فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۱۹ دی ۹۵

چراغ سبز خودرویی ها در دومین روز کاری

عصر خودرو- امروز یکشنبه ۱۹ دی ماه، در گروه خودرویی جو مثبت تری حاکم بود، شاخص گروه نیز پس از چند روز افت پی در پی امروز با ۲۹۷ واحد افزایش معادل ۱.۷۴ درصد رشد در مدار ۱۷ هزار و ۳۳۷ واحدی قرار گرفت.

چراغ سبز خودرویی ها در دومین روز کاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، گروه خودرویی در دومین روز معاملاتی هفته پس از چند روز نوسانی دوباره مثبت شد و نماگر گروه  در مدار رشد قرار گرفت؛  نماد خساپا پس از افت 20 درصدی امروز معاملات مثبتی را شروع کرد و در ساعت پایانی صف خرید 2 میلیونی تشکیل داد اما نهایتا صف خود را عرضه کرد و در حاشیه 4 درصد مثبت در قیمت پایانی 1,145ریال به کار خود خاتمه داد.
خودرو به عنوان غول دیگر خودرویی ها رشد 2 درصدی قیمت پایانی در 2,650 ریال را تجربه کرد،حقوقی خودرو امروز 6.96 میلیون خریدار بود.
همچنین در معاملات این روز هفته شاهد رشد حجم و ارزش معاملات نسبت به روزهای پیش بودیم در این میان، سایپا با  معامله  81 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را در اختیار داشت.
از طرفی ارزش کل معاملات سهامداران خودرویی 21 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به  دست شدن  تعداد 176 میلیون سهام در13 هزار نوبت معاملاتی بود.
در گروه خودرویی در نمادهای خفناورح و خلنت صف فروش تشکیل شد ،  نماد خکاوه نیز به صف فروش رسید که صف آن پس از جابجایی حدودا 20 میلیون سهم جمع آوری شد، نهایتا در قیمت 783 ریال با حجم 41 میلیون و افت 3.5 درصدی قیمت پایانی امروز را به پایان رساند.
در مقبال نماد ختراک تا نزدیکی سقف مجاز روزانه افزایش قیمت داشت و صف خرید سبکی در قیمت پایانی 3,657 ریال تشکیل داد، ختوقا نماد دیگری بود که در قیمت 1,518 ریال با رشد 4.55 درصدی صف خرید بود، نماد خفناور نیز  تا سق مجاز روزانه رشد کرد و صف خرید شد اما در پایان بازار صفش را عرضه کرد.
درمجموع 13 سهم خودرویی مثبت و 12 سهم منفی بودند،  از بین این سهم ها نمادهای خساپا، ختوقا، ختراک و خفناور بیشترین رشد قیمت پایانی را در حاشیه 4 درصد مثبت داشتند و در مقابل خلنت تنها سهمی بود که درحاشیه 4 درصد منفی قرار داشت.
به این ترتیب خودرویی ها پس از چند روز روند ریزشی و اصلاح قیمتها  امروز از استراحت برگشتند حال باید منتظر ماند و دید که آیا این رشد ادامه دار است و ریزش بازار به پایان رسیده است؟
در پایان گفتنی است امروز خبرهایی مبنی بر تبدیل به قرارداد شدن توافقنامه سازمان گسترش و رنو در اواسط بهمن‌ماه امسال و همزمان با دهه فجر در جریان بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط