فونیکسریمکسبهتام

توصیه پلیس راه خودداری ازسفرهای غیرضروری در جاده های کوهستانی

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان البرز با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما، باد شدید، برف و کولاک، گفت: رانندگان از سفر های غیر ضروری درراه های این استان خودداری کنند.

توصیه پلیس راه خودداری ازسفرهای غیرضروری در جاده های کوهستانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ رضاگودرزی روز جمعه  اظهار داشت: درشرایطی که باد شدید و کولاک رخ دهد، به طور قطع خطر سقوط بهمن را افزایش می دهد که می طلبد رانندگان ازتردد های غیر ضروری به ویژه درجاده کرج -چالوس پرهیز کنند.
    وی ادامه داد: به رانندگان توصیه می شود درصورت قصد سفر، زنجیرچرخ، لوازم ایمنی، پوشاک گرم، مواد غذایی کافی همراه داشته باشند، ضمن آنکه رعایت سرعت مناسب در جاده های لغزنده البرز ضروری است.
    گودرزی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد رانندگان آشنایی کافی با بستن زنجیر چرخ خودرو ندارند، به آنان توصیه کرد قبل از سفر و تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر روش بستن زنجیر چرخ را آموزش ببینندتا در زمان ورود درجاده های برفگیر دچار مشکل نشوند.
    وی اضافه کرد: ناآشنایی رانندگان با شیوه های بستن زنجیر چرخ سبب شده تا در مواقع بارش برف شاهد انسداد جاده و ترافیک سنگین درمحور های برفگیر استان البرز باشیم .
    این مسئول اظهار داشت: همچنین به رانندگان توصیه می شود هنگام خرید زنجیر چرخ از تناسب آن با چرخ خودرو خود اطمینان حاصل کنند زیرا بارها اتفاق افتاده که رانندگان در طول مسیر در جاده های برفگیر به علت نامناسب بودن زنجیر چرخ دچار مشکل شده اند و خود نیز به عامل انسداد مسیر یا ترافیک تبدیل می شوند.
    وی گفت: در شرایط جوی نامساعد که سفر ایمنی فراهم نباشد، شهروندان توصیه های پلیس راه را جدی بگیرند و به ادامه مسیر ، اصرار نکنند.
    وی اضافه کرد: رانندگان می توانند درشرایط نامساعد ازمسیر های جایگزین استفاده کنند.
    استان البرز دارای یکهزارو 450 کیلومترآزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و 18 درصد ترافیک جاده ای کشورمربوط به راه های این استان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو