فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۱ اسفند ۹۵

افت نماگر گروه خودرو با توقف نمادهای مهم

عصر خودرو- امروز یکشنبه یکم اسفندماه، گروه خودرویی شروع نسبتا خوبی داشت اما در ساعات پایانی بر سرخی گروه افزوده شد لذا نهایتا شاخص حدود ۵۲ واحد عقب نشینی کرد و در مدار ۱۷ هزار و ۹۰۱ واحدی قرار گرفت.

افت نماگر گروه خودرو با توقف نمادهای مهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، گروه خودرو امروز را در غیاب یکی از نمادهای اصلی‌اش به سر برد، دیروز سهام ایران خودرو پس از اعلام تعدیل منفی 15 درصدی در اولین بودجه سال 96 متوقف شد، نکته جالب این است که  این سهم پس از اعلام فروش زیر مجموعه ها و اخذ قراردادهای تولید جدید متوقف شد، از طرف دیگر مشخص نیست چرا باید با 15 درصد تعدیل متوقف شود.
    در مجموع  امروز سهامداران تعداد 126 میلیون سهام و حق تقدم خودرویی را به ارزش 14 میلیارد تومان در 10 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در این بین خساپا  با 48 میلیون حجم و 6 میلیارد تومان ارزش معامله صدر نشین گروه بود، این نماد امروز 1 درصد افت در قیمت پایانی 1,248 ریال را تجربه کرد.
    ورنا سهامدار عمده خساپا نیز در حاشیه 2 درصد منفی با قمیت پایانی 1,189 ریال قرار گرفت، خزامیا در محدوده صفر منفی 858 ریال شد ولی خپارس زیرمجموعه دیگر سایپا با رشد 2.5 درصدی در قیمت پایانی 919 ریال قرار گرفت.
    دیروز علاوه بر خودرو،  نمادهای خریخت و خکمک به دلیل تعدیل مثبت سنگین 101 درصدی و خاهن نیز پس از افتی 1 درصدی جهت تشکیل مجمع فوق العاده متوقف شدند، امروز نیز خنصیر و خگستر به دلیل تعدیل مثبت 31 و تعدیل منفی 60 درصدیشان متوقف شدند.
    لذا درمجموع امروز21 نماد معاملاتی داشتیم که در این بین تعداد 5 نماد رشد اندکی در قیمت پایانی داشتند که در آنها رشد خپارس 2.6 و ختوقا  1.4 درصد قابل ملاحظه تر بود، مابقی نمادها همگی افت قیمتی داشتند و خمحرکه با تنزل 3 درصدی قیمت پایانی بیشترین افت را تجربه کرد، نماد خموتورنیز باوجود بازگشایی از دیروز معامله‌ای انجام نشده است.
    باتوجه به اینکه آخرین ماه سال است به شکل سنتی برخی حقوقی ها برای شناسایی سود ممکن است یک سری فروش های افراطی داشته باشند و منطق خاصی هم در معاملاتشان وجود نداشته باشد.
    همچنین اعتباری که آخر سال خیلی از کارگزارها سهامداران را مجبور به تسویه می کنند میتواند جو حاکم بازار را اندکی با فشار عرضه های غیر منطقی بکند.
    علاوه بر این انتظار بازار برای بازگشایی نمادهای بانکی جو منفی دیگری بر بازار تحمیل کرده و سرمایه بسیاری در نمادهای متوقف بلوکه شده که مانع تزریق نقدینگی به بورس است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو