فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا:

مطالعه و طراحی خودروهای برقی با سرعت در حال انجام است

عصر خودرو- مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا: با توجه به لزوم آیندهنگری و رسالت سایپا در راستای توسعه محصولات جدید مطابق با نیاز مشتریان و سازگار با محیط زیست، مطالعه و طراحی خودروهای برقی با سرعت در این مرکز در حال انجام است.

مطالعه و طراحی خودروهای برقی با سرعت در حال انجام است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، علیرضا مصدقی مدیرعامل تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با بیان مطلب فوق گفت: این مرکز با انجام مطالعات و تعریف مشخصات محصول هدف بر روی پلتفرم ایکس 200 خود، اقدام به تعریف فاز نمونه سازی خودروی برقی با همکاری شرکت صاحبنام اروپایی و یکی از دانشگاههای درجه یک کشور کرده است.

مصدقی افزود: با توجه به تمرکز آلودگی هوا در کلانشهرها، یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا، توسعه خودروهای برقی در کلان شهرهاست.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا تصریح کرد: باتوجه به چشمانداز سایپا در خصوص مطرحشدن بهعنوان خودروساز جهانی از یک طرف و محدودیتهای قابل ملاحظه پیشرو درخصوص تولید گازهای گلخانهای و استانداردهای آلایندگی از طرف دیگر، با درک درست از شرایط محیطی و جهانی، برنامهریزی مناسب و تدوین نقشه راه توسعه تکنولوژی خودروهای برقی و زیرسیستمهای مربوطه در سایپا صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از پیشرانههای الکتریکی به دلیل مزایای آن از جمله بازده بالا، تمیزی، بیسروصدا بودن و شتاب بالا در شرایط فعی ضروری است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: امروزه به دلایل آلودگیهای ناحیهای و اثر جهانی گازهای گلخانهای و همچنین پیشرفتهای بسیاری که در تکنولوژی و بهبود عملکرد و قابلیت باتریها و محرکههای برقی بهوجود آمده، کاربرد و همهگیرشدن خودروهای برقی بیش از گذشته ضروری است، بهنحویکه چندین خودروساز اقدام به تولید و عرضه انبوه این خودروها به بازار کردهاند و موسسات بسیار معتبر مطالعاتی نیز در زمینه استراتژی و آیندهنگری تکنولوژیهای مرتبط با انرژی و حملونقل، پیشبینی کردهاند که تا سال 2020 میلادی، 20 میلیون و تا سال 2030 میلادی 100 میلیون خودرو برقی و حدود 400 میلیون دوچرخه، سهچرخه و چهارچرخه برقی در جادههای دنیا مجهز به پیشرانههای الکتریکی خواهند بود

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو