فونیکسریمکسبهتام

توصیه مهندس یکه زارع به شرکت کنندگان در چهارمین همایش صنعت خودرو؛

صنعتگران ایرانی به شرکای خارجی بسته پیشنهادی ارائه کنند

عصر خودرو- مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در پیامی به صنعتگران خودرو و قطعه ایران پیشنهاد کرد در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو به شرکای خارجی بسته پیشنهادی ارائه کنند.

صنعتگران ایرانی به شرکای خارجی بسته پیشنهادی ارائه کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکو پرس،  در پیام مهندس یکه زارع آمده است:

    سال گذشته زمانیکه سومین همایش بین المللی صنعت خودرو برگزار شد سه هدف بزرگ تا سال 2017میلادی مدنظر قرار گرفت. نخست همکاری با خودروسازان مطرح جهانی برای تولید خودرو جدید، دوم بهبود بهره وری و کیفیت در حد کلاس جهانی و در نهایت به‌کارگیری توان برون‌سپاری برای رسیدن به کیفیت جهانی با قیمت رقابتی.

    در آن زمان به دلیل اینکه تحریم ها چند ماهی برداشته شده بود و برجام رنگ و بوی عملیاتی به خود گرفته بود وعده برای رسیدن به سه هدف در سطح بین المللی کار دشواری بود اما با گذشت چند ماه و نتیجه بخش بودن مذاکرات خودرویی فاز اول اهداف عملیاتی شد و توانستیم با شرکت های مختلفی گفت و گو کنیم که نتایج آن مشخص شده و در ادامه طی ماه های آینده نیز پدیدار می شود.

    نمونه به سرانجام رسیدن بخشی از مذاکرات را می توان در قرارداد ایران خودرو با شرکت های بین المللی پژو و بنز دید. زمانی که در همایش بین المللی خودرو اهداف ما عنوان شد خیلی از شرکت های خارجی که مدیران و یا نمایندگان آن حاضر بودند تمایل بسیاری نشان دادند تا بتوانند سطح همکاری های خود را با ایران گسترش دهند و بتوانند در بازاری که آماده جهش است حضور پیدا کنند. لذا آن همایش فرصت مغتنمی ساخت تا در مورد همکاری ها و سطح تعاملات رایزنی های صورت گیرد. خوشبختانه صنعت خودرویی که اکنون در مورد آن صحبت می کنیم نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است و ما می دانیم با چه استرات‍ژی حرکت کنیم که نتیجه بهتری عاید صنعت خودرو شود. یکی از الزام های همکاری صادرات 30 درصدی محصولات مشترک و دیگری داخلی سازی محصولات از شروع 40 درصد در سال نخست و حداقل 70 درصد در سه سال بعد بود.

    همایش های بین المللی که در صنعت خودرو برگزار می شود فضایی را فراهم می کند تا خودروسازان ضمن آشنایی با یکدیگر از توان فنی و مهندسی خود مطلع شوند و برای ایجاد یا توسعه همکاری ها برنامه ریزی کنند. شاید تا قبل از اینکه فضای اینچنینی مهیا شود هر کدام از شرکت های خودرویی به صورت مستقل مذاکره می کردند و در برخی اوقات امکان معرفی پتانسیل و قابلیت های خود را نداشتند ولی برپایی چنین همایش های کمک می کند تا مذاکرات جدید شروع شود و یا گفت و گوهایی صورت گرفته نتیجه بخش شود.

    در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو هم خودروسازان برای اینکه بتوانند از این موقعیت استفاده کنند تمام توان خود را خواهند گذاشت تا از آخرین دستاورد و شرایط همکاری درتمام بخش هایی خودرویی صحبت کنند.

    ظرفیت تولید گروه صنعتی ایران خودرو پتانسیل بسیار مطلوبی است تا ضمن حرکت باشتاب به سمت توسعه کمی و کیفی در تولید، با عرضه محصولات متنوع و جدید رهبری بازار ایران و منطقه را نیز در اختیار داشته باشیم. بدین جهت در همکاری های بین المللی جدا از حضور در بازارهای جهانی و منطقه باید به سمت تولید خودروهای جدیدی رفت که مورد تقاضای مردم است و همچنین در بخش خدمات پس از فروش بتوانیم کارنامه بهتری را رقم بزنیم.

    همانطور که  سال گذشته در همایش بین المللی صنعت خودرو عنوان شد ایران خودرو در فاصله سال‌های 2017 تا 2025میلادی می خواهد 10محصول را از طریق توسعه دو پلتفرم جدید به بازار عرضه کند. لذا با این رویکرد می خواهیم سطح همکاری های خود را گسترش دهیم و نکته مهم این است که دیگر به دنبال یک شریک خارجی نیستیم. وقتی امکان برقراری همکاری با سایر خودروسازان جهانی وجود دارد ما نباید مانند دوره های گذشته به یک خودروساز بین المللی وابسته شویم.

    از سویی موضوع دیگری که باید به آن پرداخته شود بسته پیشنهادی در همایش های بین المللی است. از آنجا که در آستانه برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو هستیم و قطعا دراین مرحله حضور شرکت های خارجی بیش از سال های گذشته خواهد بود توصیه می کنم سایر خودروسازان، قطعه سازان و تمام بخش های که در این حوزه فعالیت می کنند پیشنهادات خود را آماده کنند تا شرکت های خارجی بدانند چه فرصت های در ایران وجود دارد. به عنوان مثال در دوره گذشته ما بیش ازسه پیشنهاد به شرکت های خارجی دادیم؛ یک آنکه سایت های موجود خودمان را می توانیم به تولید محصولات هر یک از شرکای استراتژیک اختصاص دهیم. دوم این بود که ایران خودرو می تواند سایت‌های موجود را و شبکه خدمات فروش و پس از فروش اختصاصی این شرکا را نیز ایجاد کند. در حال حاضر ایران خودرو  779 نمایندگی فروش و خدمات پس از  فروش در سرتاسر ایران دارد و تعداد زیادی نمایندگی برون مرزی هم بازارهای صادراتی را پشتیبانی می کنند.

    سومین گزینه پیشنهادی ما طراحی و توسعه خودروهای هیبریدی و تاسیس مراکز تحقیق و توسعه مشترک بود. با برگزاری سه همایش متناوب بین المللی خودرو تمام شرکت های خودروسازی جهان می دانند که ایران دیگر مونتا‍ژ کار نیست و می خواهد در زمینه تولید و طراحی خود گام بردارد و در این زمینه سیاست های راهبردی مکتوبی دارد لذا برای تحقق اهداف ترسیم شده باید مذاکرات را جدی گرفت تا نتیجه رضایت بخش حاصل شود.

    در پایان توصیه دیگری هم برای همایش بین المللی صنعت خودرو دارم و آن استفاده از نیروهای نخبه است. وقتی نیروهای دانشگاهی و نخبه امکان حضور و ملاقات با مدیران خودروسازی جهان را داشته باشند می توانند برای توسعه صنعت خودروی ایران هم مثمر ثمر باشند و افق های را که برای این بخش ترسیم کردند عملیاتی کنند. زمانی صنعت رشد خواهد کرد که بین جامعه دانشگاهی و صنعت تعامل خوبی برقرار شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو