فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/ بهمن ۹۵

استارت هفته خودرویی ها با شاخصی مثبت

عصر خودرو- امروز شنبه ۳۰ بهمن ماه، گروه خودرویی متعادل و سبز بود لذا شاخص گروه با ۳۹۵ واحد رشد معادل ۲ درصد در مدار ۱۷ هزار و ۹۵۳ واحدی قرار گرفت.

استارت هفته خودرویی ها با شاخصی مثبت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این روز سهامداران تعداد 272 میلیون سهام و حق تقدم خودرویی را به ارزش 33.7 میلیارد تومان و در 18 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در این بین پرحجم ترین نمادها به ترتیب خاور با 96 میلیون و پس از آن خساپا با 78.8میلیون بودند، بیشترین ارزش معاملات نیز به خساپا با 9 میلیارد تومان تعلق داشت.
    گفتنی است نماد خساپا امروز 36 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس گذاشت، این نماد با 3 درصد رشد در قیمت پایانی 1,263 ریال به کار خود خاتمه داد، ورنا از سهامداران عمده آن معادل 550 هزار خریدار بود.
    خودرو نیز نزدیک 2 درصد رشد کرد و در قیمت 2,800 ریال و با 10.8 میلیون حجم امروز را به پایان برد، همچنین وملی 500 هزار از این نماد خرید، پس از پایان ساعت معاملات اولین بودجه شرکت با تعدیل منفی 15 درصدی روی کدال آمد که این تعدیل منفی به دلیل وضعیت غیرعملیاتی شرکت بود.
    نکته جالب در مورد پیش بینی گزارش ایران خورد عدم پیش بینی تولید و فروش محصولات جدیدی از جمله پژو 308 و 2008 است که به گفته مسئولین شرکت در سال 96 به تولید و بهره برداری می‌رسند، درمجموع تجربه نشان داده که گزارش بودجه خودرویی ها چندان قابل اتکا نیست.
    امروز همچنین، صف فروش خاور جمع شد، این نماد در حاشیه 4 درصد منفی و قیمت پایانی 889 ریال و نسبت خریدار به فروشنده تقریبا مساوی به پایان کار رسید.
    در طرف مقابل نمادهای خنصیر، خریخت، خزر و خکمک در آستانه مثبت کامل و با صف خرید سبکی مواجه بودند، خپارس نیز با 6 میلیون اردر خرید و رشد 4 درصدی در قیمت 896 ریال به پایان رسید.
    علاوه بر این نمادها، خوساز و ختور نیز جزو سبزترینهای گروه بودند، در مجموع از 29 نماد تنها 2 نماد خاهن و خاور کاهش قیمت پایانی داشتند که دلیل افت خاهن نیز استراحت پس از رشد طولانی می باشد.
    در پایان قابل ذکر است اگرچه به نتیجه رسیدن قراردادهای امضا شده در سال گذشته نتوانست تحول قابل توجهی در سود سال جاری شرکت‌های خودرو و قطعه‌ساز ایجاد کند، اما انتظار می‌رود که رفته‌رفته در سال مالی آتی نتایج قراردادها به بار بنشیند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو