فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در حاشیه منفی؛

عقب گرد خودرویی ها در هفته ای که گذشت

عصر خودرو- در هفته‌ای که گذشت تابلوی معاملات گروه خودرو به جز یک روز، مابقی روزها قرمز پوش بود و شاهد افت حجم و ارزش معاملات گروه بودیم، به این ترتیب بازدهی گروه ۲ درصد و میانگین حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۳۷ و ۳۵ درصد افت کرد.

عقب گرد خودرویی ها در هفته ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در اولین روز هفته تمامی نمادهای خودرویی به جز خفناور کاهش قیمت پایانی داشتند و تعداد کمی در صفر مثبت تابلو معامله شدند.

    گروه خودرویی که از هر نظر آماده رشد بود با بازگشایی نماد خاور از هفته قبل و صف فروش های  مکرر سنگین به کما فرو رفت، لذا بازدهی خاور طی این دو هفته معادل 18 درصد کاهش یافت.

    روز دوم هفته، جمالی مدیرعامل سایپا خبر از فروش خکاوه تا پایان سال به قیمت مناسب داد که این خبر باعث استقبال به خساپا در لحظات پایانی بازار شد.

    با این حال به دلیل عرضههای سنگین صندوق فولاد در زمان ورود نقدینگی به این نماد که نفس سهم را گرفت و به دلیل ترس از ادامه عرضه های این صندوق، بازار در خصوص این نماد محتاط شده و بیش از 2 درصد رشد نکرد.

    سومین روز هفته خودرویی ها متعادل و مثبت شدند، در این روز شاهد بازگشایی نماد خوساز بدون محدودیت دامنه نوسان بودیم که منجر به افت 24 درصدی سهم طی یک روز شد درمجموع از زمان بازگشایی نماد تا آخرین روز معاملاتی هفته نماد با صف فروش بسته شد.

    همچنین در این روز سهامداران عمده فعالیتهایی داشتند، سهامداران عمده خساپا نزدیک 256 میلیون خریدار و به هیمن اندازه ورنا فروشنده بود ،در نماد خودرو نیز نگار نصر 2 میلیون خریدار بود.

    روز چهارم دوباره خودرویی ها منفی و متعادل شدند، یکی از اخبار مهم این روزتوقف نماد خموتور بود، چرا که  اولین بودجه سال 96 را با 115 درصد تعدیل مثبت در کدال منتشر کرده بود و زیان 153 ریالی امسال را به سود 23 ریالی هر سهم در سال 96 تغییر داد.

    در آخرین روز هفته نیز شاهد ادامه روزهای سرد و کم رمق خوردوییها بودیم، گفتنی است طی معاملات هفته معاملاتی که گذشت 131میلیون سهم مورد داد و ستد قرار گرفت که این حجم معاملاتی ارزشی به مبلغ 19 میلیارد تومان را در خوردویی ها رقم زد و خساپا با حجم معاملاتی بیش از 34 میلیون سهمی به عنوان پر گردش ترین سهم معرفی شد.

     

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو