فونیکسریمکسبهتام

در جلسه شورای ترافیک شهرستان شفت مطرح شد؛

نقاط حادثه خیز شفت شناسایی و تا پایان سال جاری اصلاح می شوند

عصر خودرو- جلسه شورای ترافیک شفت در حالی برگزار شد که فرماندار این شهرستان از شناسایی و اصلاح کردن نقاط حادثه خیر در شفت تا پایان سال جاری خبر داد.

نقاط حادثه خیز شفت شناسایی و تا پایان سال جاری اصلاح می شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، فرماندار شفت در جلسه شورای ترافیک این شهرستان که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن میرزای شفتی برگزار شد، ضمن تشکر از عملکرد مطلوب همه دستگاه های عضو این شورا، اظهار کرد: خوشبختانه آمار های موجود نشان از تلاش همه جانبه دستگاه ها برای کاهش تصادفات در شهرستان دارد.

محمدرضا محسنی با اشاره به موضوع آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه، افزود: اجرای طرح ایمن سازی مدارس و یا آموزش موتورسواران در همین راستا بوده و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه باید با تمام تلاش و استفاده از ظرفیت های دورن شهرستانی مشکلات را مرتفع کنیم، گفت: شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع آنها براساس اولویت بندی از مواردی است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه گاهی نصب یک سرعت کاه و یا علائم راهنمایی و رانندگی می تواند از وقوع یک حادثه جلوگیری و در کاهش تصادفات تأثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: برای کاهش تصادفات در شهرستان نیازمند یک اراده و اهتمام جمعی هستیم.

وی با تأکید برضرورت اجرای اقدامات فرهنگی درباره پیشگیری از تصادفات و آگاهی بیشتر مردم نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: لیست کامل نقاط حادثه خیز شهرستان توسط بخشداران دو بخش تهیه و به شورای ترافیک شهرستان اعلام شده تا با اتخاذ تصمیمات صحیح تا پایان سال جاری توسط دهیاران برطرف شود.

اجرای 9 دوره آموزشی توسط پلیس راهور شفت در مدارس و مهدکودک ها

در ادامه این جلسه فرمانده نیروی انتظامی شفت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انجام اقدامات مناسب برای کاهش آمار کشته های جاده ای، اظهار کرد: ایشان فرمودند حتی یک کشته در این زمینه زیاد بوده و باید به سمتی حرکت کنیم که هر روز شاهد کاهش تلفات جاده ای در کشور باشیم.

سرهنگ علی صداقت با بیان اینکه در حوزه ترافیک مهم ترین عوامل تصادف سه عامل خطای انسانی، خودرو و زیرساخت ها است، افزود: خوشبختانه وضعیت شهرستان نسبت به سال گذشته مطلوب تر شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان تصادفات منجر به فوت در شهرستان شفت، گفت: متاسفانه هنوز آمار تصادفات جرحی بالا بوده و نیازمند توجه و انجام اقدامات اساسی است.

فرمانده نیروی انتظامی شفت به پراکندگی جمعیت و وضعیت شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، فرسودگی ناوگان حمل و نقل، غیراستاندارد بودن راه ها، نبود روشنایی کافی در مسیرها، بی توجهی به تذکرات راهور و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی ازجمله عوامل وقوع تصادفات در شهرستان به شمار می روند.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی نقش بسیار مهمی در آگاهی بخشی به مردم و کاهش تصادفات دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی با همکاری آموزش و پرورش 9 دوره کارگاه آموزشی در سطح مدارس و مهدکودک ها برگزار کرده است.

به گفته این مسئول استقرار جایگاه پلیس راهور نیز به عنوان یک راهکار مناسب در اعتلای فرهنگ ترافیکی تأثیرگذار است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو