فونیکسریمکسبهتام

تاکید زنگنه بر بهینه‌سازی استفاده از مترو

عصر خودرو- وزیر نفت با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی یک مسئولیت ملی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است گفت: اصرار دارم طرح‌های بهینه‌سازی را در این دوره از دولت در مترو فعال کنم.

تاکید زنگنه بر بهینه‌سازی استفاده از مترو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، بیژن زنگنه در مراسم امضا و مبادله قرارداد تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های گازسوز با اشاره به بند ق که در بودجه سال 93 برای اولین بار ذکر شد، اظهار کرد: با همکاری مجلس و دولت این بند تبدیل به شاهکار همکاری بین دولت و مجلس شد.

    ایران یک پتانسیل عظیمی دارد که در حال حاضر تبدیل تهدید شده است. زمانی که قیمت نفت 80 دلار بود، من محاسبه کردم که حدود 70 میلیارد دلار یارانه می‌دهیم که میزان آن در حال حاضر و با قیمت کنونی نفت 40 تا 50 دلار است. در این طرح هر میزانی که صرفه‌جویی کنیم برای بهینه‌سازی مصرف سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این راستا پروژه‌های زیادی تعریف شد که برخی از آنها به مرحله اجرا رسید و برخی دیگر مانند مترو اجرا نشد و من متاسفم که نتوانستیم این طرح را برای مترو اجرا کنیم.

    زنگنه تاکید کرد: برای نخستین بار از ظرفیت هدر رفته اقتصاد ملی برای اقتصاد ملی استفاده می‌کنیم که در آن همه برنده هستند. زیرا گازوئیل هدر نمی‌رود و برای دولت تبدیل به پول می‌شود. از طرف دیگر مصرف‌کننده پول کمتری پرداخت می‌کند. محیط زیست کمتر آسیب می‌بیند و در کارخانه‌ها اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

    وزیر نفت با اشاره به گازرسانی در روستاها اظهار کرد: در گازرسانی به روستاها 98 درصد کالای مورد نیاز در داخل کشور ساخته می‌شود.

    زنگنه در ادامه با بیان اینکه این اقدام جای توسعه زیادی دارد گفت: تا 100 دلار هم می‌توان در این زمینه پروژه تصویب کرد. البته ابتدای کار سخت بود و روز نخست نمی‌دانستیم با چه کسی باید قرارداد امضا کنیم اما در حال حاضر فرآیند کار تسهیل شده است. زیرا اقتصاد ما پاسخگوی تعریف چنین پروژه‌هایی است. ایران گسترده‌ترین شبکه گاز جهان را دارد و این اقدام یک اقدام ملی محسوب می‌شود.

    وی در ادامه با اشاره به مصرف CNG در کشور گفت: تصمیم این است که مصرف CNG را توسعه دهیم. یکی از نکات مثبت مصرف CNG این است که موتور ماشین‌ها دوگانه‌سوز است و اگر در روزهای سرد با کمبود گاز مواجه شویم این خودروها می‌توانند از بنزین استفاده کنند. در حال حاضر معادل 20 میلیون لیتر بنزین در خودروها مصرف می‌شود.

    وزیر نفت با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی یک مسئولیت ملی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است، افزود: اصرار دارم بتوانم در این دوره از ریاست جمهوری بهینه‌سازی را در مترو فعال کنم. ما در نقطه‌ای قرار داریم که نمی‌توانیم از محیط زیست صرف نظر کنیم. زنجیره حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تاکسی باید در شهرهای بزرگ تکمیل شود تا صرفه‌جویی و پیمایش افزایش پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو