگیر و بهمراه همدستانش به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمـید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیقات از متهمان، یک دستگاه خودرو مسروقه ریو دارای سابقه سرقت به شیوه مسلحانه نیز از سارقان در منطقه خلیج فارس کشف شد.

مکرم با بیان اینکه متهمان به ده‌ها فقره سرقت مسلحانه به شیوه ایجاد تصادف سوری و همچنین در پوشش مسافرکشی با استفاده از خودروهای مسروقه اعتراف کردند، گفت: ماموران  با بهره گیری از مدارک به‌دست آمده از مخفیگاه متهمان و بررسی سوابق سرقت های مشابه، تعدادی از شکات را نیز شناسایی و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت کردند که پس از مواجه حضوری با متهمان موفق به شناسایی آنها شدند.

به گفته وی، با توجه به اعتراف صریح متهان به ده‌ها فقره سرقت مسلحانه در مناطق غرب و شمال غرب تهران به‌ویژه از شهروندان خانم، کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد تهدید و سرقت قرار گرفتند باید برای پیگیری شکایات خود و شناسایی متهمان به نشانی اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

مکرم با اشاره به وقوع این حادثه به شهروندان هشدار داد: استفاده از خودروهای عبوری به ویژه در ساعت های پایانی شب، رفتاری پر خطر برای شهروندان و مخصوصا بانوان بوده و زمینه وقوع بسیاری از جرایم خشن از جمله سرقت های مسلحانه، سرقت های تحت پوشش مسافرکشی، آزار و اذیت و ... را از سوی گروهی از سارقین و مجرمان ایجاد می کند.

انتهای پیام

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو