فونیکسریمکسبهتام

جاده چهارخطه سوادکوه - تهران تا نوروز ۹۶ تکمیل می‌شود

عصر خودرو- مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که طرح جاده چهارخطه سوادکوه - تهران (محور قائمشهر- پایتخت) تا نوروز ۹۶ تکمیل و زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.

جاده چهارخطه سوادکوه - تهران تا نوروز ۹۶ تکمیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، حیدرنوروزی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در ساری افزود : یکی از 2 تونل این محور به عنوان گره کور وقفه در تکمیل این پروژه در دهه فجر به بهره برداری می رسد و تونل دوم نیز تا پایان سال 95 کامل و زیربار ترافیک قرار می گیرد.

    وی مهمترین دلیل برای تاخیر چندین ساله در این پروژه ملی را در مازندران نبود اعتبار و محدودیت مالی ناشی از کاهش قیمت نفت و تملک اراضی اجرای پروژه اعلام کرد.
    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود : در مجموع دولت تدبیر و امید برای تکمیل پروژه چهارخطه سوادکوه تاکنون افزون بر 2 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد.

    در مجموع برای تکمیل این پروژه حدود 4 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که بیشترین اعتبار برای تملک اراضی و ساخت سه دهنه تونل در این حوزه هزینه شده است.

    *تکمیل چهارخطه هراز تا پایان سال 96

    قائم مقام استانی وزیر راه و شهرسازی گفت که محور هراز ( جاده آمل- تهران) نیز به عنوان یکی از پرترافیک ترین محورهای ملی تا پایان سال 96 با تامین به موقع اعتبار به طور کامل چهارخطه می شود.

    نوروزی افزود : تاکنون 54 کیلومتر از این محور ملی چهارخطه شده و بخش دیگری از این محور تا پلیس راه بایجان خردادماه ( به طور تقریبی حدود 35 کیلومتر) تکمیل و زیربار ترافیک قرار می گیرد.

    وی میزان اعتبار اختصاصی در دولت یازدهم برای چهارخطه شدن این محور را تاکنون 3 هزار میلیارد ریال اعلام کرده است.

    حدود 101 کیلومتر از جاده هراز از آمل تا پایان تونل امامزاده هاشم در اداره کل راه و شهرسازی مازندران قرار دارد که بیش از نیمی از این محور تاکنون چهار خطه شد وبرای تکمیل 50 کیلومتر باقی مانده از این محور حدود پنج هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

    45 کیلومتر محور باقی مانده از جاده هراز حدفاصل بایجان تا نزدیکی تونل امامزاده هاشم (ع) برای تعریض و چهارخطه شدن به پیمانکاران واگذار شد و در این مسیر 20 دستگاه تونل و 27 دستگاه پل نیاز است.

    * افتتاح 81 پروژه عمرانی راهسازی درمازندران در دهه فجر

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که همزمان با دهه فجر حدود 81 پروژه راهسازی در این استان با اعتبار یک هزار و 127 میلیارد ریالی به بهره برداری می رسد.

    نوروزی زیر آسفالت قرارگرفتن 151 کیلومتر راه روستایی، واگذاری یک هزار و 50 واحد مسکونی و 9 پروژه راهسازی اصلی از مهمترین پروژه های افتتاحی راه و شهرسازی مازندران در دهه فجر سال جاری است. در مجموع در دهه فجر سال 95 افزون بر 785 پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر 6 هزار و 800 میلیارد ریال در مازندران به بهره برداری می رسد. مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه هزار و 600 کیلومتر از این محورها راههای اصلی و مابقی روستایی است که حدود 54 درصد از این محورهای روستایی زیر پوشش آسفالت قرار دارد و یک هزار کیلومتر آسفالت در دولت تدبیر و امید انجام شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو