فونیکسریمکسبهتام

مترو هشتگرد لنگ ۵۰ میلیارد تومان است

عصر خودرو- با وجودی که عملیات اجرایی مترو گلشهر ـ هشتگرد به ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده، راه‌اندازی اولیه این پروژه منتظر تزریق ۵۰ میلیارد تومان نقدینگی است.

مترو هشتگرد لنگ ۵۰ میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، وعده تکمیل مترو هشتگرد که مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ایستگاه آن به عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه قطار شهری با 20 هزار متر مربع فضای ایستگاهی و 23 هکتار فضای پیرامونی سخن می‌گوید مدت‌هاست که مطرح می‌شود اما به نظر می‌رسد این قطار در ایستگاه بی‌پولی متوقف شده است.

    در این خصوص مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که اگر تامین اعتبار مترو هشتگرد کامل شود تلاش می کنیم تا خردادماه 1396 آن را به بهره برداری برسانیم به ایسنا گفت: بر همین اساس امیدواریم قبل از پایان دولت یازدهم راه اندازی مترو گلشهر به هشتگرد را عملیاتی کنیم تا مردمی که در هشتگرد اسکان دارند به راحتی بتوانند از حمل و نقل آسان بهره ببرند. اگر این مساله صورت گیرد ارزش افزوده هشتگرد نیز به سرعت بالا خواهد رفت.

    محسن نریمان درخصوص بودجه مورد نیاز برای تکمیل مترو هشتگرد اظهار کرد: در سال جاری برای راه‌اندازی اولیه مترو هشتگرد 150 میلیارد تومان نیاز بود. 95 میلیارد تومان از این رقم اعتبار مصوب سال 1395 بود که اگر از این رقم 50 میلیارد تومان تخصیص نقدی شود مابقی را پیمانکار تامین می‌کند و راه‌اندازی اولیه صورت می‌گیرد.

    نریمان هم‌چنین  درباره نحوه تامین آب شهر جدید هشتگرد گفت: با وزارت نیرو هماهنگی‌های لازم برای تامین آب صورت گرفته است. آقای سیف رییس کل بانک مرکزی نیز منابع مالی تخصیص آب به منطقه هشتگرد را مورد تایید قرار داده که انشاءالله عملیاتی خواهد شد. فعلا از طریق آب طالقان و آبهای زیرزمینی مساله را حل می کنیم.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با درخواست از متقاضیان برای تکمیل سهم آورده گفت: مسکن مهر یک تعامل چند جانبه است که متقاضیان در این بین مسوولیت تکمیل آورده را بر عهده دارند و باید به تعهدات خود عمل کنند. آنها تعهد خود را انجام دهند ما هم برای تسریع امور پیگیری کنیم. هم‌چنین سایر دستگاههای متولی مثل وزارت نیرو و وزارت نفت برای تامین آب، برق و گاز تمهیدات لازم را انجام دهند. بانکها نیز سریع‌تر وعده‌های داده شده را عملیاتی کنند تا انشاءالله در نیمه اول سال آینده مسکن مهر شهرهای جدید را تحویل دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو