فونیکسریمکسبهتام

افتتاح اتاق مادر و کودک در ایستگاه مترو تجریش

عصر خودرو- اتاق مادر و کودک در ایستگاه مترو تجریش افتتاح شد.

افتتاح اتاق مادر و کودک در ایستگاه مترو تجریش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مهندس علی عبدالله پور قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در مراسم احداث اتاق‌ مادر وکودک با بیان اینکه ایجاد این اتاق‌ها در راستای فرامین شهردار تهران و مصوبات شورای شهر در خصوص شهر دوستدار کودک است و گفت: تاکنون هشت ایستگاه مترو مجهز به این اتاق شده است و امیدواریم در سایر ایستگاه‌ها هم این امکانات در اختیار مادران قرارگیرد چراکه تکریم بانوان همیشه مد نظر ما است.

    وی با اشاره به استقبال خوب مادران از این اتاق‌ها افزود: در حال حاضر 850 مراجعه در ماه برای هر کدام از اتاق‌های مادر و کودک ثبت شده است.

    عبدالله پور در ادامه با بیان اینکه در این  هشت اتاق مادر و کودک 16 نفر مشغول به کار هستند تصریح کرد: اهمیت شیر دهی به فرزندان در دنیا مورد توجه است و ما نیز از این موضوع غافل نیستیم چرا که از دامن همین مادران فرزندان غیور شکل خواهند گرفت.

    احداث مهدکودک در ایستگاه‌های مترو

    به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران احداث مهد کودک در ایستگاه‌های مترو هم در دستور کار این شرکت قرار دارد.

    وی در این خصوص گفت: مکانی برای نگهداری چند ساعته کودکان در مترو مد نظر است و کارهای اولیه آن نیز در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه اهمیت دادن به حقوق بانوان یکی از اولویت‌های مهم شرکت بهره برداری مترو تهران است خاطرنشان کرد: احداث واگن‌هایی ویژه بانوان اولین بار در مترو تهران انجام شد و بعد در دنیا نیز مورد توجه قرار گرفت.

    بنا براعلام روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو، در ادامه این مراسم فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران با ابراز خوشحالی از احداث اتاق‌های مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو گفت: این کار در دنیا نمونه عمل به مسئولیت اجتماعی سازمان‌هاست.

    وی تصریح کرد: رفاه حال مادران و نوزادان شیرخوار در سطح شهر کمتر مورد توجه قرار گرفته بود که توجه مسئولان مترو به این امر قابل تقدیر است.

    دانشور ادامه داد: پرداختن مدیران و سیاست گذاران به مسائل مادران و فرزندان به نوعی عزت بخشیدن به آنهاست و من به عنوان مادر چهار فرزند می دانم همیشه دغدغه رسیدگی به  وضعیت فرزند در بیرون از خانه وجود دارد.

    وی از مدیران شرکت بهره برداری مترو تهران به خاطر فعالیت‌های خوب فرهنگی در حوزه‌های مختلف تشکر و خاطر نشان کرد: این مکان بسیار زیبا طراحی و تمام امکانات و فضای مورد نیاز مادر و کودک در آن لحاظ شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو