فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۴ بهمن ۹۵

گروه خودرو چشم به راه نقدینگی تازه نفس

عصر خودرو- امروز دوشنبه، شاخص گروه خودرو با کاهش ۵۰ واحدی، تا محدوده ۱۷ هزار و ۲۹۴ واحد اصلاح را تجربه کرد، ارزش بازار خودرویی ها نیز به مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان، معادل ۴.۸۲ درصد ارزش کل بازار بود.

گروه خودرو چشم به راه نقدینگی تازه نفس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، سهامداران خودرویی در این روز تعداد  تقریبا 112میلیون سهام و حق تقدم را به ارزش 14.6 میلیارد تومان در 8.7 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در این بین خساپا با 39.5 میلیون بیشترین حجم معامله و با معامله 4 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات در گروه را به خود اختصاص داد.
    معاملات خساپا در حالی که در ابتدا در درصدهای مثبت نزدیک صفر پیگیری میشد ولی در نهایت با افزایش سطح عرضه به محدوده 1,092 ریال  و منفی نزدیک صفر تابلو رسید.
    در این روز نمادهای خزامیا، خاذین، ختراک و خزر در صفر تابلو بسته شدند، نماد خلنت در حاشیه 4 درصد منفی جزو منفی ترینهای امروز بود، اما خفنر با 5 درصد افت قیمت معامله صف فروش سبکی در قیمت پایانی 2,810 ریال تشکیل داد. خپارسح با 305 میلیون حجم معامله امروز بیشترین حجم معاملات بورس را داشت، این نماد امروز نزدیک 9 درصد افت کرد و در قیمت 53 ریال قرار گرفت، خپارسح نیز صف فروش بود.
    در طرف مقابل نماد خاهن در محدوده مثبت کامل، صف خرید 4 میلیونی را در قیمت پایانی 3,589 ریال تجربه کرد، خکار نماد دیگری بود که امروز را با صف خرید به پایان برد، این نماد صف کوچکی در قیمت 1,110ریال تشکیل داده بود.
    نماد خکاوه نیز علی رغم شرایط بنیادی نامناسب رشد تقریبا 3 درصدی را در قیمت 818 ریال تجربه کرد، از طرفی نماد خچرخش وختور نیز 4 درصد افزایش داشت اما صف نبودند.
    خودرو امروز17 واحد تاثیر منفی روی کل بورس گذاشت، سهامداران عمده این سهم درمجموع 2 میلیون و 500 هزار از دیروز خریدار بوده اند، این نماد باز هم کاهشی شد و با افت 1.66 درصدی در قیمت پایانی 2,791 ریال با 12 میلیون حجم معامله قرار گرفت.
    درپایان معاملات امروز نماد معاملاتی خشرق باتوجه به تعدیل بودجه سال 95 بازگشایی شد.
    به نظر می رسد با واگذاری بلوک پارسیان و خگستر زیان تلفیقی خودرو پوشش داده شود، باتوجه به قرارداشتن قیمتهای گروه خودرو در کف، عرضه گروه چندان حجم زیادی ندارد و باید دید در روزهای آتی تقاضا تا چه حد خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو