فونیکسریمکسبهتام

تاکید معاون اول رییس جمهوری بر ضرورت سخت گیری دستگاه ها برای رعایت مسایل زیستی محیطی در خودروها

عصر خودرو- معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که همه دستگاه ها باید به مصوبه دولت درمورد رعایت مسایل ریست محیطی خودروها توجه وسخت گیری های لازم را داشته باشند ، گفت: انتظار رعایت حداقل استانداردها در خودروها وجود دارد و هیچ کس نباید احساس کند که دولت و دستگاه ها تکلیف بی موردی را انجام می دهند.

تاکید معاون اول رییس جمهوری بر ضرورت سخت گیری دستگاه ها برای رعایت مسایل زیستی محیطی در خودروها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در ادامه سخنان خود در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران افزود: این اقدامات در جهت رعایت حقوق شهروندی است و البته هیچ کس حق ندارد برای رفاه خودش حقوق دیگران را از بین ببرد.
    وی با یادآوری این که مسایل زیست محیطی و آب از مهم ترین موضوعات کشور محسوب می شوند ، ادامه داد: محیط زیست و آلایندگی کشور امروز به دغدغه اصلی مسئولان تبدیل شده و به دلیل حضور و پیگیری سازمان های مردم نهاد این موضوع در میان مردم جا افتاده است.
    معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: برای حل این مسایل در جایی که بتوانیم فرهنگ سازی خواهیم کرد و در موضوعات دیگر باید از طریق گفت وگو و استفاده از مشارکت مردمی مسایل را برطرف کنیم چراکه گاهی در روزهایی از سال در زمینه آلودگی هوا به نقطه ای می رسیم که باید محدودیت هایی را اعمال کنیم که مردم متوجه موضوع هستند .
    جهانگیری تصریح کرد: گاهی برخی شعار می دهند این مسایل را به ما بسپارید، مشکل را درمدت یک سال حل می کنیم در صورتی که این طور نیست. ما که سال ها تجربه مدیریتی داریم به خوبی می دانیم که این کارها نیازمند مطالعه دقیق است و بخش عمده مسایل زیست محیطی به خودروها و موتورسیکلت ها بازمی گردد.
    وی با بیان این که به همین علت تمرکز مدیریت کشور بر این موضوع شکل گرفت تا ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شود، افزود: زمانی که وزیر صنایع و معادن بودم هفت الی هشت میلیون خودرو در کشور بود، برخی مدعی بودند که چرا جلوی تولید خودرو گرفته نمی شود ولی ما می گفتیم به جای ممانعت از تولید، شما از خودرو استفاده نکنید، چرا خانواده ای خودرو داشته باشد ولی خانواده دیگری نداشته باشد.
    معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: داشتن خودرو حق طبیعی مردم است ولی باید خودروها از استانداردهای لازم ایمنی و زیست محیطی برخوردار باشند و معاینه فنی یکی از اقداماتی است که در جهت رعایت استانداردهای زیست محیطی قرار دارد.
    جهانگیری به داده های سامانه معاینه فنی اشاره کرد و گفت: البته در مسایل کلان شهرها نیازمند توزیع بنزین با استاندارد های خوب هستیم که در حال حاضر در بسیاری از کلان شهرها بنزین یورو چهار توزیع می شود و با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بهمن یا اسفند ماه سال جاری کشور از تولید بنزین با استاندار بالا بهره مند خواهد شد.
    وی افزود: خارج کردن خودروهای فرسوده از دیگر موضوعات مهمی است که متاسفانه تعداد خودروهای فرسوده شخصی و عمومی در کشور زیاد است و برای این منظور باید خودروهایی که طول عمرشان زیاد است، ترتیبی فراهم شود تا صاحبش بتواند آن را از چرخه خارج کند.
    معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: البته هر زمان این موضوع مطرح شده است، گفته می شود که اقدام به نفع اقشار ضعیف جامعه است که برای این موضوع نیز باید راهکارهای تشویقی طراحی شود تا خودروهای فرسوده از عرصه خارج شوند .
    جهانگیری با بیان این که مسایل حمل و نقل عمومی از اولویت های دیگر دولت است ، گفت: دولت برنامه ریزی کرده است تا 90 هزار تاکسی فرسوده را نوسازی کند که تاکنون بیش از 40 هزار تاکسی فرسوده نوسازی شده است و این مسیر ادامه خواهد داشت .
    وی با یادآوری این که در بخش نوسازی اتوبوس ها و مینی بوس ها نیز اقداماتی آغاز شده است و دولت هم کمک خواهد کرد، افزود: در این حوزه تنها مشکل زیست محیطی نیست بلکه مصرف سوخت از دیگر مشکلاتی است که خودروهای فرسوده دارند.
    معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت در بخش حمل و نقل ریلی که ایمن ترین و باصرفه ترین حوزه حمل و نقل کشور است نیز برنامه دارد که در پنج ، 6 استان باقیمانده را به شبکه ریلی متصل کند .
    جهانگیری افزود: نظر دولت در بخش مترو هم حمایت از آن است، در کلان شهر تهران زیرساخت ها انجام شده است و برنامه وسیعی برای توسعه مترو در دست اجرا است و این علامت بزرگی به سازندگان داخل کشور است، همچنین این اقدامات درمسیر اقتصاد مقاومتی که همان بهره مندی از توان داخل برای توسعه می باشد ،قرار دارد .
    وی خاطرنشان کرد: قرارداد 2 هزار واگن قطار شهری باید در مدت زمان کوتاهی با طرف خارجی نیز منعقد شود و واگن ها به کلان شهرها اختصاص یابد .
    معاون اول رییس جمهوری به پدیده ریزگردها نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه این موضوع مردم خوزستان را اذیت می کند، امیدواریم راه کارهای لازم را که مربوط به داخل کشور را پیدا کنیم ولی بخش اصلی این موضوع به خارج از کشور مرتبط است که سعی می کنیم با دولت های همسایه راهکار مناسبی را در جهت رفع آن پیدا کنیم .
    به گزارش ایرنا، مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران صبح امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور با حضور وزرای کشور و صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان امور اداری و استخدامی و جمعی از استانداران و شهرداران کشور برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو