فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران – شهر آفتاب(۹۰)

نمایشی به سبک بزرگان

عصر خودرو: پس از یازده سال که از آخرین نمایشگاه خودرو در پایتخت کشورمان می گذشت، امسال در مجموعه ای جدید به نام شهر آفتاب، این نمایشگاه برگزار شد تا بتوان به امید برپا شدن ادامه دار این نمایشگاه در سال های آینده باشیم.

نمایشی به سبک بزرگان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان
  • نمایشی به سبک بزرگان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در پاییز امسال، نمایشگاه حمل و نقل تهران، محلی برای عرضه خودرو های سنگین و کار و تجاری بود که البته می توان گفت نمایشگاه حمل و نقل امسال با یک پله سقوط نسبت به سال پیش، محل نمایش چند برند خاص بیشتر نبود. با این همه، در هماورد خودرو امسال در تهران، باز هم شاهد حضور خودرو های سنگین بودیم که برخی از آن ها را مرور می کنیم.

محصولات اسکانیا :
می توان گفت یکه تاز بخش حمل و نقل باری این سال ها در کشورمان، شرکت اسکانیا بوده است که محصولاتش از طریق شرکت ماموت دیزل در بازار به دست مشتریان می رسد. اسکانیا در سال هایی که بسیاری از سنگین سازان معتبر جهانی از بازار کشورمان رخت بربسته بودند، به عرضه محصولاتی نوین و به روز مشغول بود و توانست بخش بالایی از بازار را در دست بگیرد. ماموت دیزل در این نمایشگاه با انبوهی از خودرو های سنگینش در تناژ ها و قدرت های مختلف شرکت کرده است که گل سر سبد همه آن ها، کشنده هشت سیلندر R560 خواهد بود. این کشنده از موتور هشت سیلندر خورجینی 16 لیتری با قدرت 560 اسب بخار و 2700 نیوتن متر گشتاور بهره می برد و به نوعی قوی ترین کشنده دو محور بازار در حال حاضر لقب دارد. از دیگر اعضای سری R شرکت اسکانیا، کشنده R450 است که در واقع جواب اسکانیا به قدرتی تر شدن بازار کشنده های دو محور اروپایی کشورمان با توجه به نمونه های 460 اسبی DAF و 500 اسبی های ولوو و ایویکو است. از دیگر محصولات حاضر از سوی اسکانیا در این نمایشگاه، کشنده های G410 دو محور و کشنده صد تُن G460 سه محور است. این کشنده دقیقا رقیب مستقیم ولوو FH460 سه محور است که به نوعی این دو کشنده، در حال حاضر تنها کشنده های سه محور اروپایی بازار در تناژ 100 تن به حساب می آیند. اما دیگر رده از کامیون های اسکانیا، سری P آن است که در واقع بخش کشنده های فواصل نزدیک و کامیون های آن را در بر می گیرد. اسکانیا برای این هماورد بزرگ، دسته کاملی از سری P خود را نیز رو کرده بود که در آن نمونه های P410 و P360 به همراه مدل های ضعیف تر P250 و P310 دیده می شدند.
کامیونت پرسیکا :
ایران خودرو دیزل که روزگاری با کامیونت هیوندایکروز خود، سهم قابل توجهی در بازار کامیونت ها را در دست داشت، ظاهرا تصمیم دارد تا دوباره سهم خوبی از این بازار را با کامیونت پرسیکا خود به دست آورد. این کامیونت که ظاهری شبیه به چندین کامیونت چینی دیگر موجود در کشورمان دارد و اساس طراحی آن شبیه به کامیونت نیسان cabstar است، از یک موتور یورو 4 به همراه فیلتر DPF برخوردار است که می تواند قدرتی برابر با 141 اسب بخار به همراه 450 نیوتن متر گشتاور در خدمت راننده قرار دهد. این کامیون که در تناژ 6 تن قرار دارد، دارای فنر های تخت در هر دو محور بوده و گیربکس آن نیز، یک نمونه دستی 1+6 دنده از ساخته های ZF است. می توان گفت با توجه به این که این کامیونت از سوی ایران خودرو دیزل عرضه می شود و با استفاده از زیر ساخت های گسترده این شرکت در بحث خدمات پس از فروش، می تواند پرسیکا محصول موفقی در بازار باشد.
ولوو FH500 :
ولوو FH500 را باید یکی از خاص ترین و دوست داشتنی ترین محصولات سنگین موجود در بازار کشورمان دانست. این کشنده که چند سال بعد از عرضه در اروپا به کشورمان وارد شد، در نمایشگاه امسال تهران با رنگ سبز خاص خودش که دقیقا رنگ رسمی این کشنده و رنگ نمونه رونمایی شده آن در سطح جهانی است، پا به میدان گذاشته که از این نظر برای عاشقان این کامیون می تواند یک حس خوب داشته باشد چرا که کشنده های ولوو  FH500 کشورمان همگی به رنگ ساده سفید هستند و از این نظر، چندان جلوه بصری بالایی ندارند. ولوو FH500 در کنار ایویکو استرالیس 500 اسب بخاری که به تازگی معرفی شده است و کشنده اسکانیا R560 جزو قدرتمند ترین کشنده های کشورمان محسوب می شوند.
ماموت تریلر :
یکی از برترین تولید کنندگان تریلر در کشورمان، شرکت ماموت است که سهم بالایی از تریلر های با کیفیت در کشورمان را به خود اختصاص داده است و در واقع می توان گفت حضور این شرکت به تنهایی باعث رشد بقیه شرکت های سازنده تریلر در کشورمان شده است. ماموت در کنار محصولات اسکانیا، اقدام به عرضه و نمایش تریلر های خود نیز کرده است که یکی از زیباترین آن ها، نمونه چادری سبز رنگ در کنار کشنده اسکانیا R450 به همین رنگ است. 
تریلر سازی مایان :
مایان نیز از قدیمی ترین تریلر سازان با کیفیت در کشورمان است که امسال در این نمایشگاه شرکت بود و اقدام به عرضه تریلر های خود در کنار کامیونت های فوسو نمود. تریلر های مایان در مدل های مختلف کمپرسی، کفی، چادری و کانتینر یخچالی و... در این نمایشگاه عرضه شده بودند.
دانگ فنگ T480 :
تا چند سال پیش، کشنده های چینی از نمونه های 370 و 375 اسب بخاری بودند تا اینکه با عرضه کشنده های کاوه، جک و فاو، این قدرت به کلاس 400 اسب بخاری ها رسید و کشنده های 420 اسبی فاو، هوو A7، دنیز، کاوه و ... رده ای از کشنده های 420 اسبی چینی بازار را تشکیل دادند. اما با عرضه کشنده های C&C با قدرت 480 اسب بخار معادله بازار کمی بهم ریخت و در نبود کشنده های اروپایی پر قدرت، این خودرو توانست عنوان قوی ترین کشنده بازار را به دست بیاورد. اما حال دانگ فنگ که با شراکت با ولوو توانسته قدم های بزرگی در بالا بردن سطح محصولاتش ببرد، اقدام به عرضه کشنده T480 کرده است که می توان گفت به فاصله یک سال از رونمایی آن، در کشورمان نیز حاضر شد. این خودرو از موتور 13 لیتری کامینز با قدرت 480 اسب بخار و 2320 نیوتن متر بهره می برد که در همراهی با گیربکس های دستی و یا به صورت سفارشی با جعبه دنده اتوماتیک می تواند بازار بسیار خوبی برای خودش دست و پا کند. طراحی اتاق به واقع مدرن تر و به روز تر از نسل های پیشین است. نکته مهم در خصوص این کشنده این است که دارای سیستم تعلیق بادی حتی در نمونه سه محوره آن است که از این نظر می توان گقت یکی از استثنا های بازار کشورمان خواهد بود.
وانت های فوتون :
در زمانی که خودرو های دیزلی در کشورمان شروع به حضور پیدا کردند، ایران خودرو دیزل با عرضه وانت بار های فوتون از اولین دیزلی های عرضه شده محسوب می شدند. این وانت بار ها که طرفداران زیادی در بازار دارند در نسخه بنزینی آن نیز عرضه می شوند که در این بین نمونه بنزینی تانلند از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری ساخت میستوبیشی به قدرت 130 اسب بخار و با گشتاور 210 نیوتن بهره می برد و این در حالی است که مدل دیزلی آن دارای یک موتور 2.8 لیتری ساخت کامنیز است که این پیشرانه دارای 164 اسب بخار قدرت به همراه گشتاور بالای 360 نیوتن متری است.
ون وانا :
با شروع همکاری شرکت ایران خودرو دیزل و فوتون چین که منجر به عرضه کشنده ها و وانت های این شرکت در کشورمان شد، ون ساخت فوتون که با همکاری تویوتا و بر اساس ون معروف هایس ساخته می شود، سومین محصول این همکاری به شمار می آید. این ون در حال حاضر یکی از ون های آینده دار کشورمان است که با قیمتی در حدود نصف ون هایس می تواند طیف گسترده ای از مشتریان را به سمت خود جلب نماید. وانا نیز از یک موتور میستوبیشی به حجم 2.4 لیتر و با قدرت 136 اسب بخار 200 نیوتن متر گشتاور استفاده می کند.
فوسو کنتر :
فوسو کنتر از کامیونت های تازه وارد به بازار کشورمان است که از سوی شرکت مایان قرار است عرضه شود. این کامیونت در سه تناژ 5.6 تن، 6 و 8.5 تن به دست مشتریانش می رسد که جدا از نسخه های با کاربری باری، یک نمونه 6 تن کمپرسی نیز برای کارهایی چون خدمات شهری شهر های کوچک و روستا ها و... در این بین دیده می شود. فوسو کنتر می تواند در صورت عرضه با شرایط متناسب با بازار فعلی کشورمان، گوی رقابت را از بسیاری از بزرگان این بازار برباید.
کارمانیا خودرو اروند :
شرکت کارمانیا خودرو اروند که به عرضه و فروش اتوبوس های شرکت temsa ترکیه مشغول است، با محصولات خود در این نمایشگاه حاضر شد که می توان گفت اولین حضور آن در نمایشگاه های پایتخت است. این شرکت در سبد محصولاتش، سه اتوبوس شهری دارد که از این سه محصول، یکی از نوع گازسوز بوده و دیگری نیز یک نمونه آکاردئونی است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو