فونیکسریمکسبهتام

مذاکرات ایران و عمان برای راه اندازی کارخانه تولید خودرو

عصر خودرو- کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط از مذاکرات مشترک با عمان برای راه اندازی و احداث کارخانه تولید خودرو در این کشور حوزه جنوبی خلیج فارس خبر داد.

مذاکرات ایران و عمان برای راه اندازی کارخانه تولید خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد توتونچی در گفت و گوی مطبوعاتی با اشاره به مذاکرات مشترکی که میان شرکت های عمانی و ایرانی انجام شده است، گفت : جمهوری اسلامی ایران قصد احداث کارخانه خودرو سازی در منطقه اقتصادی ویژه 'الدقم' را دارد و همزمان با برگزاری نمایشگاه بزرگ و تخصصی در عمان طی روزهای 23 الی 27 ژانویه گام های لازم به سمت تقویت مناسبات دو کشور برداشته می شود .
وی همچنین با اشاره به افزایش 35 درصدی حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان طی سال 2016گفت : امروزه سطح مبادلات دو کشور به 1 میلیارد و 350 میلیون دلار رسیده است.
در نمایشگاه تخصصی ایران در عمان نزدیک به 90 شرکت ایرانی فعال در بخش مواد غذایی،صنعتی، خودرو و دیگر بخش ها محصولات خود را عرضه می کنند.
محمد رضا نعمت زاده وزیر بازرگانی و صنایع کشورمان نیز برای بازدید از این نمایشگاه به مسقط سفر می کند.
همزمان محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان در اظهاراتی تاکید کرد: پیش بینی می شود صادرات ایران به عمان تا پایان سال جاری به 600 میلیون دلار برسد.
وی گفت: یکی از دلایل افزایش صادرات ایران به کشور عمان ایجاد خط کشتیرانی مستقیم میان این 2 کشور در سواحل چابهار بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هایی که کشور عمان در اختیار دارد تمرکز اصلی اتاق بازرگانی افزایش صادرات به این کشور است.
این مقام مسئول افزود: براساس توافقات صورت گرفته قرار است سرمایه گذاری مشترکی میان ایران و عمان در منطقه آزاد چابهار انجام شود.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان گفت: با توجه به مذاکراتی که با بانک های عمان انجام گرفته است،پروژه هایی که اقتصادی باشند حداقل 50 درصد تسهیلات را می توانند از بانک های این کشور دریافت کنند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو