فونیکسریمکسبهتام

افتتاح جاده سرچم شتاب زده انجام شد

عصر خودرو- فرماندار کوثر با تأکید به اینکه نگه‌داری جاده سرچم به شهرستان کوثر سپرده شده است، گفت: افتتاح این جاده در سال ۹۰ به صورت شتابزده انجام شد.

افتتاح جاده سرچم شتاب زده انجام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا علیپور ظهر جمعه در حاشیه بازدید از جاده سرچم   تصریح کرد: جاده سرچم یکی از محورهای اصلی ارتباطی استان محسوب می شود و در مجموع احداث آن اقدام مثبتی برای توسعه زیرساخت‌های راه استان محسوب می شود.

وی افزود: احداث این جاده موجب شد مسافت 11 ساعته اردبیل – تهران در شش ساعت به اتمام برسد و این موضوع در مصرف سوخت و زمان صرفه‌جویی قابل‌توجهی برای مسافران و رانندگان به همراه دارد.

فرماندار کوثر با تأکید به اینکه این جاده در زمان افتتاح برخی کمبودهای ایمنی داشت، اضافه کرد: به عنوان مثال افتتاح جاده در وضعیتی انجام شد که تونل‌ها فاقد سیستم روشنایی بود و در زمان افتتاح از ژنراتور دیزلی برای روشنایی موقت استفاده کردند.

علیپور افزود: علاوه بر این در تونل‌ها کنارگذر اجرا نشده که اگر در به سازه تونل آسیب وارد شود و یا تصادف بزرگی در داخل تونل اتفاق بیفتد، تونل مسدود شده و امدادرسانی به سختی انجام می شود.

وی تأکید کرد: بخشی از جاده زمانی که از سمت رودخانه قزل اوزن پل سربالا وجود دارد، رانندگان از اتوبان خراج شده و وارد سرازیری می‌شوند که لازم است علائم ایمنی افزایش یابد.

به گفته فرماندار کوثر در حال حاضر اصلاح روشنایی آغاز شده اما برای کنارگذرها فعلاً عملیاتی آغاز نشده و نیازمند تأمین اعتبار است.

وی در خصوص آنتن دهی تلفن همراه در این جاده اضافه کرد: آنتن دهی فاقد مشکل است و به صورت کامل پوشش آنتن تلفن همراه در طول جاده لحاظ شده است.

وی همچنین به احداث پلیس راه بعد از تونل شماره دو اشاره کرد و گفت: راهدارخانه نیز در دست احداث و مراحل پایانی است.

فرماندار کوثر متذکر شد: به دلیل افزایش خودروها و افزایش ترددها لازم است این جاده به صورت کامل دوبانده شود تا ایمنی آن ارتقا یابد.

علیپور با تأکید به اینکه جاده سرچم کمتر از یک پنجم جاده مغان تصادفات فوتی دارد، ادامه داد: این در حالی است که تردد آن 10 برابر جاده مغان است.

وی تعداد علائم ایمنی جاده را نیز کافی دانست و گفت: این جاده از معدود جاده‌های کشور است که به اندازه کافی علائم ایمنی دارد.

به گفته فرماندار کوثر تمامی عملیات برف‌روبی و نگه‌داری این جاده در اختیار شهرستان کوثر است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو