فونیکسریمکسبهتام

قالیباف خبر داد

افتتاح بزرگترین ایستگاه مترو پایتخت در میدان ولیعصر، به‌زودی

عصر خودرو- شهردار تهران از افتتاح بزرگترین ایستگاه مترو پایتخت در میدان ولیعصر به زودی خبر داد.

افتتاح بزرگترین ایستگاه مترو پایتخت در میدان ولیعصر، به‌زودی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاح ایستگاه میدان هروی ضمن تبریک دهه فجر با بیان اینکه مردم ما بسیار فهیم، منصف و عادل هستند گفت: مردم شرایط سخت را درک کرده و با تکیه بر فرهنگ ایثار جهاد و شهادت پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند به گونه‌ای که می‌بینید جوانانمان امروز در قالب مدافعان حرم در دفاع از مظلوم به پا خاستند و دیدید چگونه آتش نشانانمان رشادت از خود نشان داده و آگاهانه برای نجات جان و مال افراد به دل آتش زدند.

    وی با بیان اینکه در 10 شب پلاسکو به دلیل همراهی مردم همه دوران دفاع مقدس را مرور کردیم گفت: در شب‌های پلاسکو خانواده‌هایی را دیدیم که به کمک مشغول بودند.

    وی با بیان اینکه برخی مواقع زود قضاوت می‌کنیم و فکر می‌کنیم اگر فردی ظاهر اسلامی داشته باشد اعتقاد بیشتری دارد و اگر ظاهر اسلامی نداشته باشد اعتقادی هم ندارد گفت: ارتباط با خدا، معنویت، باور داشتن مردم فقط به قضاوت ظاهری افراد نیست و در این شب‌ها ما افراد و خانواده‌هایی را دیدیم که هر چه در توان داشتند اعم از غذا، دارو و تجهیزات برای امدادگران در پلاسکو آوردند که این نشان دهنده محبت در جامعه است. به گونه‌ای که در شب اول یک نفر با لهجه آذری به من گفت که ما از ورزقان برای کمک آمدیم چرا که هیچ وقت محبت مردم تهران و شهرداری تهران را در زلزله ورزقان از یاد نمی‌بریم و این نشان می‌دهد روحیه تلاش و ایثار و کمک در روزهای سخت همچنان در خون مردم است.

    وی با بیان اینکه مردم ما مشکلات و فشار دشمن را تحمل و درک می‌کنند اما اینکه مسئولان گاهی اوقات به دلیل ضعف و کم کاری خود در کار کوتاهی می‌کنند و این ضعف را به حساب دشمن می‌گذارند را قبول نکرده و مردم این بهانه‌ها را نمی‌بخشند.

    وی با بیان اینکه شهر تهران با دو بحران طبیعی و غیر طبیعی روبرو است گفت: برخی بحران‌ها در شهر تهران به مانند پلاسکو غیر طبیعی است و یک دفعه‌ای هستند؛ اما برخی بحران‌ها مداوم و ادامه دار هستند به گونه‌ای که تلفات جانی و مالی بالایی دارند اما کسی به آنها توجه نمی‌کند.

    قالیباف با بیان اینکه یکی از بحران‌های شهر تهران بحران محیط زیست و آلودگی آب، هوا و خاک است گفت: امروزه آلودگی هوا یکی از چالش‌های جدی زیست محیطی تهران است و چه بسا خسارات جانی که در روز می‌گیرد بیشتر از واقعه پلاسکو است. اما از آنجایی که افراد جان خود را آرام از دست می‌دهند کسی به آن توجه نمی‌کند.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران حتی لحظه‌ای بر روی موضوع توسعه حمل و نقل عمومی با وجود همه فشارها، درنگ نکرده است گفت: معتقدیم راه حل آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی با تاکید بر توسعه مترو است.

    وی با بیان اینکه معتقدم آلودگی هوا قابل حل است و می‌توانیم تهران را به شرایط استاندارد برگردانیم گفت: در یک دوره شش ساله می‌توانیم هوا را برای تهرانی‌ها بهتر کنیم.

    وی با بیان اینکه در ماه‌های آتی 100 کیلومتر مترو به بهره برداری می‌رسد که این عدد در تاریخ عمرانی شهرداری برای صدها سال باقی می‌ماند گفت: با همه سختی‌ها و زخم زبان‌هایی که می‌شنویم دست از کار نمی‌کشیم چرا که راه نجات مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب را در آسایش و رفاه مردم می‌دانیم.

    قالیباف با بیان اینکه همه ایستگاه‌های خط 3 تا قبل از عید به بهره برداری می‌رسد گفت: بزرگترین ایستگاه پایتخت در میدان ولیعصر به زیربنای 45 هزار متر که محل تقاطع خط 3 و 6 نیز هست به زودی افتتاح می‌شود.

    انتهای پیام

    وی افزود: تلاشمان این است که بعد از افتتاح و تکمیل مترو سعی و تلاش خود را به توسعه واگن و قطار بگذاریم و هر دو و نیم دقیقه یک قطار وارد میدان شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو