فونیکسریمکسبهتام

نشانه های تغییر در روند خودرویی ها طی هفته جاری

عصر خودرو- در هفته آخر دی ماه اخبار مثبتی از گروه خودرویی به گوش رسید، از این رو بازدهی گروه نسبت به هفته قبل ۴ درصد بیشتر شد، همچنین میانگین حجم و ارزش معاملات این هفته نسبت به هفته پیش به ترتیب معادل ۲۸ و ۵۴ درصد رشد نشان می دهد.

نشانه های تغییر در روند خودرویی ها طی هفته جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در آخرین روز هفته همانطور که انتظار می رفت گزارشات بودجه 9 ماهه خودرویی ها روی کدال آمد، خساپا 4 درصد تعدیل مثبت در بودجه 9 ماهه به دلیل رشد 4 درصدی فروش و خودرو تعدیل مثبت 56 درصدی داده بودند به عبارتی شایعه تعدیل مثبت هردو شرکت رنگ واقعیت گرفت که می تواند محرک خوبی برای رشد هفته آتی گروه باشد.
همچنین، از ابتدای هفته جاری ایران خودرو و خگستر تحت تاثیر شفاف سازی در خصوص واگذاری برخی از دارایی ها، با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند، این در حالی بود که سهام دیگر خودروساز داخلی یعنی خساپا و زیر مجموعه های آن با افت ارزش سهام روبرو شدند و چندان پر تقاضا ظاهر نشدند.
ما در این روز همچنین شاهد بازگشایی نمادهای خزامیا و خاهن بودیم که خزامیا نزدیک 7 درصد افت قیمت پایانی به دلیل تعدیل منفی 99 درصدی و بازگشایی بدون محدودیت دامنه نوسان تجربه کرد، با این حال اکثر نمادهای خودرویی خصوصا خودرو و زیر مجموعه هایش صف خرید بودند.
در سومین روز هفته جو خودرویی ها دوباره منفی شد ، در این روز خموتور متوقف شد و همچنین ساعات پایانی معاملات حمایت مناسبی از سوی حقوقی های خودرو و خساپا صورت گرفت.
لذا روز بعد که ایران خودرو دیزل از راه اندازی خط تولید وانت آریسان و فروش 5 هزار دستگاه و همچنین واگذاری برخی از شرکتها خبر داد ،سهام مالک آن یعنی ایران خودرو با اقبال روبرو شد.
طی آخرین روز هفته نیز یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد این شرکت سایت خراسان را به شریک خارجی و 3 سایت دیگر می فروشد که واگذاری این سایتها موجب ورود نقدینگی بیشتر به گروه و کاهش هزینه مالی که بزرگترین معضل خودروسازان است خواهد شد.
پیش تر شایعه شده بود فروش خکاشا همزمان با دهه فجر صورت خواهد گرفت، در این راستا خساپا رایزنی های با سازمان بورس انجام داده و گفته می شود به زودی معامله خکاشا در فرابورس صورت خواهد گرفت که به همراه تعدیل مثبت مذکور می تواند موجب بازگشت توجه سهامداران به نماد خساپا شود.
یکی دیگر از نشانه های رشد خساپا در آینده  نزدیک، خریدهای میلیونی ورنا سهامدار عمده از زمان بازگشایی  نماد است.
گفتنی است در این هفته نماد خودرو توانست بالای محدوده مقاومت 290 تومانی اش تثبیت شود، این نماد طی 5 روز معاملاتی در هفته جاری 15 درصد بازدهی نصیب سهامدارانش کرد و لیدری گروه را به دست گرفت.
در پایان به نظر می رسد به دلیل پالاسهای مثبت در گروه از جمله تعدیل مثبت قابل توجه خودرو، عبور امروز سهم از مقاومت مهمش، نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و همچنین قراردادها با خودوسازان خارجی به همراه اصلاح زیاد خوردویی ها و قرار گرفتن بیشتر نمادها در قیمت جذاب، به پایان روند نزولی گروه نزدیک شده باشیم و از هفته آینده شاهد چرخش روند در سهم های این گروه باشیم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو