فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۶ بهمن ۹۵

نشانه های آغاز رالی در گروه خودرو

عصر خودرو- امروز چهارشنبه، گروه خودرویی مثبت و متعادل بود از این رو شاخص گروه ۲۵ واحد افزایش یافت و در مدار ۱۷ هزار و ۵۷۵ واحدی قرار گرفت.

نشانه های آغاز رالی در گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، در این روز سهامداران خودرویی تعداد 116.8 میلیون سهام را به ارزش 20 میلیارد تومان در 7.9 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که نسبت به روز قبل افزایشی بود.
    مدتی است حجم معاملات این گروه در یک محدوده مشخصی قرار گرفته که نشان دهنده کمتر شدن فروشنده است و به احتمال زیاد از هفته آتی شاهد رالی خودرویی ها باشیم.
    امروز نماد خودرو در صفر تابلو  و قیمت پایانی 2,830 ریال به کار خود خاتمه داد، خساپا نیز در قیمت 1,105 ریال افت 0.81 درصدی داشت، ولی نمادهای خچرخش، خزر و خنصیر صف خرید بودند، خچرخش صف سنگین 5 میلیونی در آستانه مثبت کامل و در قیمت 2,081 ریال را تجربه کرد. صف خزر 3 میلیون حجم خورد و با 3 درصد رشد قیمت پایانی بسته شد ، اما خنصیر صف بسیار سبکی در حاشیه مثبت کامل تشکیل داده بود.
    نمادهای خاهن،خمحرکه و خلنت نیز در حاشیه 3 درصد مثبت قرار داشتند، مابقی نمادها متعادل و مثبت یا منفی بودند.
    باتوجه به این نکته که قیمت سهام گروه خودرویی در کف قرار دارند ریسک خرید را به حداقل رسانده اند، از طرفی با تحلیل تکنیکال شاهد سیگنال خرید در بسیاری از سهم های این گروه هستیم، از جمله در نماد خودرو باتوجه به اندیکاتور استوکاستیک، کراس مثبت و خروج از محدوده اشباع فروش سهم مشاهده می شود و ممکن است در هفته آینده که مصادف با دهه فجر نیز هست، رنگ و بوی دیگری در این گروه رقم بخورد.
    نکته مهم دیگر توجه به خریدهای سهامداران عمده خودرو و خساپا طی چند وقت اخیر است، به طوریکه نگارنصر بازارگردان جدید خودرو در روزهای اخیر خریدهای قابل توجهی در این سهم انجام داده و از 27 ام دی ماه تاکنون بیش از 14 میلیون سهم به ارزش 4 میلیارد تومان را به سبد سهام خود افزوده است.سرمایه گذاری ملی نیز به عنوان بازرگردان اصلی این نماد، مدتی است در حال جمع آوری سهم است.
    از طرفی، ورنا سهامدار عمده خساپا دیروز به تنهایی 11 میلیون خریدار بود و از زمان بازگشایی سهم تاکنون 60 میلیون از این سهم را خریداری کرده است.
    این رفتار تکراری حقوقی که سهم را درقیمت کف خریداری می کند و پس از رشد قابل توجه قیمت شروع به عرضه آن می کند، هنوز برای سهامداران خرد درس عبرت نشده، درحالیکه سهامدار اگر نگاه بلند مدت داشته باشد،باتوجه به  این نکته نیز متوجه رشد آتی قیمت سهام خودرویی می شود.
    در پایان گفتنی است در نماد خزامیا نیز اخبار مثبتی به گوش می رسد، باتوجه به صورت مالی 6 ماهه ای که دیروز در کدال منتشر کرد، تعداد 163 دستگاه از خودروهای امانی شرکت از سنوات قبل و به مدت طولانی نزد نمایندگان فروش می باشد که تاکنون مسترد نشده اند، لذا اگر هر دستگاه را به قیمت پایه 300 میلیون تومان حساب کنیم حدود 50 میلیارد تومان سود به سود شرکت اضافه خواهد شد.
    خبر خوب دیگر برای خزامیا پرداخت بدهی 30 میلیارد تومانی وزارت نفت به این شرکت است که قرار بود چند سال پیش در پروژه تولید موتور سبک دیزل پرداخت شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو