فونیکسریمکسبهتام

فولکس درآستانه حل پرونده چهارمیلیاردی

عصر خودرو- همزمان با انتشار خبر دستگیری یکی از مدیران شرکت خودروسازی فولکس واگن در آمریکا به اتهام فریبکاری در موضوع آلایندگی، برخی گزارش ها از نزدیک شدن این شرکت با وزارت دادگستری برای حل و فصل پرونده با هزینه ای حدود چهار میلیارد دلار برای فولکس واگن حکایت دارد.

فولکس درآستانه حل پرونده چهارمیلیاردی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا  ، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه در این پرونده گزارش داد وزارت دادگستری و شرکت فولکس واگن به توافقی چند میلیارد دلاری برای حل و فصل و مختومه کردن تحقیقات کیفری و مدنی دولت آمریکا علیه این شرکت نزدیک شدند.
این منابع آگاه به شرط افشا نشدن نامشان گفته اند که توافق در این زمینه ممکن است در هفته جاری (تا یکشنبه آینده) اعلام شود.
ارزش سهام این شرکت روز دوشنبه در پی اعلام انتشار این گزارش ها در بورس فرانکفورت حدود 3.8 درصد افزایش یافت که این مساله از رضایت سرمایه گذارها از حل و فصل پرونده 'دیزل گیت' (رسوایی آلایندگی دیزل) حکایت دارد.
فولکس واگن مشتاق بوده که این پرونده در آمریکا پیش از آغاز به کار دولت جدید 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری منتخب در روز 20 ژانویه (اول بهمن) مختومه شود.
در ماه دسامبر ، مقام های فولکس واگن ابراز نگرانی کردند که ترامپ با موضع حمایتگرایی از صنایع داخلی آمریکا ممکن است نسبت به دولت اوباما سخت گیری بیشتری در پرونده فولکس واگن نشان دهد.
منابع آگاه به رویترز گفتند که مطابق با توافق حاصل شده برای حل و فصل پرونده این شرکت همچنین با نظارت یک نهاد مستقل رو به رو می شود و انتظار می رود با اصلاحات مهم دیگری نیز موافقت کند.
بر اساس این گزارش، این توافق هنوز نهایی نشده و ممکن است تا هفته آینده به سرانجام نرسد و حتی احتمال شکست مذاکرات نیز وجود دارد.
'هربرت دایس' از مدیران ارشد فولکس واگن روز یکشنبه گفته بود که امیدار به مختومه شدن تحقیقات کیفری از این شرکت 'در آینده نزدیک' است اما از ذکر زمان خاصی خوداری کرد.
در همین ارتباط ، نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) 'اولیور اشمیت' یکی از مدیران فولکس واگن را به اتهام ساخت و پاخت در ارتباط با رسوایی آلایندگی بازداشت کرده است. اشمیت روز شنبه در فلوریدا بازداشت شد و قرار است روز دوشنبه در دادگاهی در دیترویت حاضر شود.
فولکس واگن در سپتامبر 2015 اذعان کرد که در 11 میلیون دستگاه خودرو دیزلی در سرتاسر جهان نرم افزارهایی برای تقلب در آزمایش های معاینه فنی نصب کرده است. سازمان های مقرراتی آمریکا این تقلب را افشا کردند که این پرونده در آمریکا به 'دیزل گیت' معروف شده و این امر می تواند تا سقف 17.5 میلیارد دلار برای این شرکت در آمریکا هزینه داشته باشد.
پیش از این نیز دادگاهی در کره جنوبی رئیس کره ای فولکس واگن را به دلیل فریب مشتریان و ارائه اجناس و قطعات تقلبی به یک سال و نیم حبس محکوم کرد. از وی با عنوان «یون» نام برده شده و دادگاه در حکم خود آورده که شرکت آلمانی به دلیل تخلفاتی که انجام داده به شهرت خود در کره جوبی و جهان لطمه زده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو