فونیکسریمکسبهتام

خرید خودرو صفر هم نیاز به کارشناسی دارد؟

عصر خودرو- در فرهنگ فعلی مردم ایران، استفاده از کارشناس خودرو برای بررسی وضعیت بدنه و موتور و آپشن خودروها، یک امر منطقی و معمول می باشد. جالب اینجاست که در سالهای اخیر، کارشناسی خودرو برای خودروهای صفر نیز، وارد مرحله الزام شده است.

خرید خودرو صفر هم نیاز به کارشناسی دارد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از جام جم،در این بخش اشاره ای داریم به دلایل لزوم استفاده از کارشناسی خودرو برای خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده:

    آپشن های فنی خودرو را چک کنید:

     برای تطابق آپشن ها و آگاهی از اینکه خودرو در دسته های فول یا نیمه فول قرار دارند، نیاز به دانش بالایی در زمینه انواع خودرو است.

    بدنه را چک کنید:

    چندین بار مشاهده شده که خودرو پیش ازدریافت خریدار، دچار تصادفات در بخش تحویل خودرو شده است و کارشناسان آن سعی در اصلاح بدنه با صافکاری و یا تعویض قطعه نموده اند. در مورد خودروهای خارجی هم این اتفاق در جابجایی خودرو بین کشتی و ساحل رخ می دهد.

    بررسی شاسی خودرو:

    ضرب دیدگی شاسی یک خودرو به قدری به سلامت آن صدمه میزند که دیگر نمیتوان روی آن قیمت گذاری نمود و قیمت آن بر اساس توافق خریدار و فروشنده خواهد بود.

    با تست رنگ دیجیتالی رنگ خودرو را بررسی کنید:

    بررسی رنگ شدگی خودرو با چشم و یا استفاده از آهنربا که استفاده از این دو مورد در دلالان قدیمی خودرو رواج بسیار دارد، دارای خطای بالایی هستند. پیشنهاد می شود از دستگاه های رنگ دیجیتال استفاده کنید تا بتوانید به دقت عمق رنگ را بسنجید. ایرادات بدنه خودرو در خودروهای صفر کیلومتر و مخصوصاً در نسخه های داخلی آنها مشاهده می شود.

    کیلومتر خودرو، بسیار راحت عوض می شود:

    ممکن است شما خودرو را با 70 یا 80 کیلومتر مسافت طی شده ببینید، این در حالی است که ممکن است کیلومتر آن دستکاری شده باشد و بسیاری از دستگاه ها آن را به شما نگویند.

    خیلی به نمایشگاه دار ها هم اعتماد نکنید:

    بارها پیش آمده که ایراداتی نظیر رنگ آمیزی سقف کیا سراتو هم از چشم نمایشگاه داران دور مانده باشد. پس خودتان کارشناسی رنگ کنید.

    خرابی گیربکس، یک دردسر به تمام معناست:

    شاید در بعضی خودروها، ایراد گیربکس با هزینه های هنگفت قابل حل باشد، ولی در بعضی از خودروها که قطعات یدکی جزیی آنها موجود نیست، شاید هرگز قابل حل نباشد.

    پس با توجه این مسائل ذکر شده که تنها بخشی از اشکالات احتمالی خودروها هستند، می توانیم به خطرناک بودن معامله خودرو بدون استفاده از تجربه یک کارشناس خودرو مجرب پی ببریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو