فونیکسریمکسبهتام

۵۰ میلیون تومان برای یک ستاره کیفی

عصر خودرو- رنو ساندرو که محصول پارس خودرو است تنها مدلی است که توانسته در این بازه قیمتی، چهار ستاره کیفی را از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دریافت کند.

۵۰ میلیون تومان برای یک ستاره کیفی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  در خودروهایی با قیمت کمتر از 50 میلیون تومان، 23 مدل مختلف  وجود دارد که به دو دسته تقسیم می شود؛ دسته اول  رده خودروهای ارزان تر از 25 میلیون تومان است که 5 مدل در آن قرار گرفته و البته همگی مروبط به گروه خودرو سازی سایپا است و دسته دوم خودروهایی که با بازه قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان فروخته می شود که 18 مدل را شامل شده، که این محصولات از سوی خودروسازی های پارس خودرو، ایران خودرو و مدیران خودرو  است.


*خودروهای ارزان تر از 25 میلیون تومان

سایپا 131 X پارس خودرو، سایپا 111 X ، سایپا 132 X و سایپا 131 X همگی خودروهایی با قیمت پائین تر از 25 میلیون تومان هستند که علی رغم قیمت بالا از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند .

براساس آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آذر ماه سال جاری پنج خودرو این رده  تنها موفق به دریافت یک ستاره از پنج ستاره ایمنی شده اند.


*خودروهایی که با بازه قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان


در گروه خودروهای داخلی با بازه قیمتی 25 تا 50 میلیون 17 مدل وجود دارد که تولیدات پارس خودرو، ایران خودرو، مدیران خودرو و سایپا را شامل می شود.

در این کلاس علی رغم افزایش سطح قیمت ها شاهد تولید هفت خودرو با یک ستاره، دو خودرو با دوستاره، هفت خودرو با سه ستاره و تنها یک خودرو با چهار ستاره کیفیت هستیم.

رنو ساندرو که محصول پارس خودرو است تنها مدلی است که توانسته در این بازه قیمتی، چهار ستاره کیفی را از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دریافت کند.

همچنین  شش خودروی تندر90 اتوماتیک و معمولی، رانا، پژو 206 SD، پژو 206، رانا (ایران خودرو)، پارس تندر و تندر 90(پارس خودرو) نیز موفق به کسب سه ستاره کیفیت شده‌اند.

از دو مدل خودرویی که تنها دوستاره کیفیت دریافت کرده اند، نیز می توان به NEW MVM 315(مدیران خودرو) و دنا(ایران خودرو) اشاره کرد که هردو خودرو علی رغم قیمت بالای 30 میلیون تومان نتوانسته آنطور که باید و شاید انتظارات مشتریان را برآورده کنند.

همچنین از هفت خودرویی که تنها توانستند یک ستاره ایمنی دریافت کنند نیز می توان به پژو 405 خراسان، سمند تبریز، پژوپارس( فارس و مازندران) تیبا2 و MVM 110s اشاره کرد که علی رغم قیمت های بالای این خودروها، شاهد کیفیت پائین آن ها هستیم.

اما مسئله قابل تأمل در این بین ثابت ماندن کیفیت خودروهای این طیف قیمتی است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو