فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بازشدن گلوگاه ترافیکی قزوین- رشت تا نوروز امسال

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت قابل توجه تکمیل آزادراه قزوین- رشت در محدوده گلوگاه‌های ترافیکی ابراز امیدواری کرد این بخش باقی‌مانده تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تا در ایام پیک نوروز در اختیار مردم باشد.

بازشدن گلوگاه ترافیکی قزوین- رشت تا نوروز امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، خیرالله خادمی با بیان این مطلب تصریح کرد: آزادراه قزوین- رشت که از چند سال قبل به طور رسمی افتتاح شد، به دلیل باقی مانده بخشی از گلوگاه اصلی ترافیکی آن برای مسافران در ایام پیک سفر مشکلاتی را به وجود آورد که از این رو در دولت یازدهم برنامه‌ریزی‌های جدی برای ساخت و تکمیل قطعات باقی‌مانده در دستور کار قرار گرفت.

    وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه در بازگشایی گلوگاه این آزادراه در سال 1394 و 1395 تاکید کرد: این گلوگاه حدود سه کیلومتر طول دارد که با احتساب بعضی مسیرهای اضافی و دوربرگردان‌ها به حدود 4 کیلومتر می‌رسد که در مجموع رفت و برگشت حدود 7 کیلومتر خواهد بود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته باند نخست از این بخش هفت کیلومتری به طور کامل آماده بهره‌برداری شده و امیدواریم باند دوم نیز ظرف یک ماه آینده نهایی شود تا در نوروز سال 1396 امکان استفاده از آن به وجود بیاید.

    خادمی با اشاره به دشواری‌های ساخت این قطعه باقی‌مانده از آزادراه قزوین – رشت اظهار کرد: مشکلات ما برای پیگیری ساخت این پروژه در دو حوزه مختلف به وجود می‌آمد. از یک سو بخش قابل توجهی از محور باقی‌مانده یا نیاز به ساخت تونل یا پل‌های بزرگ و غول‌پیکر داشت که از این رو سرعت پیشروی را دشوار می‌کرد. از سوی دیگر سرمای قابل توجه هوا در طول دو ماه گذشته باعث شد مشکلاتی در رسیدن برنامه‌های از پیش تعیین شده به وجود بیاید.

    وی افزود: با وجود تمام این مشکلات ما در تلاشیم باند باقی مانده نیز ظرف هفته‌های آینده آماده بهره‌برداری شود تا مسافران نوروزی بتوانند از آن استفاده کنند.

    مدیرعامل شرکت ساخت در پاسخ به این سوال که تکلیف هشت کیلومتر باقی مانده از آزادراه قزوین- رشت چه خواهد شد، نیز توضیح داد: اصلی‌ترین گلوگاه ترافیکی ما در این منطقه مربوط به همان سه کیلومتر بود که گره‌های ترافیکی شدیدی ایجاد می‌شود و با گشایش آن ترددها شکل عادی می‌گیرد. هشت کیلومتر باقی‌مانده مربوط به مناطق مسکونی نزدیک به آزادراه در حوالی شهرستان منجیل است که انشاالله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تکمیل آن نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

    وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل سه کیلومتر اصلی از گلوگاه این آزادراه که تاکنون برای آن حدود 200 میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفته، مشکلات ترافیکی این آزادراه برطرف شود و قطعه باقی‌مانده که البته به دلیل چهار خطه بودن مشکل ترافیکی خاصی ایجاد نمی‌کند نیز در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری برسد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو